آیا اعتیاد به کار، سبب بروز اختلال وسواس فکری می‌شود؟

مهرناز زاوه
یافته‌های به دست آمده از بررسی ۱۵ هزار شرکت‌کننده نروژی نشان می‌دهد که کار کردن افراطی انسان را با مسائل روانی حاد مواجه می‌کند.

یافته‌های به دست آمده از بررسی ۱۵ هزار شرکت‌کننده نروژی نشان می‌دهد که کار کردن افراطی انسان را با مسائل روانی حاد مواجه می‌کند. پزشکان نمی‌توانند تضمین کنند که کار کردن افراطی موجب بروز این اختلالات شده است یا خیر.
در این پژوهش به رابطه علت و معلولی نیز توجهی نشده است؛ همچنین، صحبتی از بهداشت روانی و ارتباط آن با کار زیاد نیز نشده‌ است. البته کارشناسان امر تفاوتی در بین این دو نمی‌بینند. پزشکان با انجام بررسی‌های دقیق دریافتند که هر فرد تا حد کاری است:
وقت آزادتان را به کار کردن می‌گذرانید.
اگر از ادامه کار ممنوع شوید، استرس می‌گیرید.
از دیگران شنیده‌اید که باید حجم کارتان را کاهش دهید.
آنقدر کار می‌کنید که سلامت‌تان به خطر بیافتد.
نتایج به دست آمده از بررسی کارگران متعصب نشان داد که یک سوم از کل بیماران ADHD دارند. ۲۶ درصد از آنها نیز علائم اختلال وسواسی فکری را در خود دارند. این در حالی است که تنها ۹ درصد از این افراد یک رژیم غذایی و کار متعادل دارند.
علم ژنتیک می‌تواند از ارتباط بین اعتیاد به کار و بیماری‌های روانی پرده بردارد. اعتیاد به کار ممکن است منجر به بیماری‌های روانی شود یا فرد را به مشکلات دیگری مواجه سازد. اما در این مطالعه هیچ پاسخی به ابهامات داده نشده است.
استیو ساسمن، استاد طب پیشگیری، روانشناسی و اجتماعی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، معتقد است که اعتیاد به کار چیز خوبی نیست و خیلی‌ها درکش نکرده‌اند. برخی نیز از متخصصان سوال می‌کنند که آیا کار افراطی به خودی خود یک اعتیاد است یا خیر که هنوز ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد.
منبع: thehealthsite

ساعات کار طولانی سلامت زنان را به خطر می‌اندازد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ