چند وقت به چند وقت می‌توان از قرص‌های ضدبارداری اورژانسی استفاده کرد؟

مهرناز زاوه
اشتباهی که اکثر زن‌ها مرتکب می‌شوند استفاده از قرص‌های ضدبارداری در قالب جایگزینی برای روش‌های مطمئن ضدبارداری است.

قرص‌های ضدبارداری را می‌توان در هر داروخانه‌ای به راحتی یافت و تهیه آنها نیاز به نسخه ندارد. اگر آن را ظرف ۷۲ ساعت اول بعد از رابطه ‌جنسی محافظت‌نشده مصرف کنید، از بارداری ناخواسته پیشگیری خواهد کرد. با این حال، پزشکان متخصص زنان هشدار داده‌اند که میزان کارایی این قرص در ۲۴ ساعت اول بعد از رابطه جنسی محافظت‌نشده، تنها ۹۵ درصد است.
هرچه بیشتر صبر کنید، تأثیر این قرص کمتر خواهد شد و اگر بعد از ۷۲ ساعت آن را مصرف کنید، در کل تأثیری نخواهد داشت. دکتر وایدیاناتان معتقد است چیزی که اکثر زوج‌ها به درستی درک نمی‌کنند این است که قرص‌های ضدبارداری را فقط باید در مواقع اضطراری مصرف کرد، برای مثال وقتی کاندوم لیز خورده یا حین دخول جنسی پاره می‌شود. با این حال، اشتباهی که اکثر زن‌ها مرتکب می‌شوند استفاده از قرص‌های ضدبارداری در قالب جایگزینی برای روش‌های مطمئن ضدبارداری است. 
بنابراین سؤالی که پیش می‌آید این است که یک زن، چند وقت به چند وقت می‌تواند از این قرص‌ها استفاده کند؟ پاسخ این است که تنها یک بار طی هر چرخه قاعدگی می‌توان از آن استفاده کرده و بهترین و مطمئن‌ترین زمان در میانه دوره قاعدگی است. اگر بیش از یک‌بار در چرخه قاعدگی از این قرص‌ها استفاده کنید، می‌تواند به قاعدگی نامنظم بیانجامد که در عوض شانس بارداری ناخواسته را طی قاعدگی ماه بعدتان افزایش می‌دهد البته اگر به خوردن قرص‌های ضدبارداری ادامه دهید.
منبع: healthywomen

پیشگیری از بارداری ناباروری می‌آورد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رویاا

رویاا

1399-09-13 - 15:00 پاسخ

اگر در بین سیکل ماهانه دوبار استفاده شود مشکلی دارد