چگونه بهترین مسواک برقی را بخریم؟

مهرناز زاوه
مسواک برقی انواع مختلفی دارد و در مدل‌های متفاوتی عرضه می‌شود. از این رو، دانستن ویژگی‌های هر یک از مسواک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مطمئن شوید پولی که می‌پردازید، ارزشش را دارد.

در این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی در راستای انتخاب یک مسواک برقی مناسب آشنا کنیم. مسواک برقی انواع مختلفی دارد و در مدل‌های متفاوتی عرضه می‌شود. یک مدل معمولی ممکن است فقط دارای یکبرس و یک حالت پاکسازی باشد، در حالیکه مدل‌های پیشرفته دارای امکانات بیشتر و لوازم جانبی متعدد هستند. از این رو، دانستن ویژگی‌های هر یک از مسواک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مطمئن شوید پولی که می‌پردازید، ارزشش را دارد.
ویژگی‌هایی که یک مسواک برقی باید داشته باشد
برس یک مسواک برقی باید به گونه‌ای باشد که امکان پاکسازی از جهات مختلف را ممکن سازد. به طوری که بتوانید نیازهای مختلف خود را با آن برطرف کنید.یک مسواک برقی معمولیباید دارای یک حالت سفید‌کننده، یک حالت پاک‌کننده و یک حالت ماساژ‌دهنده باشد. حالت ملایم نیز برای کودکان و کسانی که دندان‌های حساس دارند مناسب است. برخی مسواک‌های برقی دارای حالت‌های چرخشی، ارتعاشی و نوسانی هستند که هر یک از آنها با بخش‌های مختلف دهان سازگار است.
وجود تایمرروی مسواک باعث می‌شود که از زمان مسواک زدن خود مطمئن شوید و بدانید که ۲ دقیقه تمام مسواک زده‌اید. برخی مدل‌ها دارای یک حالت متوقف‌کننده هستند و پس از اتمام ۲ دقیقه از کار می‌ایستند. بعضی مدل‌ها نیز فقط بوق می‌زنند تا شما را از اتمام ۲ دقیقه مطلع سازند.
سنسور فشار نیز کمک می‌کند که از اعمال فشار بیش از حد به دندان و لثه‌ها جلوگیری شود. امری که می‌تواند موجب تورم و خونریزی لثه شود. اعمال فشار زیاد حین مسواک زدن در طولانی‌مدت باعث عقب رفتن لثه‌ها نیز می‌شود. شما می‌توانید با خرید یک مسواک برقی مجهز به سنسور فشار از خطر آسیب زدن به دندان‌هایتان جلوگیری کنید. این سنسور به محض تشخیص فشار بیش از حد بوق می‌زند یا شروع به چشمک زدن می‌کند.
برس مسواک باید قابل تعویض باشد تا هر چند وقت یک بار تعویض شود. تعویض برس مسواک برقی هر ۳ تا ۶ ماه یک بار صورت می‌گیرد. برس مسواک می‌تواند گران باشد، بنابراین قبل از خرید مسواک برقی از قیمت تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به آن مطلع شوید.
چگونه بهترین مسواک برقی را بخریم؟
اگر می‌خواهید مسواک معمولی خود را با یک مسواک برقی عوض کنید، با ما همراه باشیدتا به شما نشان دهیم چطور می‌توانید بهترین مسواک برقی را بخرید. اگر بهداشت دهان و دندان و تمیزی و درخشندگی آنبرای‌تان مهم است، خریدن مسواک برقی برای‌تان ضرورت دارد. استفاده درست از این وسیله کمک می‌کند که سریع‌تر و تمیزتر مسواک بزنید.برخی مدل‌های مسواک برقی دارای  ویژگی‌های فوق‌العاده مانند سنسور فشار و تایمر هستند که شما را در امر مسواک زدن یاری می‌کنند.
انواع مسواک برقی
وجود طیف گسترده مسواک‌های برقی در دسترس با کارایی‌های مختلف، انتخاب یک مدل مناسب را به یک چالش بزرگ بدل کرده است. به طور کلی، مسواک‌های برقی حالت چرخش، لرزش و نوسانی مختلفی دارند.
سرهای گردان معمولا در مدل‌های ارزان‌قیمت مشاهده می‌شود. این مدل‌ها طوری طراحی شده‌اند که فقط یک دندان را تمیز کنند. برس‌های دایره‌شکل کوچکی روی این سرهای گردانتعبیه شده که هر یک به صورت جداگانه یا با هم می‌چرخند. برخی مدل‌ها در یک جهت و برخی دیگر در جهات مختلف می‌چرخند.
مسواک‌های برقی با سر ارتعاشی معمولا گران‌ترین نوع از این مسواک‌ها هستند و معمولا دارای برچسب سونیک یا اولتراسونیک هستند.شکل و اندازه این مسواک‌ها معمولا مشابه مسواک‌های معمولی است، اما با سرعت بیشتری نسبت به مسواک‌های معمولی عمل می‌کنند. ارتعاشات مسواک باعث می‌شود که آب و خمیر دندان در اطراف لثه‌ها و بین دندان‌ها پخش شود و تمام جرم‌ها را در سطح دهان و دندان پاکسازی کند.
عمر باتری مسواک برقی
مسواک‌های برقی معمولا یک باتری قابل شارژ دارند. در مدل‌های ارزان‌تر نیز از باتری‌های AA استاندارد استفاده می‌شود. برخی مدل‌های قابل شارژ دارای یک پایه هستند که با قرار دادن مسواک بر روی آن می‌توانید به شارژ دستگاه‌تان بپردازید. برخی مدل‌ها نیز دارای کابل شارژر هستند که می‌توانید با اتصال مستقیم دستگاه به برق از آن استفاده کنید.
عمر باتری در مسواک‌های برقی متفاوت است. باطری یک مسواک برقی استاندارد باید ۶ هفته دوام بیاورد. اما مدل‌های ارزان‌تر باید به طور مکرر شارژ شوند و معمولا ۲ یا ۳ هفته دوام می‌آورند.
خصوصیات یک مسواک برقی
خصوصیات مسواک‌های برقی متفاوت است. مسواک‌های گران‌تر ممکن است امکانات بیشتری از یک مسواک معمولی تک‌برس داشته باشند. شما می‌‎توانید با پرداخت هزینه بیشتر از امکانات جانبی این دستگاه‌ها از جمله تایمر و سنسور فشار استفاده کنید. مدل‌های پیشرفته‌تری هم وجود دارد که از فناوری بلوتوث برخوردار است. شما می‌توانید با نصب برنامه‌های کاربردی بر روی دستگاه از بازخوردهای مختلفی در رابطه با نحوه مسواک زدن برخوردار شوید.
منبع: prevention 

مسواک های بین دندانی را چطور انتخاب کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ