مزایای استفاده از صندلی‌های ارگونومیک

مهرناز زاوه
صندلی‌های ارگونومیک کاملا با صندلی‌های سنتی متفاوت‌اند. این صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که باعث می‌شوند سایر اعضای بدن که در معرض فشار حین کار قرار دارند، وضعیت راحتی داشته باشد

آیا بیشتر از شش ساعت سر کار پشت میز می‌نشینید؟ آیا به طور طبیعی در پایان روز کاری، بعد از خارج شدن از محل کار درد دارید (معمولا در کمر، شانه‌ها و گردن)؟ شاید بهتر باشد صندلی‌تان را در محل کار عوض کنید.
وقتی در شرکتی کار می‌کنید، ناخودآگاه مجبور می‌شوید وقت بیشتری را پشت میزها سپری کنید. اگر بخواهیم بحث شرکت را نادیده بگیریم، نشستن در یک حالت برای ساعات طولانی اصلا چیز خوبی نیست؛ چرا که فشار زیادی بر مهره‌های کمرتان وارد می‌کند. صندلی‌های ارگونومیک کاملا با صندلی‌های سنتی متفاوت‌اند. این صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که باعث می‌شوند سایر اعضای بدن که در معرض فشار حین کار قرار دارند، وضعیت راحتی داشته باشد. در اینجا به برخی از مزایای این صندلی‌ها می‌پردازیم:
۱.این صندلی‌ پوشش‌دهنده وضعیت نشستن شماست
صندلی‌های سنتی یکی از دلایلی هستند که افراد به خاطر آن نمی‌توانند به شکل درست پشت میز بنشینند. صندلی‌های ارگونومیک، توجه ویژه‌ای به این مشکل دارند. در واقع این صندلی، تمام ویژگی‌های ضروری از جمله جایِ سر و راحتی کمر را که پوشش‌دهنده وضعیت شما هنگام نشستن است، مد نظر قرار داده است. علاوه بر این می‌توانید ارتفاع نشستن خود را با توجه به قرار دادن کف پا روی زمین، زانوها در زاویه ۹۰ درجه و هم‌راستا با باسن تنظیم کنید.
۲.میزان راحتی این صندلی‌ به مراتب بیشتر است
صندلی‌های ارگونومیک در هر حالتی از صندلی‌های سنتی راحت‌ترند چرا که کاربری ساده و راحتی دارند. شما می‌توانید تمام موارد مورد نظرتان را به شکل فردی با توجه به نیازتان با آن وفق دهید تا زمانی که احساس راحتی کنید.
۳.این صندلی خطر مشکلات گردن را کاهش می‌دهد
اگر هنگام نشستن به مدت طولانی، گردن‌تان تحت پوشش مناسبی نباشد، ناحیه گردن و شانه‌هایتان دچار سفتی می‌شود. این مسئله به بروز مشکلاتی نظیر اسپوندیلوز گردن می‌انجامد. صندلی‌های ارگونومیک زیرسری مخصوصی دارند که حتی زمانی که می‌خواهید گردن‌تان را کش داده یا دراز کنید، سر و گردن را پوشش می‌دهند.
۴.این صندلی میزان فشار وارد بر لگن را کم می‌کند
صندلی‌های معمولی، سطح سفتی دارند. بنابراین وقتی می‌نشینید، صندلی فشار بیشتری به ناحیه باسن شما وارد می‌کند. یک صندلی ارگونومیک دارای عمق نشستنِ مناسبی است (چیزی حدود ۵ تا ۶ سانتی‌متر) که لگن و باسن را پوشش می‌دهد. 
منبع: thehealthsite 

خطرات زیاد نشستن طولانی مدت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ