آیا استفاده از فویل آلومینیومی برای بسته‌بندی غذا مناسب است؟

مهرناز زاوه
وقتی قصد دارید غذای ناهارتان را بیرون ببرید، به احتمال زیاد آن را در فویل آلومینیومی می‌پیچید. فویل آلومینیومی می‌تواند غذای شما را نرم و مرطوب نگه دارد، اما این میان کمی جای نگرانی وجود دارد.

وقتی قصد دارید غذای ناهارتان را بیرون ببرید، به احتمال زیاد آن را در فویل آلومینیومی می‌پیچید. فویل آلومینیومی می‌تواند غذای شما را نرم و مرطوب نگه دارد، اما این میان کمی جای نگرانی وجود دارد. باید در نظر داشته باشید که آلومینیوم یک عنصر واکنش‌پذیر است و برخی از ترکیبات آن به خورد غذا می‌روند و ممکن است سلامت شما را به خطر بیاندازند.
آلومینیوم یک ترکیب رایج در وسایل آشپزی است و تنها در قالب فویل به کار گرفته نمی‌شود. بسیاری از قاشق‌های بزرگ غذاخوری و ماهی‌تابه‌ها نیز از آلومینیوم ساخته شده‌اند. مصرف آلومینیوم برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان و نارسایی کلیه مضر است. پس بیشتر مراقب باشید. 
غذاهای گرم را بسته‌بندی نکنید 
هرگز نباید غذاهای گرم را با فویل آلومینیومی بسته‌بندی کنید، چون فویل می‌تواند به خورد غذا رفته و باعث زوال عقل و حتی آلزایمر شود. در عوض، توصیه می‌شود از کاغذهای بسته‌بندی با کیفیت استفاده کنید که در اغذیه‌فروشی‌ها برای بسته‌بندی ساندویچ به کار گرفته می‌شوند. 
از بسته‌بندی غذاهای اسیدی خودداری کنید 
از بسته‌بندی غذاهایی که ماهیت اسیدی دارند خودداری کنید. به عنوان مثال، هرگز نباید غذاهای حاوی سرکه، گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی را در فویل آلومینیومی بپیچید. چون اسید موجود در مواد غذایی می‌تواند با آلومینیوم واکنش داده و موجب ساییده شدن فویل شود. این امر باعث می‌شود که غذای شما رطوبت گرفته و در معرض انواع باکتری‌ها قرار بگیرد. 
نکته: از بسته‌بندی باقی‌مانده غذاها نیز در فویل آلومینیومی خودداری کنید. در عوض، آنها را در ظروف شیشه‌ای نگه دارید. هرگز غذای خود را در پوشش فویل آلومینیومی روی حرارت نگذارید. رعایت این قوانین ساده خیال شما را از بابت سلامت مواد غذایی‌تان آسوده خواهند کرد.
منبع: thehealthsite

غذاهایی که نباید در «فویل» بپزید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ