شامپوها تاثیری در بهبود موخوره دارند؟!

faateme1366
یک متخصص بیماری‌های پوست و مو در همدان درخصوص موخوره یا دو شاخه شدن انتهای مو گفت: انواع شامپوها هیچ تاثیری در بهبود و پیشگیری از ابتلا به «موخوره» ندارند.

دکتر غلامرضا عشقی ، با بیان اینکه ابتلا به موخوره دارای دو علت ژنتیکی و آرایشی است، اظهار کرد: شایع‌ترین علت موخوره مربوط به علل آرایشی است به طوریکه استفاده از حمام داغ، دکلره، رنگ مو، تافت، سشوار، بلندشدن بیش از حد مو و … در بروز موخوره موثر است.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو با اشاره به اینکه موخوره ساختمان مو را تخریب کرده و منجر به دوشاخه شدن موها می‌شود، یادآور شد: عدم رسیدگی به درمان موخوره و بی‌توجهی به آن منجر به پیشرفت آن و در نهایت تخریب مو می‌شود.

وی در خصوص درمان موخوره تصریح کرد: کوتاه کردن مو راه حل مناسبی برای درمان و از بین بردن موخوره به شمار می‌آید.

عشقی ادامه داد: می‌توان ماهیانه یک تا دو سانتیمتر از موها را کوتاه کرد تا علاوه بر از بین بردن موخوره، به پیشگیری از آن هم کمک کند.

وی به نقش تغذیه در سلامت موها اشاره کرد و گفت: ترکیبات معدنی، مصرف کافی ویتامین‌ها و پروتئین به سلامت موها کمک شایانی می‌کند.

وی در پایان توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به موخوره می‌توان پس از استحمام، قسمت انتهایی موها را به میزان دو سانتیمتر به روغن زیتون آغشته کرد.

منبع: ایسنا

۸ اشتباه مضر برای سلامت موها

4 دلیل رایج کچلی مردان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ