ضرورت آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از تجاوز جنسی!

jalalvand
حدود 15 ـ 10 سال پیش قرار بود به عنوان کارشناس مرکز بهداشت و درمان یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت به مدرسه‌ای بروم و درباره بیماری ایدز برای دانش‌آموزان توضیح دهم. خاطره این کارشناس اشاره خوبی به ضرورت آموزش های پیشگیرانه در زمینه آزارها و تجاوز جنسی در مدارس دارد که در مطلب زیر می خوانید.

آن روز وقتی صحبت‌هایم تمام شد و از دانش‌آموزان خواستم پرسشی اگر دارند با من در میان بگذارند، هیچ‌کدام سخنی نگفتند، اما وقتی گفتم هر کس پرسشی دارد روی کاغذ بنویسد ده‌ها برگه جمع شد که بسیاری از آنها درباره روابط جنسی بود که آنها شرم‌شان می‌آمد مقابل مدیر و معلم‌شان مطرح کنند. اگر از من نمی‌پرسیدند شاید تا سال‌ها در ذهن‌شان می‌ماند و به اتفاقات ناگواری هم می‌انجامید.

این خاطره از این جهت بود که هفته گذشته خبر خوبی منتشر شد مبنی بر این که آقای مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفته است که محدودیت و نداشتن برنامه در حوزه آموزش‌های جنسی برای نوجوانان در حال بلوغ می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد.

سیاوش شهریور تاکید کرده است: باید کودکان و نوجوانان ما آن‌قدر آموزش دیده باشند که بدانند به گونه‌ای عمل کنند که در معرض تجاوز و تهدید جنسی قرار نگیرند، متاسفانه در چنین شرایطی هیچ‌گونه آموزشی در حوزه پیشگیری از آزار جنسی وجود ندارد.

مساله آموزش‌های مقابله و پیشگیری از آزار جنسی در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است و روی دادن یک اتفاق در کودکی می‌تواند فاجعه‌ای به بار بیاورد.

آن‌طور که شهریور گفته، برنامه‌ای بر اساس یک کتاب علمی و دانشگاهی در مهدهای کودک و دبستان‌ها آغاز شده که می‌تواند برای مقابله با ناهنجاری‌ها در این زمینه و آگاه‌سازی کودکان مفید باشد و اقدامی جدی در این زمینه محسوب می‌شود که امیدواریم محدود به تهران و پایتخت نماند.

منبع: چاردیواری

لینک مرتبط: اصل طلایی در تربیت جنسی کودکان کدام است؟

نکات بهداشتی کوتاهی که همه دختران باید انجام بدهند!

نکات بهداشتی کوتاهی که همه دختران باید انجام بدهند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ