۵ مزیت بزرگ ورزش صبحگاهی-قسمت اول

مهرناز زاوه
برای ورزش کردن وقت ندارید؟ در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که چطور از یک برنامه تمرینی ثابت استفاده کنید و ۵ دلیل عنوان می‌کنیم که چرا ورزش کردن هنگام صبح زود موثرتر است.

برای ورزش کردن وقت ندارید؟ در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که چطور از یک برنامه تمرینی ثابت استفاده کنید و ۵ دلیل عنوان می‌کنیم که چرا ورزش کردن هنگام صبح زود موثرتر است. تنها کافی است یک ساعت از وقتی را که شب‌ها به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهید کم کنید و به جای آن نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید.
با این کار، به دو هدف بزرگ دست یافته‌اید: ۳۰ دقیقه خواب بیشتر و ۳۰ دقیقه زمان مفید برای ورزش صبحگاهی. اما چرا باید صبح‌ها ورزش کنید؟ روی‌هم‌رفته، سوزاندن ۵۰۰ کالری در ساعت ۶ صبح فرقی با سوزاندن همین مقدار کالری در ساعت ۶ عصر ندارد. اما ورزش صبحگاهی به نوبه خود فوایدی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
۱: وقتی تمرینات خود را انجام نمی‌دهید، زمان سریع‌تر می‌گذرد
برای تمرین برنامه‌ریزی می‌کنید، اما یک روز پرمشغله برنامه شما را به هم می‌ریزد و مجبورتان می‌کند که فهرست کارهای روزانه خود را از نو مرتب کنید. بنابراین به جای رفتن به باشگاه در جای دیگری مشغول می‌شوید و از این ناراحتید که یک برنامه تمرینی دیگر را از دست داده‌اید. به همین دلیل است که می‌گوییم صبح اول وقت ورزش کنید. در واقع، نزدیک به ۹۰ درصد از افرادی که به طور دائم ورزش می‌کنند، صبح‌ها این کار را انجام می‌دهند. ورزش صبحگاهی تنها راهی است که تضمین می‌کند تمرینات‌تان را نمی‌پیچانید.
آیا برای خارج شدن از رختخواب به انرژی مضاعف نیاز دارید؟
حرکت شنا عضلات بازو، شانه و قفسه سینه شما را تقویت می‌کند و با ایجاد فاصله بین عضلات، فرم بهتری به آنها می‌‌بخشد.
نحوه انجام حرکت شنا:
۱. روی تشک دراز بکشید و در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. زانوهای خود را به عرض باسن از هم فاصله دهید. اما فاصله دست‌ها باید کمی بیشتر از عرض شانه باشد.
۲. به آرامی سینه خود را پایین بیاورید و به کف زمین بچسبانید، در همین حال تا ۱۰ بشمرید. تا نقطه حداکثر فشار پایین بیایید و ۲ ثانیه در همان حالت بمانید.
۳. بدن‌تان را بالا بیاورید و در موقعیت اولیه قرار بگیرید؛ ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و آرنج خود را کمی خم کنید.
۴. برای شروع این حرکت را ۳ بار بدون استراحت تکرار کنید.
۲: متابولیسم بدن به خودی خود افزایش نمی‌یابد
از رختخواب خارج می‌شوید، لباس می‌پوشید و تلوتلو خوران از درب منزل بیرون می‌روید تا یک روز کاری سخت را بگذرانید. آیا اصلا بیدار شده‌اید؟ متابولیسم بدن با این وضعیت بیدار نمی‌شود. ورزش صبحگاهی نه تنها کمک می‌کند که در تمرینات واقعی کالری بیشتری بسوزانید، بلکه آثار آن تا مدت‌ها پس از پایان تمرین نیز ادامه خواهد داشت. افزایش مصرف اکسیژن پس از تمرینات به سوزاندن کالری بیشتر می‌انجامد. به این ترتیب، حتی پس از پایان تمرینات نیز کالری می‌سوزانید.
هر فرد به طور متوسط ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از پایان تمرینات از این مزیت بهره‌مند می‌شود. اما میزان سوخت و ساز کالری‌ها به شدت تمرینات بستگی دارد. نگذارید آمار و ارقام مأیوس‌تان کنند. میزان سوخت و ساز کالری‌ها با گذشت زمان افزایش می‌یابد. اگر بتوانید هر روز ۵۰۰ کالری بسوزانید، در عرض یک هفته نیم کیلو وزن کم خواهید کرد. با حرکت بغل-بازوی ایستاده متابولیسم‌تان را افزایش دهید و عضلات دوسر بازوهایتان را به فرم دلخواه درآورید.
نحوه انجام حرکت بغل-بازوی ایستاده:
۱. یک جفت دمبل بردارید و بایستید. پاهای‌تان را به اندازه عرض شانه باز کنید. بازوها را به سمت پایین بگیرید، کف دست‌ها را رو به جلو نگه داشته و زانوهایتان را کمی خم کنید.
۲. دمبل را به صورت چرخشی به سمت بالا حرکت دهید و در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید. ۲ ثانیه در این حالت بمانید.
۳. آرنج خود را سفت نگه دارید و با شماره ۱۰، دمبل را به سمت پایین ببرید.
۴. این حرکت را ۳ بار بدون استراحت تکرار کنید.
منبع: lifescript 

قسمت دوم این مطلب را اینجا بخوانید

۱۰ روش سرگرم‌کننده برای تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ