هزار و یک دلیل برای استفاده از خمیر زردچوبه! +طرز تهیه

jalalvand
زردچوبه از جمله ادویه محبوب هندی‌ها است که البته خواص بی‌شماری هم دارد. در ادامه سه روش را به شما معرفی خواهیم کرد که در محو کردن تیرگی دور چشم کارایی دارند.

قدمت استفاده از زردچوبه به هزار سال پیش برمی‌گردد، یعنی زمانی که در طب چینی مورد توجه قرار گرفت. این ماده جادویی در انواع درمان‌ها و دردها از سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا بیماری‌های جدی‌تر مثل سرطان.

از دیگر خواص زردچوبه، خاصیت ضد پیری آن است که دلیلش نیز وجود آنتی اکسیدان فراوان در درون ترکیبات زردچوبه است. زردچوبه رنگ، بو و طعم خاصی داشته و در انواع غذاها استفاده می‌شود.

زردچوبه بیشتر خاصیت خود را مدیون وجود ماده‌ای به نام «کورکومین» است. کورکومین اخیرا کانون توجه مطالعات فراوانی بوده و نتایج نشان می‌دهد که این ماده شامل مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان، مواد گندزدا و همچنین مواد با خاصیت ضد التهاب است.

علاوه بر این مسائل، زردچوبه سرشار از فیبر و مواد مغذی مهم مانند مواد آلی و ویتامین‌ها نیز هست. زردچوبه هیچگونه عوارض جانبی نداشته و می‌توان از آن در کمال خاطر استفاده کرد.

کنترل دیابت، درمان زخم‌ها، تسکین درد، بهبود سلامت و ظاهر پوست، جلوگیری از بیماری دیابت، جلوگیری از آرتروز، تقویت سلامت کلی قلب، گندزدایی کبد، کمک به گوارش، پیشگیری از سرطان و بهبود سلامت روانی از جمله خواص این ادویه جادویی است.

درمان های خانگی با زردچوبه برای کاهش درد و التهاب مفاصل

در حال حاضر اکثر مردم این واقعیت را می دانند التهاب دلیل اصلی بروز بسیاری از بیماری ها است، بنابراین این امر باعث شده زردچوبه برای مبارزه با التهاب محبوبیت بسیاری کسب کند. از آن در لاته، پای، اسموتی و شیک استفاده می شود حتی به صورت کپسول نیز در بازار موجود است. اما کدام یک موثرتر است؟ افزودن زردچوبه در لاته؟ کپسول زردچوبه؟ یا استفاده از آن به عنوان ادویه؟

کورکومین به عنوان ماده فعال موجود در زردچوبه ابرقدرت نهفته این ادویه محسوب می شود، بنابراین در صورت مصرف آن به صورت کپسول باید مقدار کورکومین موجود در آن را بررسی کنید. نکته قابل توجه این است کورکومینوئیدها فقط بخش کوچکی از زردچوبه را تشکیل می دهند، بنابراین برای دریافت اثر ضدالتهابی آن باید روزانه 500 تا هزار میلی گرم کورکومین دریافت کنید.

یک قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده تازه حاوی حدود 200 میلی گرم کورکومین است که البته این میزان بسته به مبدا و منبع کمی متفاوت است. خوردن قرص ساده ترین راه برای تامین کورکومین مورد نیاز بدن است، اما لزوما نباید این ماده مغذی از یک منبع تهیه شود.

هر روز می توانید محصولات مختلفی از زردچوبه مصرف کنید که به مقدار مصرفی افزوده می شود. می توانید از آن به عنوان ادویه در تهیه غذا یا حتی اسموتی ها و قهوه استفاده کنید. به گزارش تایمزسوفاندیا و هلثی آپشنز، مصرف مقدار مناسب زردچوبه به حفظ سلامتی کمک می کند، اما بیماری را برطرف یا درمان نمی کند.

کاربرد ضد پیری

می‌توان زردچوبه را در انواع غذاها استفاده کرد، اما ابداع یک خانم در استفاده از زردچوبه بسیار جالب بود. یک زن که از سیاهی دور چشم رنج می‌برد، می‌گوید که تمام محصولات در بازار را امتحان کرده و به نتیجه مطلوب دست نیافته است. اما ترکیب زردچوبه نظر او را تغییر داد.

او از «خمیر زردچوبه» برای محو کردن تیرگی دور چشم‌هایش استفاده کرد و نکته جالب اینجاست که در همان 5 روز اول جواب گرفت.

او می‌گوید که پس از مالیدن ترکیب زردچوبه به دور چشم‌هایش، اول اجازه داد تا کمی بگذرد. سپس صورتش را با آب شسته و همان لحظه متوجه زنده‌تر شدن پوستش شده است.

فواید افزودن زردچوبه به رژیم غذایی

زردچوبه جدا از دادن رنگ زرد روشن به غذا دارای برخی از مزایای بالقوه سلامتی است. طب آیورودا و علم نوین به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه از مزایای آن برای سلامتی حمایت می کنند. کورکومین موجود در زردچوبه مسئول فواید قوی برای سلامتی است. در اینجا چند دلیل برای افزودن زردچوبه به رژیم غذایی ذکر شده است.

کاهش وزن: مطالعات نشان می دهد کورکومین شاخص توده بدن و التهاب مربوط به چاقی را در بدن کاهش می دهد، بنابراین در صورت مصرف آن به صورت منظم روند چربی سوزی را تسریع می کند.

بهبود روحیه: این ادویه طلایی رنگ می تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد، اما ممکن است روحیه را نیز افزایش دهد.

کنترل فشار خون: زردچوبه به کنترل و کاهش گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

سلامت پوست: خواص ضد التهابی، ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی زردچوبه نیز می تواند به سلامت و بدون لک شدن پوست کمک کند.

خمیر زردچوبه

برای تهیه این ترکیب، کافی است کمی پودر زردچوبه را با نصف قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری آب گوجه و کمی آرد ترکیب کنید. ترکیب فوق را بر روی سیاهی دور چشم مالیده و اجازه دهید 10 دقیقه به همان حالت بماند.

راه دیگر ترکیب زردچوبه و آب آناناس است. این ترکیب را نیز می‌توانید مانند ترکیب قبلی بر روی تیرگی دور چشم مالیده و سپس بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. هر دو مورد موجب روشن شدن رنگ پوست دور چشم می‌شوند. روش سوم شیر طلایی نام دارد.

آیا مصرف بیش از حد زردچوبه مضر است؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده زردچوبه را به طور کلی بی خطر تشخیص داده و آن را با عوارض جانبی همراه نکرده است. با این حال، مصرف بیش از حد هر چیزی می تواند برای سلامتی مضر باشد. مصرف دوزهای بالای زردچوبه اغلب منجر به بروز عوارض برای معده می شود.

عوارض جانبی متداول مصرف زیاد زردچوبه شامل واکنش های آلرژیک، اسهال، یبوست، درد شکم، حالت تهوع و استفراغ است. با این حال، مزایای طولانی مدت مصرف زردچوبه بیشتر از عوارض جانبی آن است به همین دلیل به یک ماده اصلی غذایی در آشپزخانه هر خانواده تبدیب شده است.

مقدار دقیق زردچوبه ای که باید در یک روز مصرف کنید

500 میلی گرم کورکومینوئید دوز خوبی برای تقویت سلامت روده و دور نگه داشتن التهاب است. کورکومین قدرتمند است، اما به خودی خود ضعیف جذب می شود، بنابراین حتی در صورت مصرف دوز توصیه شده شاید مزایای زیادی به همراه نداشته باشد. راه حل تقویت خواص آن این است که آن را با یک ادویه قوی دیگر مانند فلفل سیاه ترکیب کنید.

ترکیب فلفل سیاه با زردچوبه توانایی بدن را برای جذب ماده ضدالتهاب افزایش می دهد به همین دلیل در بسیاری از کپسول های زردچوبه فلفل سیاه نیز به عنوان ماده تشکیل دهنده آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:دمنوش های گیاهی معجزه آسا برای کاهش درد قاعدگی

مواد مورد نیاز و طرز تهیه شیر طلایی

شیر طلایی از دیرباز در یوگا مورد استفاده قرار می‌گرفت. روش ساخت آن ساده بوده و کارایی فراوانی در درمان انگل، عفونت‌های کلیوی، چروک پوست، عفونت مثانه، اسهال، سرماخوردگی، تب، دردهای ماهیچه‌ای، برونشیت و سردرد دارد.

  •     نصف فنجان زردچوبه آسیاب شده
  •     یک فنجان شیر
  •     یک قاشق چایخوری عسل طبیعی
  •     نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل طبیعی
  •     یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه
  •     کمی دارچین

قبل از هر چیز، شیر را جوشانده و دارچین را به آن اضافه کنید. سپس عسل، زردچوبه، فلفل سیاه و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. سپس شیر را تا زمان جوش آمدن هم بزنید. فقط حواستان باشد که شیر جوش نیاید. شیر طلایی شما آماده مصرف است.

مراقب حقه های بازار باشید

برخی از برندها با عدم فروش دقیق آنچه ادعا می کنند افراد را فریب می دهند. به عنوان مثال، یک نوار زردچوبه سالم که حاوی 20 گرم قند، مواد نگهدارنده و دارای زردچوبه است بدیهی است برای شما گزینه سالمی نیست.

این مدل قرص ها به دلیل داشتن قند بیشتر باعث می شود مواد ضدالتهابی موجود در آن ناچیز باشد، بنابراین آنها در لباس مبدل از یک نوار زردچوبه سالم مانند ناسالم ترین نوشیدنی یعنی نوشابه پر از قند به مشتری می فروشند.

کاهش التهاب و درد مفاصل با زردچوبه

درد مفاصل می تواند آنقدر آزاردهنده باشد که مسکن ها به درمان فوری تبدیل شده اند. این داروها برای تسکین سریع استفاده می شوند و اجازه بازگشت به فعالیت های عادی و روزانه را به افراد می دهند.

زردچوبه لیست جایگزین های طبیعی برای کاهش درد و التهاب مفاصل را هدایت می کند. خواص ضد التهابی آن به کاهش درد در اختلالات استخوانی مانند آرتریت کمک می کند، همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که با استرس اکسیداتیو تخریب کننده مفاصل مبارزه می کند.

زردچوبه علاوه بر اینکه یک جایگزین طبیعی است به طور گسترده ای برای مقابله با دردهای مفصلی استفاده می شود زیرا می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد.

درمان های خانگی با زردچوبه: درد و التهاب مفاصل را کاهش دهید

شیر زردچوبه

نوشیدن ترکیب زردچوبه و شیر می تواند نتایج شگفت انگیزی در کاهش درد و التهاب مفاصل به همراه داشته باشد. یک لیوان شیر گرم حاوی زردچوبه ضمن از بین بردن استرس به شما در حفظ آرامش کمک می کند، همچنین تهیه آن نیز راحت است.

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر ارگانیک یا شیر غیرلبنی مانند شیر نارگیل یا شیر بادام اضافه کنید. یک دوم قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. نوشیدن روزانه یک لیوان شیر زردچوبه باعث دریافت بهترین نتیجه می شود.

زردچوبه، زنجبیل و عسل

زردچوبه و زنجبیل هر دو دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی هستند. زردچوبه به عنوان یک داروی خانگی برای مفاصل به کاهش درد و سفتی بدن به ویژه هنگام ترکیب با زنجبیل کمک می کند.

ترکیب این دو ادویه قوی در یک نوشیدنی مزایای بی شماری برای سلامتی، تسکین التهاب و درد به همراه دارد. دو فنجان آب را جوشانده سپس یک قاشق غذاخوری زردچوبه خرد شده و زنجبیل به آن اضافه کنید، همچنین می توان از یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه به شکل پودر نیز استفاده کرد.

اجازه دهید این ترکیب به مدت پنج دقیقه بجوشد سپس آن را صاف کنید. قبل از افزودن یک تا 2 قاشق چایخوری عسل اجازه دهید دمای آن کاهش یابد. با نوشیدن روزانه یک لیوان از این ترکیب آرامش بخش از بهترین مزایای آنها برای سلامتی بهره مند شوید.

زردچوبه و روغن نارگیل

کورکومین به عنوان یکی از اجزای زردچوبه بیشترین فواید را برای سلامتی تامین می کند. برای جذب کامل بدن لازم است آن را با سایر مواد به ویژه چربی ترکیب کنید. ترکیب زردچوبه با روغن نارگیل می تواند نتایج مثبتی برای بدن به همراه داشته باشد زیرا کورکومین با همه فواید سلامتی آن می تواند آزادانه در بدن حرکت کند.

می توانید این ترکیب قدرتمند را به عنوان مواد اولیه به غذای سرخ شده مورد علاقه خود یا در دستور غذای دلچسب دیگر اضافه کنید، همچنین می توانید با مخلوط کردن یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه با روغن نارگیل خمیری تهیه کنید. این خمیر را به مدت 3 ساعت روی قسمت های دردناک بدن و مفاصل بمالید سپس با آب بشویید.

نتیجه

زردچوبه برای مفاصل و التهاب مفید است. داروهای خانگی برای درخشندگی پوست با استفاده از زردچوبه در بین علاقه مندان به زیبایی طبیعی محبوب است، همچنین انواع مختلفی از درمان های خانگی برای آکنه با استفاده از زردچوبه و داروهای خانگی پسوریازیس با زردچوبه برای از بین بردن چربی اضافی، باکتری ها و التهاب روی پوست وجود دارد.

با روش های مختلف این ادویه شگفت انگیز را به برنامه غذایی خود استفاده کنید. زردچوبه برای درمان انواع بیماری ها مفید است بدون اینکه نگران عوارض جانبی مضر آن باشید. در حال حاضر می توانید از این سلاح مخفی جدید خود در برابر بیماری های شایع لذت ببرید!

مترجم: الهه زارعی

منبع: فرادید

لینک مرتبط: برای از بین بردن موهای پشت لب از این روش طبیعی استفاده کنید!

ادویه ای مخصوص انواع سرطان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ