فشار خون خود را با این نوشیدنی تنظیم کنید! +مقدار مصرف

jalalvand
به گفته محققان این نوشیدنی دارای قدرت زیادی در بهبود فشار خون و تقویت استقامت بدن است!

دانشمندان مرکز پزشکی «ویک فارست باپتیست کارولینای شمالی» در مطالعه اخیر خود دریافته اند که دوز بالای آب چغندر موجب بهبود استقامت در ورزش و فشار خون در بیماران مسن مبتلا به نارسایی قلبی می شود.

ناتوانی در ورزش کردن، تنگی نفس و بروز خستگی در حالت تقلا و تلاش عادی از علائم اولیه ابتلا به نارسایی قلبی است. مطالعات جدید بیانگر این مطلب است که مکمل نیترات غیرارگانیک دارای تاثیرات مفیدی بر روی کنترل فشار خون، سلامت عروق شریانی، توانایی ورزش و متابولیسم اکسیژن است.

این تیم تحقیق دریافته است که مصرف روزانه آب چغندر باعث بهبود استقامت هوازی در این افراد تا ۲۴ درصد بعد از گذشت یک هفته می شود. محققان اذعان می دارند مصرف یک نوبت از این نوشیدنی بهبودی به همراه ندارد.

همچنین محققان دریافته اند که مصرف آب چغندر، هم در قالب مصرف روزانه و هم مصرف یک نوبتی، به شکل قابل توجهی موجب کاهش فشار خون سیستولیک در حالت استراحت تا mmHg ۱۰-۵ می شود.

به گفته محققان، با وجودی که هنوز نیاز به آزمایشات زیادی در این زمینه است اما یک هفته مصرف روزانه آب چغندر می تواند گزینه درمانی بالقوه ای در بهبود استقامت هوازی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باشد تا بدین ترتیب کیفیت زندگی و مشکلات شان در فعالیت های روزانه بهبود یابد.

منبع :​ سلامت نیوز

لینک مرتبط: یک سالاد عالی برای فشار خونی ها +توصیه سرآشپز

آیا تری گلیسیریدها چاشنی انفجاری بدن هستند؟!

چه بخوریم تا فشار خون و بیماری قلبی نگیریم؟ + اندازه های مجاز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ