بهترین میوه‌ها برای کاهش وزن

مهرناز زاوه
هندوانه کالری کمی داشته و بخش زیادی از محتوای آن را آب تشکیل می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید دو فنجان کامل از آن را با کالری زیر ۱۰۰ میل کنید .

سیب
بی‌شک سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای یک رژیم غذایی سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد خوردن سه عدد سیب در روز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ البته جای تعجب نیست چون سیب سرشار از فیبر است – ماده‌ای مغذی که باعث افزایش احساس سیری و اشباع شده و حس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازد. شما می‌توانید تکه‌های سیب را به بلغور جودوسر خود اضافه کرده، یا آن ببُرید و در سالاد بریزد یا حتی همراه با مرغ بپزید.
هندوانه
هندوانه کالری کمی داشته و بخش زیادی از محتوای آن را آب تشکیل می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید دو فنجان کامل از آن را با کالری زیر ۱۰۰ میل کنید و در این حالت معده‌تان حس می‌کند که شاید بیشتر از این مقدار خورده‌اید چرا که بیش از ۹۰ درصد این میوه آب است که در هیدراته نگه داشتن بدن هم تأثیر بسزایی دارد. اگر به دنبال این هستید که میزان مصرف کالری روزانه خود را کم کنید، هندوانه را به رژیم غذایی‌تان بیافزایید. هر وقت نیاز پیدا کردید که اسنک بخورید، هندوانه گزینه خوبی است.
تمشک‌های سیاه
این تمشک‌ها کوچک اما بسیار قدرتمند هستند. میزان کالری آنها کم بوده و سرشار از فیبرهای نامحلول‌اند. وقتی فنجانی با ۶۴ کالری توت سیاه می‌خورید در واقع دارید ۳۲ کالری را هضم می‌کنید. میزان فیبر موجود در توت سیاه از هر میوه دیگری بیشتر است (یک فنجان از آن حدود ۸ گرم فیبر دارد).
گریپ‌فروت
یک گریپ‌فروت متوسط چیزی حدود ۸۰ کالری دارد و به مانند هندوانه، بیش از ۹۰ درصد آن آب است. وقتی گریپ‌فروت را می‌برید، کمی روی آن مواد شیرین‌کننده بدون کالری بریزید و تمامش را بخورید. این باعث می‌شود که دیگر ولع خوردن چیز دیگری را نداشته باشید. از طرفی تحقیقات نشان داده است که ترکیبی در گریپ‌فروت به نام نارینژین وجود دارد که می‌تواند قند خون را کم کرده و در نهایت به کاهش وزن کمک کند. به خاطر داشته باشید که مصرف گریپ‌فروت همراه با برخی از داروهای خاص می‌تواند عوارض جانبی منفی برای سلامتتان به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن حتما با پزشکتان مشورت کنید.
منبع: NHS 

با موز ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ