افزایش شیر مادر با این غذاها!

faateme1366
یک محقق و مدرس طب سنتی غذاهای افزاینده و کیفیت و حجم شیر مادران را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت, یوسف اصغری درباره ازدیاد شیر مادران شیرده اظهار داشت: مادران شیرده برای افزایش حجم و کیفیت شیر خود،  علاوه بر مصرف غذاهای شیرافزای مناسب با مزاجشان و مزاج کودک، می‌توانند از گیاهان دارویی مفیدی نیز برای این منظور استفاده کنند؛ البته تحت نظر پزشک طب سنتی.

این محقق و مدرس طب سنتی افزود: آبگوشت که از گوشت بره یا بزغاله, نخود یا جو, برگ شنبلیله, بذر رازیانه یا انیسون و همچنین سوپ جوجه مرغ که همراه با نخود, هویج و برگ شنبلیله تهیه شده باشد.

اصغری ادامه داد: فرنی (حریره) متشکل از 2 قاشق غذاخوری آرد برنج یا نشاسته, یک لیوان شیر یا آب, مقداری نبات یا شکر، روی حرارت ملایم قرار دهند تا قوام پیدا کند و بهتر است خلال بادام و پسته نیز به آن اضافه کنند.

وی گفت: ماهی کوچک مثل کیلکا همراه با مصلحاتی مانند دارچین, مغز گوسفند, شربت آب عسل همراه رازیانه برای افرادی که نوزاد دختر دارند, مخلوط شیر و ارده کنجد و عسل یا نبات یا شیره انگور نیز افزاینده حجم و کیفیت شیر مادران است.

این مدرس و محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: آب انگور و سیب و هویج تازه, انواع سبزیجات برگ‌پهن, جوانه گندم و سمنو و عصاره جوانه گندم و عصاره مالت جو نیز بسیار مفید است.

اصغری بیان داشت: زرده تخم‌مرغ خام یا کمی حرارت‌دیده, عسل, آب‌لیموترش تازه یا شیر بادام متشکل از 50 گرم بادام, دو قاشق مرباخوری عسل و یک لیوان آب که در دستگاه مخلوط‌کن، مخلوط کنید.

وی اضافه کرد: مربای سیب یا به نیز بسیار مفید است همچنین مصرف کشک الشعیر، به این ترتیب که 100 گرم جو پوست‌کنده همراه با یک و نیم لیتر آب با شعله ملایم بجوشد تا 200 سی‌سی آب باقی بماند، تا داغ است آن را صاف کنید، مایع به‌دست‌آمده کشک الشعیر نامیده می‌شود.

این مدرس و محقق طب سنتی یادآور شد: شیره انگور مقوی کننده شیر مادران است. مادرانی که شیر آنها رقیق است و کودک با خوردن آن وزن نمی‌گیرد، شیره انگور مصرف کنند

منبع: تسنیم

11قدم تا درمان شب ادراری کودک!

اولین غذای 6ماهگی نوزاد، میوه ای که فکرش را نمیکردید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ