درمان نازایی با طب سنتی برای نخستین بار در جهان!

faateme1366
مریم خزایی کوهپر سفلی، بانوی کجوری است که توانسته برای نخستین بار در جهان با استفاده از طب سنتی و داروهای گیاهی درمانی برای بیماری نازایی کشف کند.

مریم خزایی کوهپر سفلی در زمینه آشنایی خود با گیاهان دارویی، اظهار کرد: در هرمزگان که مشغول خدمت به مردم بودم با مصرف شربت گیاهی آویشن و مطالعه در مورد خواص گوناگون این گیاه، به فکر استفاده از گیاهان دارویی دیگر برای درمان نازایی و درمان زخم رحم افتادم و شروع به تحقیق و مطالعه از کتاب‌هایی چون قانون ابو‌علی سینا، طب سنتی اکسیر و توفیق حکیم کردم.

وی افزود: با مطالعه این کتاب‌ها دریافتم که داروهای گیاهی در درمان بیماری‌های زنان تاثیر خوبی دارد و ضمن اینکه عوارض جانبی ندارد و با تجویز به موقع و به‌جا نیز درمان قطعی حاصل خواهد شد.

این کاشف داروی گیاهی موثر در درمان نازایی یادآور شد: با استفاده از گیاهان دارویی موفق شدم یک نوع تامپون واژینال تولید کنم که در دنیا وجود ندارد، البته به این روش در کتاب‌های قرن دهم تحت عنوان فرزجه اشاره شده است و همچنین برای درمان زخم دهانه رحم روش درمانی مناسب وجود ندارد که گیاهی که بر روی آن تحقیق و آزمایش کرده‌ام، برای درمان این بیماری بسیار موثر است.

وی از دیگر موارد درمانی با گیاهان دارویی را پیشگیری از سقط جنین که آن نیز درمان موثری برایش وجود ندارد، عنوان کرد و گفت: با استفاده از داروهای گیاهی، برای درمان این مشکل نیز راه درمانی خواهم یافت.

این کارشناس مامایی در خصوص تولید قرص نازایی توضیح داد: این قرص با نام «طلع» تولید خواهد شد، طلع گیاهی است که در فرآورده‌های طب سنتی ایران وجود داشت و ماده موثر آن در مناطق جنوب ایران در گرده درخت نخل یافت می‌شود.

وی بیان کرد: در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران آزمایشات لازم انجام شد و شماره ثبت و بهره‌برداری از سازمان غذا و دارو ( IRC) نیز گرفته شد.

خزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه کجور مساعد برای کشت گیاهان دارویی است، می‌توان با گیاهان همان منطقه‌، تولید داروهای گیاهی مقرون به‌صرفه داشت‌، بنابراین درصدد ایجاد کارخانه تولیدات داروهای گیاهی در این منطقه هستم.

کاشف درمان بیماری نازایی گیاهی تصریح کرد: برای ایجاد کارخانه تولیدات داروهای گیاهی، نیاز به کمک مسولان و خیران سرمایه‌گذار، جهت آنالیز و تولید انبوه داریم، تا برای جوانان منطقه کجور اشتغال‌زایی و کارآفرینی ایجاد شود.

وی گفت: نخست خط تولید بهداشتی و سپس بعد از دو سال دیگر در فاز دو، خط تولید درمانی را راه‌اندازی خواهم کرد.

این کارآفرین کجوری در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسولان و سرمایه‌گذاران بتواند هر چه زودتر خط تولید یک این دارو را راه‌اندازی کند.

منبع: آکا ایران

تغییرات ساده ای که شانس باروری را افزایش میدهد

آیا استراحت مطلق از سقط جنین جلوگیری می‌کند؟!

تمام اتفاقات وحشتناک بارداری!

تاثیر وحشتناک بارداری بر پوست!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ