نکات کلیدی برای کاهش وزن در مشاغل مختلف-قسمت اول

مهرناز زاوه
فرقی نمی‌کند که یک شغل کارمندی داشته باشید یا شب‌کار باشید؛ در این مطلب قصد داریم بهترین شیوه‌ی تغذیه را در اختیارتان بگذاریم تا متناسب و خوش هیکل بمانید.

فرقی نمی‌کند که یک شغل کارمندی داشته باشید یا شب‌کار باشید؛ در این مطلب قصد داریم بهترین شیوه‌ی تغذیه را در اختیارتان بگذاریم تا متناسب و خوش هیکل بمانید. آیا تا به حال به عکس ۲۰ سال قبل‌تان نگاه کرده‌اید؟ طبیعی است که در طول این سال‌ها چند کیلوگرم وزن اضافه کرده باشید. اما  بسیاری از افراد دچار اضافه وزن می‌شوند. دلایل بسیاری برای اضافه وزن وجود دارد، اما یک عامل به عنوان مقصر اصلی شناخته می‌شود: کار. جای نگرانی نیست! در این مطلب تلاش شده که نکات لازم برای تغذیه مناسب در اختیار شما گذاشته شود تا با داشتن هر کاری که به آن مشغولید، بتوانید به وزن ایده‌آل خود برسید.
شغل: کارمند
مشاغل کارمندی رایج‌تر از سایر مشاغل‌اند. بسیاری از افراد هر هفته مسافت زیادی را می‌پیمایند تا چند ساعت پشت میز بنشینند. طبیعی است که این سبک زندگی شما را به اندام دلخواه‌تان نمی‌رساند. اگر شغل دفتری دارید، با ما باشید تا به شما نشان دهیم چه باید بکنید.
۱. از پله‌ها استفاده کنید
احتمالا بارها شنیده‌اید؛ استفاده از راه‌پله به جای آسانسور فواید بسیاری دارد. بر اساس مطالعه محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه نیومکزیکو، یک فرد ۷۰ کیلویی می‌تواند در صورت استفاده روزانه از پله‌ها، در طول سال ۳ کیلو وزن کم کند.
۲. ایستاده کار کنید
بسیاری از شرکت‌ها در تلاش‌اند که فرم اتاقک‌های موسوم به دفاتر کار را به محیطی بازتر تبدیل کنند. برای این کار سعی شده که بیشتر از میز و صندلی‌های متحرک استفاده شود که برای بدن مناسب‌ترند. نشستن پشت میز در طول روز باعث ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.
۳. پیشنهاد سفارش غذا را رد کنید
روزهایی که تا دیروقت کار می‌کنید، شکم‌تان به قار و قور می‌افتد. احتمالا همکاری دارید که تلفن را برمی‌دارد و از رستوران فست فود نزدیک محل کارتان، غذا سفارش می‌دهد. او پیشنهاد می‌کند که برای شما هم چیزی سفارش بدهد. اما بهتر است درخواست او را رد کنید و با یک تشکر ساده به ماجرا پایان دهید.
۴. آب بنوشید
اگر حین انجام کار قهوه می‌نوشید و به آن حسابی شکر اضافه می‌کنید یا آبمیوه و نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد! با توجه به مطالعات اخیر، نوشیدن آب به تنهایی می‌تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد! حتی زمانی که ساعت‌ها پشت میز هستید، می‌توانید با نوشیدن آب به سوزاندن کالری‌هایتان بپردازید.
۵. قوی شوید
اگر برنامه تمرینی شما شامل ۱ ساعت دویدن روی تردمیل است، تجدید نظر کنید و کمی سخت‌تر تمرین کنید. مطالعات محققان نشان می‌دهد که بافت‌های عضلانی حتی در حال استراحت، کالری بیشتری می‌سوزانند.
شغل: جنگجوی جاده‌ها
بسیاری از مشاغل امروزی مستلزم سفرهای طولانی هستند. این روال کاری روزمره پیامدهای زیادی برای جسم و ذهن شما خواهد داشت. اما راه‌های موثری برای مبارزه با این پیامدها وجود دارد! اگر دائم در جاده هستید، سعی کنید سبک زندگی کاری خود را با زندگی شخصی‌تان تطابق دهید!
۱. ذهنیت‌های منفی را کنار بگذارید
وقتی در سفر هستید، ممکن است فکر کنید دیگر خبری از باشگاه نیست و نمی‌توانید تمرین کنید. خیلی‌ها تصور می‌کنند سفرهای کاری شانس ورزش کردن آنها را محدود می‌کند. اما سعی کنید ذهنیت‌های منفی را کنار بگذارید و سخت‌تر تمرین کنید.
۲. از اتفاقات غیرمنتظره حین سفر حداکثر استفاده را ببرید
اگر دائم در سفر باشید، ممکن است با اتفاقات غیرمنتظره‌ای مواجه شوید. اما اجازه ندهید این اتفاقات غیرمنتظره شما را متوقف سازند! وقت را تلف نکنید. اگر هواپیمایتان تاخیر چند ساعته دارد، به اطراف شهر بروید و از مناظر لذت ببرید! مسلما اگر پیاده‌روی کنید، بیش از زمانی که در فرودگاه نشسته‌اید کالری می‌سوزانید.
۳. حسابی تمرین کنید
اگر همیشه در سفر باشید، قطعا زمان کافی برای ورزش نخواهید داشت. از این رو، سعی کنید در همان معدود دفعاتی که به باشگاه می‌روید، بیشترین استفاده را ببرید و تا می‌توانید تمرین کنید.
۴. به اندازه کافی بخوابید
نداشتن خواب کافی یکی از ۴۰ عادت بدی است که باعث افزایش چربی شکم می‌شود. وقتی می‌‌خوابیم، بدن هورمون‌هایی برای چربی‌سوزی ترشح می‌کند که اشتهای ما را کنترل می‌کند و سوخت و ساز بدن را به جریان می‌اندازد.
منبع: eatthis 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

بهترین صبحانه‌ برای هدفی که دنبال می‌کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ