تسکین درد با فشاردادن انگشتان!

faateme1366
برای تسکین درد اغلب به گذشته رجوع می‌کنیم. حتی با وجود پیشرفت‌های علمی طی سال‌ها، باز هم نمی‌توان هزاران سال خردورزی را نادیده گرفت. بهترین درمان‌ها برای بسیاری از بیماری‌های مزمن ریشه در مشرق زمین دارند. این مقاله درمانی را از هنر ژاپنی "جین شین جیوتسو” ارائه می‌کند. این درمان می‌تواند احساسات یا هیجان‌ها را با تحریک بخش خاصی از دست متعادل کند.

عملکرد آن چگونه است؟

طبق این نطریه هر انگشت و هر بخش از آن با یک ارگان یا اندام خاصی در بدن در ارتباط است. این ارگان‌ها هر یک احساس خاصی را کنترل می‌کنند، بنابراین با فشار دادن نقاط خاصی از انگشتان‌تان قادر به کنترل ارگان و هیجان‌ها‌یتان خواهید بود. مثلا برای مشکلات مثانه، انگشت وسط را حدود دو ونیم سانت از انتهای آن فشار می‌دهید. یک نمودار از دست و نقاط خاص آن، که توسط دبورا انگیش-پلات کشیده شده‌است، در وب‌گاه پینتِرِست وجود دارد.

اگر مطابق آن عمل کنید می‌توانید با درد های‌تان مقابله کنید و به بدن‌تان طراوت بدهید. شما باید انگشتان‌تان را حداقل ۳ دقیقه فشار بدهید.

راهنمای نقاط روی قسمت‌های مختلف بدن

شست

ارگان‌ها: طحال، ارگان‌های شکمی

هیجان‌ها: اضطراب، افسردگی

علائم: عصبانیت، سردرد، شکم‌درد، عوارض پوستی

انگشت اشاره

ارگان‌ها: مثانه، کلیه

هیجان‌ها: ترس، سردرگمی

علائم: عوارض گوارش، دندان درد، کمردرد

 انگشت وسط

ارگان‌ها: کبد، مثانه، کیسه صفرا

هیجان‌ها:  زودرنجی، خشم

علائم: میگرن، عوارض بینایی، گردش خون ضعیف، خستگی، درد قاعدگی

انگشت حلقه

ارگان‌ها: روده‌ی بزرگ، ریه

هیجان‌ها: منفی‌بافی، غم، اندوه

علائم: عوارض گوارشی، آسم، عوارض تنفسی

فشردن نقاط روی انگشت‌ها به مدت ۳ دقیقه در کنترل هیجان‌ها و مسائل مربوط به آن انگشت کمک‌تان می کند. داده‌ی علمی برای پشتیبانی از این روش تسکین درد وجود ندارد، ولی ما می‌دانیم قسمت‌های خاصی از بدن روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند و هورمون‌هایی تولید می‌کنند که کارشان کنترل هیجان‌ها است. به علاوه، هزاران سال است که از این روش استفاده می‌شود، بنابراین احتمالا تاثیرات و قابلیت‌هایی را دارد.

با امتحان کردن این روش، چیزی جز سه دقیقه از وقت آزادتان را از دست نمی‌دهید. اگر واقعا تاثیرگذار باشد که عالی است! هرچند اگر از مشکلات جدی پزشکی رنج می‌برید، سریعا با پزشک‌تان مشورت کنید. طب جایگزین باید در کنار یک روش درمانی دارویی استفاده شود نه به‌عنوان جایگزین.

یادتان باشد این مطلب را با خانواده و دوستان‌تان درمیان بگذارید، شاید به کسی که واقعا به آن نیاز دارد کمکی کرده باشید!

منبع: شفاف

6 بیماری که توسط دست فاش می شوند!

دستتان به شما میگوید چه بیماری ای دارید!

ساخت دست و پای مصنوعی با چاپگرهای سه بعدی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ