چگونه از حملات تروریستی در امان بمانیم؟

پانته آ توتونپیان
تهدید به حملات تروریستی ممکن است هیچ‌گاه عملی نشود، اما آماده بودن در مقابل حملات تروریستی یکی از اولویت های مهم برای هر شخص است. در این حملات عنصر غافلگیری برای تروریست‌ها بهترین سلاح است. ابزار آنها آن است که دقیقا زمانی که کسی انتظار آن را ندارد عمل می‌کنند. با این وجود آمادگی در همه زمینه ای و در هر زمانی لازم و ضروری است ولی هیچ فرمول یا ضمانت خاصی برای زنده ماندن وجود ندارد.

چیزی که در این مرحله مهم است این است که شما هنوز زنده اید، پس این شانس بزرگی است. در این مرحله یک جایگاه امن برای خود پیدا کنید، مثل یک ستون بتنی، و تا زمانی که اطمینان کامل حاصل نکرده اید آنجا را ترک نکنید. اگر می توانید با نیروهای امداد تماس بگیرید و یا اگر کسانی در اطراف شما زنده مانده اند به آنها ملحق شوید زیرا وقتی گروه باشید به حفظ روحیه تان کمک می کند. از اطلاعیه های تلویزیون یا رادیو در صورتی که در دسترس شما است غافل نمانید. اگر مردم را در حال افتادن دیدید، احتمال زدن مواد شیمیایی در هوا را بدهید و فورا با هر دستمالی  که در دسترس دارید جلوی بینی و دهان خود را ببندید.

اگر در زیر زمین هستید آنجا را ترک کنید. مهمترین مساله این است که در هر حالتی درب های خروجی را در نظر داشته باشید. اگر خطر در بیرون است و شما در داخل ساختمان، از پنجره محل حادثه را چک کنید. حتما حواستان به مواد سمی معلق در هوا باشد، اگر احساس کردید که در حال مسموم شدن هستید سریعا دوش بگیرید و مواد مسموم را از روی پوست خود بشویید.

فرض کنید که در یک ساختمان که توسط تروریست ها احاطه شده است به دام افتاده اید، در واقع در این زمان دو  انتخاب دارید، یا بترسید و منتظر کمک کسی بمانید یا شجاعانه وارد عمل شوید. در این صورت باید یک وسیله تیز و برنده مثل شیشه شکسته یا یک شی سنگین بردارید و در پشت جایی مثل ستون بایستید. مراقب باشید که بی گدار به آب نزنید چون تروریست‌ها برای مبارزه کاملا آموزش داده شده اند و برای این کار شما نیاز به آمادگی جسمی کامل دارید، در غیر این صورت به سرعت کشته می‌شوید. ترس امریا ست طبیعی اما مهمترین مساله در این لحظه حفظ آرامش است و اینکه بتوانید بر ترس موجود غلبه کنید.

نکته 1

در مرحله اول از هر دستمالی که در دسترس است استفاده کنید، مثل روسری یا بلوز نخی…مخصوصا اگر مرطوب باشد بهتر کمک می‌کند.

نکته ۲

همه هواکش ها و وسایل الکترونیکی را خاموش نگه دارید که در مواقع انفجار امکان آتش سوزی را افزایش می دهد.
هشدار

بعضی از مواد شیمیایی سریعا با آب واکنش می‌دهند و خطر زا می‌شوند پس در هنگام شست و شوی پوست خود دقت کافی داشته باشید.

چرا بر روی فیلم‌های داعش و عکس برهنه بازیگران کلیک نکنیم؟ 

منبع : phow.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ