روش‌هایی برای افزایش تأثیر اسکات زدن

مهرناز زاوه
اسکات‌ یکی از مؤثرترین حرکات برای ساختن پائین‌تنه است. اگر می‌خواهید تأثیر حرکات اسکات شما چند برابر شود، سعی کنید این چند نکته را رعایت کنید.

اسکات‌ یکی از مؤثرترین حرکات برای ساختن پائین‌تنه است. تمرینات اسکات باعث ورزیدگی و تقویت تمام عضلات این ناحیه می‌شود اعم از ساق پا‌ها  -از عضلات چهار سر ران گرفته تا عضلات زانو و باسن و حتی عضلات ساق پا. اگر می‌خواهید تأثیر حرکات اسکات شما چند برابر شود، سعی کنید این چند نکته را رعایت کنید. 
عضلات حمایتی را تقویت کنید
عضلات چهار سر ران تنها بخشی از کار را بر عهده دارد. باسن، کمر، عضلات باسن و عضلات زانویی هم در این فشار دخیل هستند. سعی کنید این عضلات ثانوی را بیشتر تمرین داده و ورزیده کنید، بعد می‌بینید موقع اسکات زدن این عضلات مقاومت بیشتری دارند.
تا حد توان ادامه دهید
عضلات ساق پای شما فراتر از آنچه فکر می‌کنید کارایی دارند. اگر احساس سوزش در پاهایتان حس کردید، دست از تمرین برندارید و تا زمانی که کاملا خسته نشده‌اید به تمرین ادامه دهید – منظور تا زمان خستگی کل عضلات است. اگر سعی نکنید تا دو سِت آخر تمرینات اسکات خود را تمام کنید، یعنی به اندازه کافی و به سختی ورزش نکرده‌اید تا نتایج آن را ببینید.
سریع‌تر اسکات بزنید
افزایش سرعت اسکات به شما کمک خواهد کرد تا میزان مقاومت شدید یا به اصطلاح انفجاری‌تان افزایش یابد. سعی کنید با وزنه‌های سبک‌تر اما با سرعت بیشتر اسکات بزنید و بر کنترلِ افزایش و کاهش تعداد حرکات تمرکز کنید.
وضعیت‌تان را تغییر دهید
اسکات زدن به شکل مرتب تنها راه تقویت و ورزیدگی مقاومت ساق پا نیست، بلکه روش‌های بسیار دیگری هم وجود دارد. اسکات‌های سومو باعث تقویت عضلات باسن شده، اسکات باکس قدرت بدنی‌تان را افزایش داده و لیفتینگ المپیک باعث افزایش مقاومت انفجاری شما خواهد شد. 
سعی کنید هر بخش از هر حرکتی را به خوبی انجام دهید
برخی از افراد در نقطه انتهایی هر حرکت اسکات با چالش روبه‌رو می‌شوند، در شرایطی که دیگران در میانه آن به مشکل برمی‌خورند. برای اطمینان از اسکات زدن درست و مؤثر، سعی کنید تمریناتی انجام دهید که هر بخش از هر حرکت آن –‌اعم از پائین، میانه و صاف‌– را به خوبی بلد باشید.
منبع: shape 

کاهش کارایی در صورت استفاده از آینه حین انجام تمرینات اسکات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ