چگونه هنگام کاهش وزن تقلب نکنیم؟

مهرناز زاوه
همه ما این جمله را شنیده‌ایم که می‌گویند «اگر اراده کنی، حتما راهی پیدا می‌کنی.» اما وقتی پای کم کردن وزن به میان می‌آید، گاهی اوقات یافتن آن اراده آهنین و مصمم و برانگیختن و تقویت روز به روز آن می‌تواند برایتان چالش بزرگی تلقی شود.

آیا وسوسه شده‌اید تا زیرآبی بروید؟ نه. این کار را نکنید. همه ما این جمله را شنیده‌ایم که می‌گویند «اگر اراده کنی، حتما راهی پیدا می‌کنی.» اما وقتی پای کم کردن وزن به میان می‌آید، گاهی اوقات یافتن آن اراده آهنین و مصمم  و برانگیختن و تقویت روز به روز آن می‌تواند برایتان چالش بزرگی تلقی شود. عوالم از بین برنده قدرت اراده مثل استرس، برنامه‌ریزی الکی و بیخود، عوامل وسوسه‌آمیز در همه‌جا وجود دارد، و ممکن است باعث شود که نتوانید راه‌حل اصلی داستان را بیابید. در اینجا متخصص کاهش وز خانم سوزان آلبرز به روش‌هایی برای پیشگیری از لغزش غذایی می‌پردازید.
از خودتان تعریف کنید
سعی کنید تمام موفقیت‌های کوچکی که در طول روز کسب می‌کنید یادداشت کنید. به‌جای بسط دادن اشتباهات، سعی کنید بیشتر به کارهایی که به خوبی انجام می‌دهید ادامه دهید، چرا که این کار باعث افزایش اعتماد به نفس‌تان شده و به شما یادآور می‌شود که از پس آن برمی‌آیید.
بیشتر بخوابید
سعی کنید وقت بیشتری را به استراحت اختصاص بدهید. یعنی بهتر است ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز بخوابید؛ چرا که این کار باعث افزایش قدرت اراده شما شده و فعالیت هورمون‌هایی را که مسئول کنترل اشتهایتان است، تنظیم می‌کند. وقتی دچار کمبود خواب هستید، این هورمون‌ها به خوبی فعالیت نکرده و باعث می‌شود قدرت کنترل نفس‌تان کاهش یابد.
اسنک‌هایتان را دور نریزید
وقتی غذای سبک دم دستتان باشد، راحت‌تر می‌توانید فرآیند خوردن خود را کنترل کنید. بنابراین سعی کنید همیشه روی میز یا کیف‌تان پر از اسنک‌های خوب باشد (میوه‌ها، آجیل، گرانولا) و یخچال‌تان را با مرغ بریان و سایر پروتئین‌های کم‌چرب پر کنید.
منبع: medicaldaily

۱۰ باور رایج نادرست درباره تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ