چرا از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنیم؟

jalalvand
رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با حذف یک کیسه پلاستیکی در هفته از سوی هر خانواده ایرانی سالانه یک میلیارد کیسه پلاستیکی کمتر مصرف می شود.

معصومه آباد در آغاز دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورا با اشاره به روز بدون نایلکس گفت : امروز شروع هفته عاری از پلاستیک است موضوعی که ضرورت آن را از شورای سوم گوشزد کردیم و قریب به هفت سال پیش مصوبه ای در این موضوع به تصویب رساندیم.

آباد با اشاره به فرهنگ غلط رایج در بین شهروندان گفت: یکی از عادات غلط ما این است که نان داغ با حرارت بالا را در این کیسه های پلاستیکی قرار می دهیم در حالی که این کار یک اقدام بسیار اشتباه است حال آنکه می توان نان را در کیسه های با الیاف گیاهی قرار داد تا کیفیت نان شود.

آباد ادامه داد: مضرات کیسه‌های پلاستیکی امروزه در دنیا شناخته شده و سازمان بهداشت جهانی نیز بر آن صحه گذاشته است و خوشبختانه عدم استفاده از این کیسه ها در شهرداری تهران شروع شده اما همچنانکه در سازمان میادین ، سازمان پسماند و شهروند شاهد عدم به کار گیری این مواد هستیم.

رییس کمیته ایمنی شورا افزود: متاسفانه چون روش امحا زباله ها به صورت دفن است این مواد در تابش نور خورشید قرار می گیرند و این در حالی است که ماندگاری پلاستیک ها در طبیعت از 300 تا 1000 سال تخمین زده می شود و این یعنی یک خطر بالقوه برای محیط زیست.

آباد تصریح کرد: بند 13 سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بر این موضوع تاکید دارد و باید هر چه سریعتر نسبت به حذف مواد پلاستیکی و کیسه های پلاستیکی حتی ظروف پلاستیکی که عموما به صورت فوم کاربرد دارند و بسیار مضر هستند یک ضرورت است و باید در این راستا فرهنگ سازی شود.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، رییس کمیته ایمنی شورا همچنین خاطر نشان کرد: حذف کیسه های پلاستیکی نیاز به فرهنگ سازی دارد و اگر در هر هفته و در هر خانه ایرانی یک کیسه پلاستیکی حذف شود معادل یک میلیارد کیسه پلاستیکی در طول سال و معادل 7 هزار تن پلاستیکی خواهد بود. و روش دیگر امتناع مردم از این کیسه ها را قیمت گذاری بر روی آن است.

منبع: ایسنا

لینک مرتبط: لیوان یکبارمصرف استفاده کنیم یا نه؟

غذاهای داغ در ظرف‌های یکبار مصرف!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ