حقایق و باورهای نادرست درباره لوازم آرایش معدنی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
کسانی که پوست خشک دارند، به نتیجه بهتری دست نمی‌یابند؛ چون لوازم آرایش معدنی روی پوست‌های خشک بیشتر انباشته می‌شوند.

در ادامه‌ی قسمت اول، به حقایق و باورهای نادرست درباره این نوع از لوازم آرایش بیشتر می‌پردازیم.
باور نادرست ۳# لوازم آرایش معدنی آنقدر خالص هستند که می‌توانید با آنها به تخت‌خواب بروید
دایان یورک گلدمن، سازنده لوازم آرایش معدنی DYG، آنقدر به محصولات خود اعتماد دارد که با آنها به تخت‌خواب می‌رود. اگر می‌خواهید صبح زود بیدار شوید، می‌توانید شب‌ها از محصول مورد نظر خود استفاده کنید.
اکثر متخصصین پوست توصیه می‌کنند که با داشتن آرایش روی صورت به تخت‌خواب نروید. دکتر دنیس گراس، متخصص پوست ساکن منهتن، نیویورک در مصاحبه‌ای گفت: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بسیاری از خانم‌ها این است که با وجود اینکه صورتشان هنوز آرایش دارد، به تخت‌خواب می‌روند.» به گفته او، آرایش نه تنها باعث بروز آکنه می‌شود، بلکه منافذ پوست‌تان را نیز دچار گرفتگی می‌کند.
حقیقت: آیا خانمی وجود دارد که تا به حال با آرایش به تخت‌خواب نرفته باشد؟ هر کسی حداقل یک بار وسوسه شده که با وجود آرایش صورت به تخت‌خواب برود.
باور نادرست ۴# لوازم آرایش معدنی برای هر نوع پوستی مناسب هستند
پائولا بگوم، کارشناس محصولات زیبایی و نویسنده کتاب «کتاب مقدس زیبایی» در مصاحبه‌ای با cosmeticscop.com گفت: «لوازم آرایش معدنی برای پوست‌های نسبتا چرب فوق‌العاده هستند. این محصولات با اینکه چربی پوست را جذب می‌کنند، ممکن است در برخی نقاط چرب انباشته شوند.»
کسانی که از آکنه رنج می‌برند، ممکن است لوازم آرایشی معدنی را برای پوست خود مناسب‌تر بدانند. اما برای رسیدن به یک پوشش کافی، باید یک لایه ضخیم از محصول را روی پوست‌شان بمالند و البته ممکن است کمی غیرطبیعی جلوه کنند.
کسانی که پوست خشک دارند، به نتیجه بهتری دست نمی‌یابند؛ چون لوازم آرایش معدنی روی پوست‌های خشک بیشتر انباشته می‌شوند. ترکیبات موجود در این محصولات به راحتی در منافذ و شیارهای پوست جای می‌گیرند و باعث احساس ناراحتی می‌شوند. این ادعا که لوازم آرایش معدنی باعث آب‌رسانی به پوست می‌شوند یک حرف مضحک است. ماهیت پودرهای معدنی این است که جذب‌کننده باشند نه آنکه خاصیت مرطوب‌کنندگی داشته باشند.
حقیقت: لوازم آرایش معدنی گزینه خوبی برای آرایش پایه و آرایش تکمیلی هستند. البته استفاده صحیح از آنها کمی دشوار است و نیاز به یادگیری دارد، اما اگر از یک برس مخصوص استفاده کنید، می‌توانید به نتایج دلخواه خود دست یابید. کسانی که پوست بیش از حد خشک یا چرب دارند، ممکن است با هر نوع لوازم آرایش به مشکل بر بخورند. مشکل این افراد صرفا به لوازم آرایش معدنی محدود نمی‌شود.
با در نظر گفتن معایب و مزایای این محصولات می‌توان گفت که لوازم آرایش معدنی برای اکثر خانم‌ها مناسب‌اند. اما درست مثل هر محصول دیگری، هر یک از خانم‌ها انتخاب خاص خود را دارند. خوشبختانه، لوازم آرایش معدنی در قیمت‌های مختلف و برای رده‌های سنی مختلف عرضه شده‌اند. نمونه‌های رایگان محصولات نیز انتخاب را برای مشتریان آسان‌تر کرده است. پس تا می‌توانید از نمونه‌ها استفاده کنید.
آیا در آرایش کردن حرفه‌ای هستید یا دائم دچار مشکل می‌شوید؟
بسیاری از خانم‌ها آرایش کردن را از سنین نوجوانی آغاز می‌کنند؛ از این رو، زمان زیادی برای آشنایی با محصولات مختلف دارند. با این حال، برخی خانم‌ها هرگز یاد نمی‌گیرند چگونه آرایش کنند و دائما به مشکل بر می‌خورند. پس سعی کنید بهترین آرایش پایه و تکمیلی را برای صورت خود یاد بگیرید و با عادات بد رایج در این زمینه بیشتر آشنا شوید.
منبع: lifescript 

مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش که باید از آنها بپرهیزید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ