راه های لاغر شدن با خانواده !

پانته آ توتونپیان
دنبال کردن یک برنامه ثابت در باشگاه یا دویدن در یک مسیر سخت می تواند بعد از مدتی کسل کننده شود و شور و شوق اولیه ای که برای ورزش داشتید را از بین ببرد. همچنین این که عرق کرده، بد بو و خسته به خانه برگردید باعث می شود ورزش کردن برای بچه هایتان هم جذاب نباشد.

حفظ تناسب اندام تنها با ورزش های سخت و طاقت فرسا که به صورت انفرادی انجام شود به دست نمی آید. معمولاً توصیه می شود که 30 دقیقه در روز و 5 بار در هفته ورزش کنیم؛ اما با لحاظ کردن این مقدار فعالیت در تمام کارهای روزانه می توانیم کاری کنیم که همه اعضای خانواده، بدون ورزش خاصی به تناسب اندام دست پیدا کنند.چگونه

ورزش های جدید را امتحان کنید
در مورد ورزش خاصی کنجکاوید یا اینکه می خواهید آخرین متد یوگا را امتحان کنید؟ پیشنهاد می شود که آن را به همراه کودکان تان امتحان کنید. در یک کلاس ایروبیک یا پیلاتس ثبت نام کنید که هم تجربه جدیدی به دست آورید و هم انرژی تان را مصرف کنید.

همیشه در جنب و جوش باشید
سعی کنید همیشه در جنب و جوش باشید و فرزندان تان را هم به همین سمت تشویق کنید که محیطی فعال برای خودشان ایجاد کنند تا عمرشان طولانی شود. سعی کنید جزو والدینی که بچه هایشان را تشویق به نشستن می کنند نباشید. انگشتان تان را حرکت دهید. مدام وزن تان را از سمتی به سمت دیگر بدن تان بیندازید. آرام و قرار نداشته باشید. کسانی که همین فعالیت های جزئی را به طور ثابت انجام دهند، می توانند حدود 100 کالری بیشتر در روز بسوزانند.
راه بروید، نایستید
زود رسیدن به مطلب دکتر یا فهمیدن اینکه کار دندان پزشکی دخترتان طول می کشد، به این معنی نیست که باید در مطب بنشینید و مجله بخوانید و غر بزنید. اگر برای مدتی طولانی مجبورید منتظر بمانید در اطراف ساختمان قدم بزنید. مسئول پذیرش اغلب می تواند زمان انتظار را به طور تقریبی به شما بگوید. این کار خیلی بهتر از این است که در یک اتاق انتظار تنگ و محدود بمانید.

با هم خانه را جارو بزنید
تمیز کردن آنقدرها هم که به نظر می رسد کار سخت و طاقت فرسایی نیست. اما اگر همه اعضای خانواده در این کار مشارکت داشته باشند نه تنها خانه تان سریع تر تمیز می شود بلکه این کار برایتان یک ورزش سرگرم کننده هم خواهد بود. در خانه به موسیقی گوش دهید تا انرژی بگیرید و با بچه هایتان برقصید. تمیز کردن خانه را به عنوان یک فعالیت انجام دهید. بین بچه هایتان این مسابقه را بگذارید که ببینید چه کسی می تواند بیشترین اسباب بازی را از روی زمین جمع کند.

لیست هدایا تهیه کنید
برنامه ریزی برای خرید هدیه برای مناسبت های در پیش رو؛ مانند تولد یا عید، فرصتی برای داشتن فعالیت است. بچه ها را پشت ویترین مغازه ها ببرید و قدم بزنید و به دنبال چیزهای مورد نظر باشید. نیمی از لذت این کار، تصمیم گیری برای این است که چه چیزهایی را در لیست تان قرار دهید.

یک برنامه روتین برای خود اتخاذ کنید
این که یکی دو بار در روز با خانواده تان به پیاده روی بروید یک تلاش جمعی است. برای تنوع مسیرتان را عوض کنید یا طولانی تر کنید یا سرعت تان را زیاد کنید تا با انجام تمرین های مختلف بدن تان را به چالش بکشید. برنامه ای برای پیاده روی، قبل یا بعد از شام یا دوچرخه سواری در اطراف خانه تان بگذارید و آن را به عنوان یک عادت روزانه حفظ کنید.

پیاده و قدم زنان به خرید بروید
اینکه ماشین تان را جای دوری پارک کنید و به خرید روزانه بروید می تواند برایتان تبدیل به یک ورزش نیمه قدرتی هوازی شود. وقتی هوا خوب است پیاده به خرید بروید. توصیه می شود که در صورت امکان همراه با خانواده برای خرید مواد غذایی به فروشگاه بروید و اجازه دهید در راه برگشت به خانه هر کس تعدادی از کیسه های خرید را با خود حمل کند.

زمانی را به بازی اختصاص دهید
بازی فقط مختص بچه ها نیست. بازی هایی که در آن رقابت های تعاملی وجود دارد -مانند بازی های ویدئویی یا بازی های تخته ای از مد افتاده- انجام دهید. یا فعالیت هایی که قبل یا بعد از غذا باعث ایجاد حرکت و جنب و جوش در شما می شود انجام دهید. اجازه دهید هر روز یکی از اعضای خانواده به نوبت فعالیت و بازی ای که از آن لذت می برد را انتخاب کند. این راه خوبی است که همه اعضای خانواده در تصمیم گیری شرکت داشته باشند و برایشان تجربه شود.

پیاده روی آخر هفته
آخر هفته ها را به پارک نزدیک منزل تان یا کوهنوردی طولانی بروید. می توانید به چیزهایی که در طبیعت وجود دارد توجه کنید و آنها را جمع آوری کنید و یک مجموعه رنگارنگ درست کنید یا آن ها را در یک دفتر بچسبانید و جمع کنید.

رقابت ایجاد کنید
اگر خانواده تان زیاد به تکنولوژی گرایش دارد می توانید مسابقه ای برگزار کنید و ببینید چه کسی بیشتر از همه در طول روز پیاده روی می کند و آن را با استفاده از یک گام شمار یا دستگاه های دیگر مانند تلفن های هوشمند یا MP3 پلیر ثبت می کند. یا اینکه مسابقه ای بگذارید و ببینید چه کسی در طول روز، بیشترین کالری را با انجام فعالیت های عادی روزانه خود می سوزاند.

منبع : phow.ir

ارتباط غذا خوردن دورهمی با تناسب اندام!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ