چگونه کفشهایمان را واکس بزنیم؟ /نکات خانه داری

jalalvand
تمیز کردن کفش‌ها با دستمال در دسترس‌ترین راه‌حل پاک کردن آنهاست، اما همه ما جز این دلیل به ماندگاری و خوش ظاهر بودن کفش‌هایمان در کنار دیگر فاکتورها اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. تا علاوه بر زیبایی پاکیزگی را نیز برای خود به ارمغان بیاوریم.

جلوه کثیف، کهنه و رنگ پریده کفش با هیچ لباسی سنخیت ندارد پس در کنار تهیه یک پکیج مناسب واکس زدن با این مطلب می‌توانید به راه‌حل‌های سریع و خانگی تمیز کردن کفش‌ها هم فکر کنید.

همه کفش‌ها از چرم، جیر، ورنی و پارچه‌ای یا هر جنس دیگری بعد چندین بار استفاده نیاز به نظافت و مراقبت کردن دارند، بنابراین بهتر است در هر خانه مجموعه‌ای کامل از فرچه یا برس مخصوص، پارچه نرم، واکس مخصوص کفش ـ رنگ قهوه‌ای یا مشکی ـ اسپری‌های تمیز و براق‌کننده برای کفش‌های جیر یا چرم در دسترس باشد، اما به غیر از این روش می‌توانید به انواع روش‌های مراقبت‌های خانگی هم اعتماد کنید.

برای این کار بهتر است کفش‌های جیر خود را با دستمال بدون پرز و نمدار که فقط از یک جهت ثابت به روی کفش کشیده می‌شود پاک کنید، اما در صورتی که همین جنس کفش شما چرب یا لکه‌دار شده است با کمک پودر بچه آن را مثل روز اول نونوار کنید. در این روش هم نیاز به برس مخصوص کفش‌های جیر و پاشیدن پودر بچه روی لکه‌ها دارید.

بهتر است پودر در محل لکه حداقل یک ساعت باقی بماند و بعد با کمک برس همه آن زدوده شود، اما اگر کفش شما در اثر اتفاق خیس و کثیف شده باید بعد از خشک شدن کامل کفش، پاک کردن آن را آغاز کنید، اما در مورد تمیز کردن کفش‌های چرم باید ابتدا با پارچه نرم و خشک آلودگی‌های کفش را پاک کنید.

بعد از چند دقیقه با یک دستمال نمدار مجددا روی کفش را تمیز کرده و در انتها بعد از خشک شدن کامل سطح کفش با کمک یک روغن طبیعی و پنبه روی کفش‌های چرم خود را براق و تمیز کنید.

منبع: چاردیواری

لینک مرتبط: با پای بد بو چه کنیم؟!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ