با خارش غیرقابل‌کنترل گوش‌ چه کنیم؟

مهرناز زاوه
وقتی دچار خارش می‌شوید، واقعا کنترل آن دشوار است؛ خصوصا اگر این خارش در جایی از بدن‌تان رخ دهد که دسترسی به آن راحت نباشد.

وقتی دچار خارش می‌شوید، واقعا کنترل آن دشوار است؛ خصوصا اگر این خارش در جایی از بدن‌تان رخ دهد که دسترسی به آن راحت نباشد. یکی از این نقاط، گوش است که خارش آن واقعا آزاردهنده خواهد بود. در این رابطه نظر چند پزشک را درباره برخی مشکلات این نوع خارش پرسیده‌ایم.
خارش در داخل گوش‌ها می‌تواند به دلیل موم گوش یا وجود شوره در مجرای گوش باشد. از طرفی عفونت قارچی، عفونت گوش میانی یا ریفلاکس اسیدی هم می‌تواند مسبب عفونت قارچی شود. در برخی موارد، عادت فرو کردن چیزی در گوش برای از بین بردن و تسکین خارش می‌تواند دلیل روان‌شناختی هم داشته باشد. 
تا حد امکان نباید از خلال دندان چه خالیِ خالی یا پوشیده با پنبه برای برطرف کردن خارش گوش استفاده کنید. سایر وسایل و مواد تیز مانند انواع کلید یا حتی ناخن‌های تیز هم می‌توانند خطرناک باشند و منجر به آسیب به پرده گوش یا مجرای گوش شوند. اگر دیدید که ناگهان داخل گوشتان خارش گرفت، زیاد نگران نشوید. با این همه، اگر دیدید این خارش به وفور رخ می‌دهد، ممکن است نشانه نوعی بیماری جدی مانند عفونت گوش میانی باشد و بهتر است حتما به متخصص مراجعه کنید.
منبع: health

حقایقی درباره تمیز کردن گوش با گوش پاک کن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ