آیا می‌توان با اسکراب قهوه، سلولیت را از بین برد؟

مهرناز زاوه
اسکراب‌ قهوه می‌تواند باعث کاهش حجم چربی‌های زیر پوست ران یا همان سلولیت شود، اما تأثیر آنها کوتاه و موقت است.

اسکراب‌ قهوه می‌تواند باعث کاهش حجم چربی‌های زیر پوست ران یا همان سلولیت شود، اما تأثیر آنها کوتاه و موقت است. در واقع حرکت‌های اسکرابی و سایشی باعث تحریک جریان خون در نواحی مورد نظر شده و کافئین به طور موقت به سفت شدن پوست کمک کرده و کمی آن را صاف‌تر می‌کند. سایر ترکیبات مانند چای سیاه یا سبز هم مثل کافئین می‌توانند تأثیر مشابهی به همراه داشته باشند. اگر در نهایت پوستتان به وضعیت اولیه بازگشت، چندان از این مسئله متعجب نشوید. 
شما می‌توانید با استفاده از ترکیب قهوه با محصول دیگری که حاوی رتینوئید است، اثرات طولانی‌تری را روی چربی‌ها ببینید (یا حتی می‌توانید محصولی پیدا کنید که هر دوی این‌ها را داشته باشد)؛ تحقیقات نشان می‌دهد رتینوئیدها می‌توانند باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شوند. این مسئله باعث بهبود وضعیت ظاهری سلولیت خواهد شد. سعی کنید کرمی انتخاب کنید که حاوی رتینول یا اسید رتینیل پالمیتات باشد. بعد از استفاده از این محصولات و گذشت بازه ۱۲ هفته‌ای، نتایج شاخص آن را خواهید دید.
با این حال، حتی بهترین لوسیون‌های سفت‌کننده هم نمی‌توانند مشکل اصلی را که همان چاقی است حل کنند. سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که چربی به زیر بافت‌های پیوندی که پوست را به عضلات متصل نگه می‌دارند فشار وارد کرده و آن ناحیه حالت گود و فرورفته پیدا می‌کند. بنابراین به منظور مبارزه با تجمع چربی باید سعی کنید به طور مرتب ورزش کرده و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. علاوه بر این روش‌های جراحی زیبایی هم وجود دارد که تأثیرشان به مراتب برای از بین بردن سلولیت طولانی‌تر بوده اما در عین حال هزینه‌شان بالاتر است. 
منبع: thehealthsite

درمان‌های خانگی برای از بین بردن سلولیت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ