به این دلایل باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
آیا شما هم از جمله کسانی هستید که دائما به وعده غذایی بعدی خود فکر می‌کنند؟ اگر پاسخ مثبت است، باید سریعا به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول با علائمی آشنا می‌شوید که در صورت مواجهه باید سریعا به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.
۸. هر کاری که لازم است می‌کنید، اما وزن کم نمی‌کنید
گاهی اوقات شانس با شما یار نیست؛ گاهی هم پس از چند هفته کاهش وزن، دچار اضافه وزن می‌شوید. صحبت درباره عدم توانایی کاهش وزن است، آن هم درست وقتی که دست به هر کاری می‌زنید. درست غذا می‌خورید و خوب می‌خوابید. اما مسئله تغذیه از مسئله خواب مهم‌تر است. مشورت با یک متخصص تغذیه کمک می‌کند که با مشکلات پنهان خود بیشتر آشنا شوید.
۹. یا اینکه فقط می‌خواهید به طور عادی وزن کم کنید
کاهش وزن و کاهش وزن به شیوه سالم دو چیز کاملا متفاوت هستند؛ یادگیری روند کاهش وزن از طریق رعایت یک رژیم غذایی کامل و پرهیز از غذاهای ناسالم رمز موفقیت است. اما وقتی در این ماموریت هستید، سعی کنید علاوه بر غذاهای سالم و اتخاذ یک ترفند جدید، عادات زندگی خود را نیز بهبود ببخشید.
۱۰. زندگی بازی‌اش گرفته 
عادت کردن به پستی و بلندی‌های زندگی دلیل خوبی برای مراجعه به یک متخصص تغذیه است؛ چون آنها مثل روانشناس بدن هستند. اگر به تازگی متوجه شده‌اید که حامله هستید، یا دیابت دارید یا می‌خواهید برای شرکت در مسابقه دوی ماراتن تمرین کنید، بهتر است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بتوانید از پس چالش‌های پیش رو برآیید. یک متخصص تغذیه باید در زمینه‌های مختلف در امر تغذیه تجربه داشته باشد و بداند چه رژیمی برای شما مناسب است و چه رژیمی به سلامت شما آسیب می‌رساند.
۱۱. دائما به غذا فکر می‌کنید
صبر کنید؛ آیا شما هم از جمله کسانی هستید که دائما به وعده غذایی بعدی خود فکر می‌کنند؟ اگر پاسخ مثبت است، باید سریعا به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. اگر به طور مداوم در مورد وعده غذایی بعدی خود فکر می‌کنید یا وقتی در رخت‌خواب هستید به وعده صبحانه می‌اندیشید، وقت آن است که با یک پزشک متخصص قرار بگذارید. وقتی این افکار نه از روی گرسنگی که از روی وسواس فکری به ذهن شما متبادر می‌شوند، نشانه آن است که دچار اختلال غذایی شده‌اید. آشنایی بیشتر با علم تغذیه به کمک یک متخصص مجرب کمک می‌کند که در مسیر درست گام بردارید.
۱۲. از استرس آسیب می‌بینید
استرس بیش از آنکه فکرش را بکنید، موثر است. یک متخصص حرفه‌ای با بررسی مشکلاتی از قبیل کمبود کلسیم می‌تواند مشکل را به صورت ریشه‌ای برطرف کند. او اطمینان حاصل می‌کند که شما از مواد غذایی لازم برای جذب کلسیم و تقویت استخوان‌هایتان استفاده می‌کنید.
۱۳. وقتی احساساتی می‌شوید، پر‌خوری می‌کنید یا غذاهای بی‌ارزش می‌خورید
اگر وقتی احساساتی، مضطرب، ناراحت یا حتی خوشحال هستید، دچار پر خوری می‌شوید، باید به فکر چاره باشید. در غیر این صورت، ممکن است به این الگوی ناسالم عادت کنید و در طولانی مدت به شکل قابل‌توجهی اضافه وزن پیدا کنید. همچنین ممکن است در معرض دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان قرار بگیرید. یک متخصص تغذیه (و گاهی اوقات، یک درمانگر) به شما کمک می‌کنند که با این احساسات مقابله کرده و از تداوم پرخوری جلوگیری کنید.
۱۴. بیش از حد لاغر هستید
تمام وقت کار می‌کنید، مثل فرفره این‌طرف و آن‌طرف می‌چرخید، سه حیوان خانگی دارید و باید به زن و بچه‌هایتان هم رسیدگی کنید. به عبارت ساده، به راحتی خسته می‌شوید. یک احتمال این است که تغذیه کافی ندارید و نمی‌توانید انرژی لازم برای ادامه یک روز پرمشغله را تامین نمایید. یک متخصص تغذیه به شما کمک می‌کند که با مصرف مواد غذایی سالم، در طول روز پر انرژی باشید. برای این کار، باید مواد غذایی مناسبی را برای خوردن انتخاب کنید تا به سوخت لازم برای مغز و ماهیچه‌های‌تان دست یابید و دیگر دچار کمبود انرژی نشوید. 
۱۵. می‌خواهید بچه‌دار شوید!
آیا به دنبال این هستید که بچه‌دار شوید؟ یک متخصص تغذیه کمک می‌کند که در بهترین شرایط ممکن برای بارداری باشید. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که نیازهای کودک درون رحم تامین می‌شوند. برای شروع دوران بارداری، بهتر است از روش‌های تقویت شانس بارداری در ۳۰ سالگی که توسط متخصصان امر ارائه می‌شوند، کمک بگیرید.
منبع: eatthis 

۱۵ راهکار برای اینکه خودتان را گول بزنید که سیر هستید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ