چرا بچه‌هایی که شست می‌مکند، قوی‌ترند؟

پانته آ توتونپیان
دانشمندان می‌گویند کودکانی که در خردسالی انگشت‌شان را می‌مکند یا سراغ اجسام می‌روند در آینده کمتر با آلرژی و حساسیت رو‌به‌رو می‌شوند

محققان دانشگاه اوتاگو نیوزیلند دریافته‌اند کودکانی که قبل از سن رفتن به مدرسه عادت به مکیدن شست دست یا جویدن ناخن‌های‌شان دارند، کمتر در معرض ابتلا به آلرژی در نوجوانی قرار دارند. دکتر رابرت هانکوکس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: این ارتباط به نظریه بهداشت مربوط می‌شود. طبق این نظریه، قرارگیری در معرض باکتری و سایر میکروب‌ها در سنین اولیه زندگی به سیستم ایمنی در کنترل و مقابله با عفونت کمک می‌کند و بدین ترتیب از آلرژی هم دور می‌ماند. 

تحقیقات این گروه نشان می‌دهد قرار گرفتن کودکان در محیط‌های کاملا استریل، بهترین وضعیت برای آنها نیست. بهتر است کودکان در‌معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار بگیرند. 
این یافته‌ها مبتنی بر بررسی بیش از ۱۰۰۰‌کودک در نیوزیلند است. براساس گزارش والدین، ۳۱‌درصد کودکان بین سنین ۵‌تا ۱۱‌سال‌ یا انگشت شست‌شان را می‌مکند یا ناخن‌های‌شان را می‌جوند. 
این گروه از کودکان یک‌سوم کمتر از هم‌سن و سال‌های‌شان تا ۱۳سالگی مبتلا به آلرژی می‌شوند.
 براساس گزارش والدین، ۳۱‌درصد کودکان بین سنین ۵‌تا ۱۱‌سال‌ یا انگشت شست‌شان را می‌مکند یا ناخن‌های‌شان را می‌جوند. این گروه از کودکان یک‌سوم کمتر از هم‌سن و سال‌های‌شان تا ۱۳سالگی مبتلا به آلرژی می‌شوند

منبع : مجله ی سیب سبز

آیا مکیدن انگشت در کودکان نگران کننده است؟

راه‌های ترک عادت مکیدن انگشت را می دانید ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ