9 روش طبیعی برای تسکین سردرد و درد سینوس!

faateme1366
علائم درد سینوسی شامل درد مرتبط با احتقان ناشی از سرماخوردگی یا آلرژی‌ها، درد اطراف چشم‌ها، درد پیشانی، درد دندان، سردرد پس از بر خواستن از خواب و سردرد به هنگام خم شدن است. درمان‌های طبیعی تسکین‌دهنده درد سینوس که تورم را کاهش می‌دهند، ترشحات مخاطی را رقیق می‌کنند و تخلیه سینوسی را بهبود می‌بخشند غالبا از روش‌های بسیار سودمند محسوب می‌شوند.

درد سینوس را با رطوبت درمان کنید. مخاط خشک و غلیظ موجود در مجاری بینی و سینوس می‌تواند پوسته‌هایی را شکل دهد که مانع تخلیه سینوسی می‌شوند و ویروس‌ها و دیگر ذرات را در مجاری بینی و سینوسی نگه می‌دارند. افزایش رطوبت و جذب مایعات زیاد به بدن باعث می‌شود که مخاط شما رقیق شود و دوباره به حرکت درآید. بعضی از روش‌های طبیعی موثر در تخلیه سینوس‌ها شامل نوشیدن مایعات فراوان، استفاده از یک دستگاه مرطوب‌کننده، خودداری از تماس با هوای سرد و خشک، گرفتن دوش پر از بخار و نوشیدن یک فنجان چای یا سوپ داغ است.

        برای تسکین فشار سینوسی بینی خود را شست‌و‌شو دهید. شست‌و‌شو با آب‌نمک بهترین شیوه برای تمیز کردن بینی و سینوس‌هاست، به‌طوری‌که این شست‌و‌شو می‌تواند از درد سینوسی جلوگیری کند یا آن را تسکین دهد. شما می‌توانید از اسپری بینی نمکی استفاده کنید، اما بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند که از بطری شست‌و‌شوی بینی، یا کیت شست‌و‌شو استفاده کنید. با استفاده از کیت شست‌و‌شوی سینوس می‌توانید بینی خود را شست‌و‌شو دهید. روش استفاده به این‌گونه است که ابتدا یک لیوان ۲۳۰سی‌سی را پر از آب ولرم تقطیرشده یا ضدعفونی شده کنید. از آب شیر استفاده نکنید، مگر آنکه آن را حداقل برای چند دقیقه (3 دقیقه و با دمای بالا) جوشانده باشید. نصف قاشق چای‌خوری به آن نمک بزنید و ذره‌ای جوش‌شیرین اضافه کنید. سپس بینی خود را بشویید.

        به‌تناوب از کمپرس‌های گرم و سرد استفاده کنید. قرار دادن حوله گرم روی چشم‌ها و بینی می‌تواند به گرم کردن مجراهای بینی کمک و ترشحات را نرم و شل کند.علاوه بر این، می‌توانید با استفاده متناوبی از کمپرس‌های گرم و سرد باعث تسکین درد سینوسی و فشار سینوسی شوید. بدین منظور ابتدا به مدت حدود 3 دقیقه یک حوله گرم را روی سینوس‌های خود قرار دهید. سپس این حوله را بردارید و به مدت 30 ثانیه یک کمپرس سرد را روی سینوس‌های خود قرار دهید. استفاده تناوبی از کمپرس‌های گرم و سرد را برای چهار بار در روز و هر بار بیش از سه بار انجام دهید.

        گنجاندن ادویه در رژیم غذایی به تسکین فشار سینوسی کمک می‌کند. بسیاری از افراد درمی‌یابند که غذاهای ادویه‌داری همچون فلفل‌ها یا خردل تند می‌توانند مجاری بینی آن‌ها را باز کنند و باعث تسکین درد سینوسی آن‌ها شوند. تحقیقات نشان می‌دهند که کپسایسین، یکی از ماده‌های فعال در فلفل‌های چیلی، در تسکین بعضی از انواع دردها موثر است. در یکی از تحقیق‌ها از فرآورده‌های کپسایسینی به‌منظور درمان بعضی از سندرم‌های درد صورت استفاده شد که نتایج آن نیز امیدوارکننده بود.

        میان سردرد سینوسی و سردرد میگرنی تفاوت قائل شوید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که به دلیل فشار سینوسی دچار درد سینوسی می‌شوند، اما حقیقت امر این است که دچار سردرد میگرنی هستند. درد میگرنی می‌تواند همان عصب‌هایی را درگیر کند که حفره‌های سینوسی درگیر می‌کنند و غالبا نیز درد میگرنی همراه با احتقاق بینی است. درد میگرن نیز با خم شدن فرد بدتر می‌شود. اگر دلیل درد سینوسی شما میگرن باشد، بهترین درمان طبیعی این است که در یک اتاق تاریک و ساکت دراز بکشید.

        برای تسکین درد سینوسی زمزمه کنید. بعضی از افراد گزارش دادند که زمزمه یک‌ساعته باعث بهبود درد سینوس آن‌ها شد. نتایج یکی از تحقیقات انجام‌گرفته در کشور سوئد نشان داد که زمزمه می‌تواند سینوس‌ها را رقیق نگه دارد و از عفونت سینوسی جلوگیری کند. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چگونه زمزمه می‌تواند مانع عفونت سینوسی شود؟ زمزمه هم جریان هوا در سینوس‌ها و هم‌سطح نیتریک اکسید در سینوس‌ها را افزایش می‌دهد. ترکیب نیتریک اکسید و جریان هوا می‌تواند خطر سینوزیت را کاهش دهد. بنابراین، اگر مبتلابه سرماخوردگی یا آلرژی هستید، برای جلوگیری از عفونت سینوسی می‌توانید زمزمه کردن را شروع کنید.

        با استفاده از ارتباط ذهن و بدن باعث تسکین درد سینوسی شوید. تکنیک‌هایی همچون تمرین‌های مربوط به نفس عمیق و تمرین‌های آرام‌سازی که نهایت استفاده را از ارتباط ذهن و بدن می‌برند از شیوه‌های بسیار موثر برای تسکین درد سینوسی محسوب می‌شوند. این تمرین‌ها می‌توانند با افزایش توانایی ذهن ادراک درد را تحت تاثیر قرار دهند و از درد مزمنی که غالبا همراه با فشار سینوسی است بکاهند. بعضی از این تمرین‌ها شامل بیوفیدبک (پس‌خوراند زیستی)، مدیتیشن، یوگا و هیپنوتیزم هستند.

        از عوامل ایجادکننده درد سینوسی دوری‌کنید. اسپری‌های ضد احتقاق بینی غیر تجویزی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید از آن‌ها دوری کرد. این اسپری‌ها باعث تسکین فوری می‌شوند، اما پس از چند روز فشار سینوسی و احتقاق بینی شدیدتری را موجب می‌شوند. نوشیدن الکل یکی دیگر از عواملی است که باعث تشدید درد سینوس و احتقاق می‌شود. علاوه بر این، سعی کنید که وسیله مرطوب‌کننده را همواره تمیز نگه‌دارید تا از آلرژی‌های قارچی جلوگیری کنید. ملحفه و روتختی خود را با آب گرم بشویید تا عاری از مواد آلرژی‌زا شوند و همچنین در صورت داشتن سینوزیت، سرماخوردگی یا آلرژی بینی از شنا، رانندگی و پرواز خودداری کنید.

        از محدودیت‌های روش‌های طبیعی تسکین درد سینوس آگاهی داشته باشید. اگر با علائمی همچون تخلیه مخاطی زرد یا سبزرنگ، تب مداوم یا گردن خشک، درد بیش از 24 ساعت، آشفتگی، ضعف، بی‌حسی، احساس مورمور و حالت تهوع و استفراغ مداوم مواجه شدید، نباید برای تسکین درد خود دست به خوددرمانی بزنید.استفاده از روش‌های طبیعی تسکین‌دهنده درد سینوس خوب است، به شرطی که درد شما ملایم باشد یا سردرد شما مربوط به یک سرماخوردگی یا یک آلرژی باشد، اما اگر درد شما شدید است و این روش‌های طبیعی هیچ تاثیری روی تسکین درد شما ندارند باید به پزشک خود مراجعه کنید.

منبع: روزنامه سپید

درمان میگرن با دم دستی ترین ادویه!

10 راه ساده کنترل میگرن

شاید علت سردردتان کمبود این ویتامین است!

درمان سردردهای خوشه‌ای با نصب تراشه الکترونیکی در بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حالا

حالا

1397-01-18 - 16:03 پاسخ

مرسی