راهکارهای شبانه برای لاغر ماندن ( قسمت اول )

پانته آ توتونپیان
همه ما شب‌ها به اشتباه کارهای ناخواسته‌‌ای انجام می‌دهیم که چاق‌مان می‌کند

رژیم گرفتن یکی از راه‌های سخت لاغر شدن است که آغاز کردن و ادامه دادنش کار هر کسی نیست. بعضی رژیم‌های عجیب و غریب هم ممکن است به بدن‌تان صدمه بزند. واقعیت این است که برای لاغر شدن یا لاغر ماندن راه‌های ساده‌تری هم هست؛ راه‌هایی که لزوما به «خوردن و نخوردن» مربوط نمی‌شود اما کاری می‌کند که در ناخودآگاه‌مان احساس سیری داشته باشیم و زیاد خوردن را با زبان خوش کنار بگذاریم. همه‌ ما عادت‌های خاص شبانه‌ای داریم که چاق‌مان می‌کند. ما در این گزارش سراغ این عادت‌های شبانه‌ اشتباه رفته‌ایم و راه‌حل مقابله با آن را هم به شما نشان داده‌ایم. 

دمنوش را جایگزین دسر کنید
خوردن دسر در مراسم خاصی مثل جشن عروسی و نامزدی خیلی خوب است اما به شرطی که تبدیل به یک سنت حسنه و همیشگی در خانه نشود. خوردن همیشگی دسر می‌تواند سرعت لاغر شدن‌تان را آرام‌تر کند. اگر دل‌تان می‌خواهد حتما بعد از شام چیزی بخورید، به جای دسرهای شیرین و زیبا دمنوش‌های گیاهی را امتحان کنید. 

تند تند غذا نخورید
یادتان هست همیشه می‌گفتند، هر لقمه‌ای را بیست و چند بار بجوید تا خوب هضم شود؟ این موضوع ممکن است به سخت یا ساده‌ شدن روند هضم ارتباط چندانی نداشته باشد اما آرام غذا خوردن باعث می‌شود شما زودتر احساس سیری کنید. واقعیت این است که حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا شکم شما به مغزتان پیام «سیر شدم» را مخابره کند؛ به‌خصوص در شب‌ که مغزمان خسته است، احتمالا برای رسیدن پیام سیری به مغز زمان بیشتری نیاز دارید. نتایج تحقیقاتی که در مجله انجمن دیابت آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد، ‌کسانی که وعده‌ غذایی‌شان را در مدت زمان بیشتری می‌خورند، به طور متوسط ۶۶ کیلو کالری بیشتر از دیگران می‌سوزانند. شاید این میزان چندان زیاد نباشد اما اگر به بلندمدت فکر کنید، آرام غذا خوردن به نفع‌تان است. 

دستور غذایی را زیر و رو نکنید
پختن درست غذا براساس دستور اصلی آن نکته بسیار مهمی است. خیلی از ما فراموش می‌کنیم در زمان پخت غذا مواردی مثل میزان مواد مغذی را در نظر بگیریم؛ به خصوص وقتی خسته یا زیادی گرسنه هستیم، خوراکی را سرهم کرده و نوش جان می‌کنیم. همین عجله باعث می‌شود با خودمان فکر کنیم یک قاشق کره‌ بیشتر یا کمی روغن اضافه مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر می‌خواهید به خاطر اشتباه آشپزی چاق نشوید، دستور پخت غذای‌تان را دقیق رعایت کنید. موادی را که می‌خواهید برای پخت خوراک استفاده کنید، دقیقا بنابر دستور غذایی با هم مخلوط کنید تا مواد مغذی همان‌قدر که واقعا لازم است به بدن‌تان برسد. 
اگر پیروی کردن از یک دستور خوراکی به نظرتان دشوار می‌آید، می‌توانید از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خاص موبایل استفاده کنید که کار را راحت‌تر کرده‌اند. 

بعد از شام مسواک بزنید!
مسواک زدن مثل نقطه‌ای می‌ماند که در آخر جمله می‌گذارید. اگر می‌خواهید بعد از خوردن شام، ‌دسر کنار بشقاب یا بیسکویت شکلاتی جامانده در آشپزخانه شما را به هوس نیندازد، بلافاصله بعد از تمام کردن شام مسواک بزنید؛ حتی اگر نمی‌خواهید زود به تختخواب بروید، مسواک را خیلی زودتر با دندان‌های‌تان آشتی دهید؛ این‌طوری بعد از خوردن شام بی‌خود و بی‌جهت خوراک اضافه وارد معده‌تان نمی‌کنید. 

قسمت دوم این مقاله را از اینجا بخوانید

منبع : مجله ی زندگی ایده آل

غذا نخوردن بعد از ساعت 7:30 شب قطعا لاغرتان می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ