کفش‌تان بو می‌دهد؟ این راهکارها را امتحان کنید

مهرناز زاوه
پاها اغلب به خاطر آلودگی پوستی ناشی از باکتری بو می گیرند. از طرفی ممکن است گاهی به دلیل تعرق زیاد یا خیسی و رطوبت زیاد پاها هم باشد که منجر به ساییدگی پوست شده و بوی بدی به همراه خواهد داشت.

پاهای بودار تنها مشکل پاها در تابستان یا روزهای بارندگی نیست. بوی بد ناشی از پاها مشکلی است که می‌تواند تا یک سال هم ادامه داشته باشد. پاها اغلب به خاطر آلودگی پوستی ناشی از باکتری بو می گیرند. از طرفی ممکن است گاهی به دلیل تعرق زیاد یا خیسی و رطوبت زیاد پاها هم باشد که منجر به ساییدگی پوست شده و بوی بدی به همراه خواهد داشت. پاهای بدبوی شما می‌تواند نشان‌دهنده ابتلا به عفونت قارچی پا هم باشد. در اینجا به راهکارهایی برای رهایی از شر بوی بد کفش می‌پردازیم. 
۱.سعی کنید هر روز از یک جفت کفش ثابت استفاده نکنید. در واقع بهتر است دو نوع کفش داشته و هر از گاهی آنها را بپوشید. به این شکل، کفش‌های شما زمان خشک شدن دارند و بو نمی‌گیرند.
۲.داخل کفشتان کفی‌های طبی بگذارید. تأثیر بوزدای این کفی‌ها باعث می‌شود تا پاها و کفش‌هایتان در کل روز بوی خوبی بدهد.
۳.وقتی شب‌ها کفش‌تان را درمی‌آورید و آنها را در جایی با تهویه مناسب قرار می‌دهید، داخلش را با روزنامه باطله و یا گلوله‌های کاغذی پُر کنید. روزنامه باعث جذب رطوبت داخلی کفش شده و از زیاد شدن باکتری داخل آن پیشگیری می‌کند.
۴.کمی جوش شیرین در کفش‌ها بریزید و بگذارید یک شب تا صبح در آن بماند. جوش شیرین را اغلب به شکل پودری ضدقارچ استفاده می‌کنند. این روش، روشی مؤثر و مقرون به صرفه است.
۵. می‌توانید پوست پرتقال، نارنگی یا لیمو را در کفش بگذارید که تا صبح در آن بماند. این پوست‌ها منجر به از بین رفتن بوی بد کفش شده و باعث می‌شود روز بعد، بوی خوبی داشته باشد.
۶.یک یا دو قطره روغن اسطوخودوس داخل کفش بریزید. این روغن دارای ترکیبات ضدباکتری بوده و باعث می‌شود کفش‌تان خوشبو شود.
۷.کمی پودر ضدقارچ داخل کفش ریخته و یا اسپری آن را به داخلش بزنید. این پودر باعث می‌شود کفش‌تان خشک مانده و هیچ نوع قارچی در آن رشد نکند.
منبع: prevention

از بین بردن بوی بد پا با چای!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ