چیزهایی که یک کایروپراتیک به محض ورودتان به اتاق معاینه می‌فهمد

مهرناز زاوه
وضعیت و فیزیک شما، رازهای زیاد را برملا می‌کند. تعجبی ندارد که کایروپراکتیک یا متخصص استخوان شما بخواهد تنها با بررسی حرکاتتان حدس بزند که کمردرد دارید.

وضعیت و فیزیک شما، رازهای زیاد را برملا می‌کند. تعجبی ندارد که کایروپراکتیک یا متخصص استخوان شما بخواهد تنها با بررسی حرکاتتان حدس بزند که کمردرد دارید. او حتی می‌تواند شیوه خوابیدن شما و نوع کارهایی را که در زندگی روزمره انجام می‌دهید تشخیص دهد.
نه، او روانی نیست – راز قضیه در وضعیت فیزیکی شما نهفته است که اطلاعات زیادی درباره سلامت کلی بدن و شیوه زندگی‌تان به او خواهد داد. در اینجا به نکات جالبی درباره نحوه به دست آوردن اطلاعات توسط متخصص استخوان می‌پردازیم.
۱.به گوشی آیفونتان اعتیاد دارید
یکی از شایع‌ترین نکاتی که متخصص استخوان می‌تواند به راحتی تشخیص دهد، انحنای ستون فقرات در راستای گردن و از آنجا به سمت سرشانه‌هاست. تشخیص جدیدی برای این وضعیت وجود دارد که آن را «گردن اس ام اسی» می‌نامند و گویای صاف شدن و یا حتی تغییر وضعیت انحنای طبیعی C-شکل بخش بالایی ستون فقرات است که به خاطر ساعت‌های زیاد خیره شدن به گوشی موبایل و یا کار کردن پشت میز لپ‌تاپ رخ می‌دهد.
محققان می‌گویند قبلا این نوع مشکلات بیشتر در افرادی دیده می‌شد که دچار تصادفات رانندگی شده بودند اما امروزه می‌توان در بچه‌های هشت ساله هم آن را دید. 
سرِ شما چیزی حدود ۵ تا ۶ کیلو وزن دارد و بر اساس تحقیقات انجام‌شده در این زمینه، هر چه بیشتر آن را به سمت جلو کج می‌کنید، فشار وارد بر ستون فقرات بیشتر خواهد شد. اگر سرتان را ۱۵ درجه خم کنید، فشاری معادل ۱۴ کیلو به ستون فقرات وارد می‌شود؛ شاید تعجب‌آور باشد اگر بدانید تمام این حرکت‌ها و خمیدگی‌ها می‌تواند به میگرن، آرتروز و گردن‌درد منتهی شود. به منظور کاهش چنین دردهایی می‌توانید هنگام استفاده از گوشی، آن را درست مقابل چشم‌هایتان بگیرید و یا پشت میزهای ایستاده کار کنید.
۲.نویسنده‌اید
یا حتی حسابدار. یا راننده کامیون، پس ساعت زیادی از روز را در حالت نشسته می‌گذرانید.
بدن انسان برای ساعت‌های طولانی نشستن طراحی نشده است. در واقع ساختار آن طوری است که باید حرکت کرده و به طور متناوب، فشار وزنی را در بدن پخش کند. وقتی برای مدت زمان طولانی می‌نشینید، ماهیچه سوئز بزرگ- در واقع ماهیچه‌ای که بالاتنه را به پاها متصل می‌کند – سفت شده و زردپی‌های زانویتان کوتاه می‌شود و زمانی که روی باسن به سمت جلو خم می‌شوید این وضعیت را خواهید دید.
تمرینات لانگ و یوگا باعث کشیدگی این عضلات می‌شود که منجر به مقاوم‌شدن فیزیکِ بدن‌تان خواهد شد.
۳.مشکل معده دارید
وضعیت خم شدن به جلو بر هاضمه شما هم تأثیر می‌گذارد. وقتی قسمت بالایی کمرتان انحنا داشته باشد، بر سایر اندام‌ها هم فشار وارد کرده و منجر به ریفلاکس یا GERD می‌شود. زمانی که فعالیت می‌کنید تا عضلات نزدیک دیافراگم و زیر قفسه سینه خود را کش داده و باز کنید، ریفلاکس‌تان بهتر خواهد شد. بدن شما طوری طراحی شده که بتواند عضلات بزرگ تنه‌تان را به کار گیرد. وقتی این عضلات در حال فعالیت باشد، می‌تواند خون را از طریق اندام‌هایتان جابه‌جا کرده و میزان جنبندگی آنها را پوشش ‌دهد.
۴.روی شکم‌تان می‌خوابید
وقتی خوابید، کل وزن‌ سرتان روی عضلات شل و نرم بدن و رباط‌هایی وارد می‌شود که مسئول نگهداری ستونِ مهره گردنی هستند. میزان وزنی که بر ساختار ظریف گردن وارد می‌شود می‌تواند به مرور مسبب آسیب مفاصل شود. این درد اغلب خود را زمانی نشان می‌دهد که سر را به سمت پایین خم می‌کنید که با درد، کرختی و یا حس سوزن‌سوزن شدن در اندام‌های بالایی بدن همراه است.
چاره کار این است که یک بالش معمولی بین زانوهایتان قرار دهید تا شانه‌ها و زانوها را در فاصله مناسب و یک‌اندازه‌ای نسبت به هم نگه دارید تا ستون فقراتتان در وضعیت طبیعی بماند.
۵.تمام روز لپ‌تاپتان را حمل می‌کنید
وقتی چیز سنگینی را حمل می‌کنید، مجبورید به شانه‌ها فشار آورده و آنها را بالا بدهید تا بتوانید این بار را حمل کنید. این عادت می‌تواند به بر هم خوردن توازن شانه‌ها و بروز تغییراتی در انحنای ستون فقرات منتهی شود که کاملا مشهود است. تغییر دادن جهت انداختن کیف روی شانه باعث می‌شود تا تمام فشار وزن آن فقط بر یک سمت بدن وارد نشده و مانع از ایجاد انحناء در ستون فقرات شود. 
۶.بی‌حوصله و افسرده‌اید
بهتر است بدانید احساسات شما، عامل کنترل ساختار عضلانی‌استخوانی بدن‌تان است. وقتی موقع راه رفتن به پایین نگاه می‌کنید این مسئله در تعادل شما دخیل بوده و شما را قوزکرده و خسته نشان خواهد داد. بنابراین سعی کنید مثل یک پادشاه راه بروید، سرتان را بالا بگیرید و به فاصله‌ای در ۵۰ متری خود نگاه کنید.
منبع: msn 

کایروپراکتیک قادر به درمان کدام مشکلات است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ