کدام مدل مو برخورد قضایی دارد؟!

faateme1366
اصلاح برخی مدل‌های مو تخلف است و با آنان برخورد می‌شود اما کدام مدل مو پیگیری قضایی دارد؟

موهای سیخ سیخی از چند سال پیش بر روی سر برخی از جوانان ایرانی جا خوش کرد و مد شد. مدل موهایی که نشانه هایی از شیطان پرستی را می توان در آن دید. اما نکته جالب این است که مطابق بررسی ها هر مدل موی سیخ سیخی نمی تواند مدل شیطان پرستی باشد

مدل موهای شیطان پرستی انواع مختلفی دارند اما وجه تشابه همه آنها مدل های عجیب و غریبی است که انسان را از شکل انسانی خارج می کند. موهای بلندی که برخی چنان سیخ شده است که در میان عام مردم با عبارت «فلانی را برق گرفته» معروف است. موهای کوتاه قرمز، آبی و سفید که با آرایش های مختلف و بعضا سیخ سیخ و یا خوابیده به کنار و افتاده روی یک چشم از جمله مدلهای شیطان پرستی است.  

در بین آرایش‌ها معمولا آرایش و میکاپ به شکل تیپ جنس مخالف دیده می‌شود، مثلا در مورد مو، پسران مانند دختران و دختران مانند پسران آرایش می‌کنند.

زیورآلات مورد استفاده جوانان علاقمند به صورت انگشتر تک‌بند یا تمام بند، انگشترهای اسکلتی، گردنبند، لب‌گیر، دستبند یا مچ‌بندهای چرمی، دستبندهای تیغ‌دار، لنزهای چشمی شیطانی، گوشواره و… است.این انگشترها معمولا دارای جنس نقره و به شکل علائم شیطانی یا علائم و لوگوی گروه‌های شیطانی و یا علائم اسکلتی و وحشتناک می‌باشد که معمولا به شکل نمادهای شیطانی هستند.

لباس‌هایشان از جنس جیر و چرم و اکثرا به رنگ مشکی و قرمز و به صورت تی‌شرت و شلوار تنگ و چسبان هستند و چکمه‌های چرمی ساق بلند که اغلب با فلز تزئین شده اند می‌پوشند.

این لباس‌ها از خارج از کشور و بیشتر از دبی یا ترکیه وارد ایران شده و توسط تعداد خاصی فروشنده لباس که کار اصلی آنها فروش این لباس‌ها می‌باشد، به فروش می‌رسد. کفش پسران به صورت پوتین است و کفش‌های غیرپوتین نیز به صورت یک لنگه قفل و یک لنگه کلید نیز رواج دارد.

این افراد پوست بدنشان را با اشکالی مانند جمجمه، صورتک‌های شیطانی و نمادهایی از این دست خالکوبی می‌کنند و  رنگ آرایششان اغلب مشکی، بنفش و قرمز تند است.

مدل موهایی که نباید با مدل شیطان پرستی اشتباه گرفت

در این میان زمانی مدل موی سیخ سیخ میان جوانان مد شد که گاهاً برخی جوانان بدون اطلاع از منشأ این مدل ها و صرفا به علت پیروی از مد به دنبال آرایش موهای خود به صورت سیخ سیخ می رفتند.

اکنون با تغییر مد و پیروی این دسته از جوانان از مدل موهای رونالدو ستاره فوتبال، مدل های مو تغییر کرده و به شکل یک طرف سر کوتاه و بالا و طرف دیگر بلند، تغییر شکل داده است.

شاید مدل های روز دنیا نیز از سوی معدودی از جوانان ایرانی تقلید می شود و آنها دوست دارند خود را شبیه ستارگان فوتبال و هالیوود آرایش کنند.

اما در این میان نکته قابل تأمل این است که جدا از حساسیت نسبت به هجوم فرهنگ غربی و هنر درست مقابله با آن، نباید فراموش کنیم که هر مدلی که از غرب می آید شیطان پرستی نیست و شیطان پرستان مدل های خاصی را الگوی خود قرار داده اند.

مدل های عجیب و غریب و موهای بلند سیخ شده و یا به روی صورت ریخته مشکی، قرمز و آبی و بنفش به همراه مدل موهایی که یک طرف آن تیغ خورده و طرف دیگر بلند و رنگی است را می توان از مدل های شیطان پرستی نامید.

متأسفانه مدل مویی که در آن یک طرف سر با تیغ تراشیده شده و در طرف دیگر بلند است، این روزها میان معدودی از دختران ایرانی به عنوان مد، دنبال می شود که سنبل آن به خوانندگان زیر زمینی باز می گردد.

موارد محدود از نمادهای شیطان پرستان در ایران

اخباری مبنی بر وجود گروههای شیطان پرستی در ایران خیلی کم مورد تأیید است و گزارش های محدودی از برخورد با این افراد منتشر شده است.

در کوچه و خیابان نیز مواردی مشاهده نمی شود که به مانند شیطان پرستان غربی لباس پوشیده و تردد کنند. حتی موردی گزارش نشده که به آرایشگاه مراجعه کند و بگوید موی سرم را مدل شیطان پرستی بزن!

اما از آن جهت که همواره پیشگیری بهتر از درمان است، به آرایشگاهای مردانه تأکید شده است انجام اصلاح سر با مدل های موسوم به شیطان پرستی تخلف است و با متخلفین برخورد می شود.

موهای شیطان‌پرستی، سولاریم و خالکوبی برای آقایان ممنوع

رئیس اتحادیه‌ آرایشگاه‌های مردانه تهران امروز باردیگر اعلام کرد که انجام آرایش‌های نامتعارف برای مردان از جمله مدل‌های موی سر همچون شیطان‌پرستی، برداشتن زیر ابرو، تتو، سولاریوم و خالکوبی غیرمجاز و ممنوع است.

مصطفی گواهی با تاکید بر این‌که اگر بازرسان این اتحادیه حتی متوجه انجام آرایش‌های غیرقانونی در واحدهای مسکونی شوند با آن برخورد خواهند کرد، گفت: دلیل انجام آرایش‌های غیرقانونی در واحدهای مسکونی منافع مالی زیادی است که برای برخی افراد به همراه دارد.

وی ادامه داد: در حالی که این واحدها مجوز ندارند و مسکونی هستند بعضاً با نام آرایشگران دست به انجام آرایش‌های غیرقانونی برای مردان می‌زنند، اما اگر بازرسان اتحادیه متوجه این موضوع شوند و یا گزارشی از سوی مردم صورت گیرد، پس از ورود بازرسان، به اماکن اطلاع داده و حکم قضایی در این رابطه اتخاذ خواهد شد که با برخوردهای قانونی همراه است.

گواهی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به نحوه‌ برخورد با مدل‌های نامتعارفی که توسط برخی واحدهای آرایشگاهی انجام می‌شود، بیان کرد: به صورت کلی ما موافق محدود کردن مدل‌های مو نیستیم اما قطعا با مدل‌های نامتعارف از جمله مدل‌های شیطان‌پرستی برخورد می‌کنیم و آنها را نمی‌پذیریم، چرا که این اقدام خلاف است.

رییس اتحادیه‌ آرایشگاه‌های مردانه تهران افزود: در حال حاضر اگرچه در اولین ژورنال مو حدود 35 مدل مو تعریف شده در نظر گرفته شد، اما با این حال نمی‌توانیم مقابل سایر مدل‌هایی که در این ژورنال تعریف نشده و مشکلی از نظر ظاهری ندارند اقدامی انجام دهیم. اما قطعا در قبال مدل‌های موی نامتعارف ورود می‌کنیم و آنها را نمی‌پذیریم، چرا که خلاف مسائل تعریف شده و قوانین داخلی است.

عرف و شرع اجازه خودنمایی به نمادهای شیطان پرستی نمی دهند

آنچه مسلم است این است که چیزی که مبتنی بر عرف جامعه نباشد و البته در عین حال تخلف قانونی محسوب می شود، حتما نزد افکار عمومی نیز ناپسند خواهد بود.

افکار عمومی جامعه ایرانی هرگز پذیرای تفکرات اینچنینی نخواهد بود و این یعنی شرع در کنار عرف و قانون در مقابل هر رفتار خارج از قاعده ای سر تسلیم فرود نمی آورد.

منبع: مشرق

15 خطای آرایش مو و صورت که سنتان را بیشتر نشان می‌دهد!

این آرایشهای مو چه بلایی بر سرتان می آورد؟!/ دکلره،دکاپاژ،لایت‌ها و…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ