تفاوت بادی اسپلش با دیگر محصولات ضد تعریق

faateme1366
بادی‌اسپلش، محصولی نسبتا تازه‌وارد به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی است که هنوز خیلی‌ها با کاربرد آن و تفاوتش با سایر خوشبوکننده‌های بدن آشنا نیستند. بادی‌اسپلش‌ها که برخی به آنها، اسپری بدن هم می‌گویند، نه عطر و ادکلن هستند و نه کاربردی شبیه مام و دئودورانت‌ها دارند. این محصولات، کاملا مایع و رقیق، بر پایه آب، الکل و ترکیبات معطر گیاهی هستند. در این مقاله به بررسی زیر و بم این محصول جدید و تفاوت آن با محصولات مشابه می‌پردازیم.

تفاوت عطر و بادی‌اسپلش

عطرها و ادکلن‌ها دارای روغن‌های معطری هستند که باعث افزایش ماندگاری بوی آنها می‌شود. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، روغن‌های معطر ندارند و به همین دلیل هم بوی آنها خیلی سریع‌تر از بوی ادکلن‌ها پخش می‌شود و از بین هم می‌رود. به دلیل همین ماندگاری کوتاه‌مدت است که استفاده از بادی‌اسپلش روی لباس، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است برای لذت بردن بیشتر از بوی آن، این محصول را مستقیم روی پوست خود اسپری کنید، در حالی که ادکلن‌ها را می‌توان برای بهره بردن طولانی‌مدت‌تر از بوی آنها، بدون دغدغه روی انواع لباس، اسپری کرد.

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها

اگر خانم شیردهی هستید، روی پوست خود بادی‌اسپلش اسپری نکنید زیرا ممکن است زمینه ایجاد حساسیت‌ را در شیرخوار خود فراهم کنید. از بادی‌اسپلش برای کودکان زیر 6 سال هم استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست آنها به چنین محصولی، واکنش نشان دهد. اگر دچار بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست هم هستید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید و مصرف انواع بادی‌اسپلش، با پزشکتان مشورت کنید. این محصولات می‌توانند در برخی موارد، باعث تحریک پوست و بدتر شدن شرایط بیماری شما شوند. به افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماران تنفسی هم توصیه می‌شود کاملا دور انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معطر، از جمله بادی‌اسپلش‌ها را خط بکشند. اگر بعد از اولین نوبت‌های استفاده از بادی‌اسپلش دچار علائم حساسیت پوستی مانند قرمزی، خارش، تاول یا کهیر شدید، بلافاصله استفاده از محصول را قطع و به پزشک مراجعه کنید.

بهترین و بدترین زمان برای استفاده از بادی‌اسپلش

بهترین زمان استفاده از بادی‌اسپلش، زمانی است که تازه از حمام آمده‌اید و پوستتان هنوز کمی نم دارد. اسپری کردن این محصول در چنین زمانی روی پوست، احساس شادابی و تازگی بسیار زیادی به شما می‌دهد و عطر نسبتا خنکی که روی تنتان می‌نشیند، حس پاکیزگی را در شما دوچندان می‌کند. بدترین زمان استفاده از بادی‌اسپلش هم زمانی است که عرق کرده‌اید و بدنتان کمی بو می‌دهد. در این حالت، بوی نامناسبی حاصل از ترکیب عطر بادی‌اسپلش و بوی عرق بدن، به مشام خواهد رسید و حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد خواهد شد.

قابل‌توجه زوج‌های جوان

یکی از کاربردهای انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معطر در همه جای جهان، تحریک همسر قبل از برقراری رابطه زناشویی است. این در حالی است که بینی خیلی از همسران، بعد از قرار گرفتن در معرض بوی شدید، ظرف چند دقیقه، اشباع می‌شود و از یک زمان به بعد، آنها به جای لذت بردن از بوی عطر یکدیگر، دچار سردرد یا علائم آلرژی مانند عطسه، سرفه، خارش گلو و آبریزش بینی خواهند شد. از این‌رو، استفاده از بادی‌اسپلش در چنین مواردی می‌تواند چاره‌ساز باشد. عطر حاصل از بادی‌اسپلش‌ها، سبک، خنک و ملایم است. به همین دلیل شما می‌توانید بدون دغدغه کنار همسرتان از چنین محصولی کمک بگیرید. به عقیده متخصصان حوزه سلامت جنسی، محرک‌های بویایی کنار محرک‌های تصویری، می‌توانند به روابط زناشویی زن و شوهر‌هایی که شروع رابطه برای آنها سخت است یا دچار سردی و یکنواختی در رابطه‌شان شده‌اند، کمک زیادی بکنند.

فرق مام و بادی‌اسپلش

خیلی‌ها به اشتباه، بادی‌اسپلش را جایگزین مام می‌کنند. مام‌ها، حاوی ترکیبات ضدعرقی هستند که جلوی تعریق و بدبو شدن بدن را می‌گیرند. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، به هیچ‌عنوان کاری به تعریق ندارند و فقط باعث خوشبو شدن موقتی پوست می‌شوند.

چند نکته کاربردی

حواستان به این نکته هم باشد که به دلیل اشتعال‌زا بودن ترکیبات موجود در بادی‌اسپلش‌ها، آنها را در محیط‌های گرم یا نزدیک آتش و حرارت قرار ندهید. بادی‌اسپلش‌ها را در دسترس کودکان قرار ندهید. اسپری کردن ناخواسته این محصولات در چشم یا دهان آنها، می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد. ماندگاری بوی بادی‌اسپلش‌ها، بسیار کمتر از ماندگاری بوی عطرها و ادکلن‌هاست. بوی بادی‌اسپلش فقط حدود 45 تا 60 دقیقه روی بدن می‌ماند. اگر دنبال ماندگاری بیشتر هستید، باید استفاده از محصول را هر 1 ساعت یکبار، تمدید کنید.

منبع: هفته نامه سلامت

8 نکته مهم درباره محصولات ضدتعریق!

مقایسه بین دئودورانت، اسپری، مام و ژل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ