چطور می‌توانم از بروز آکنه روی چانه‌ام جلوگیری کنم؟

مهرناز زاوه
آکنه می‌تواند در هر نقطه‌ای از صورت پدید آید و اغلب پس از ناپدید شدن علائم زشتی بر روی صورت باقی می‌گذارد. اما آیا می‌دانید علت بروز آکنه در بخش‌های مختلف صورت چیست؟

آکنه می‌تواند در هر نقطه‌ای از صورت پدید آید و اغلب پس از ناپدید شدن علائم زشتی بر روی صورت باقی می‌گذارد. اما آیا می‌دانید علت بروز آکنه در بخش‌های مختلف صورت چیست؟ به عنوان مثال، آکنه پیشانی به علت عفونت قارچی یا باکتریایی یا شوره سر پدید می‌آید، در حالی که آکنه در نزدیکی ابروها به دلیل استرس ایجاد می‌شود. اگر دچار آکنه شدید، از پزشک خود بپرسید علت این عارضه چه بوده است.
آکنه چانه یک مشکل شایع در بین خانم‌هاست. در این مطلب از یک متخصص پوست خواستیم که از روش‌های جلوگیری وخلاص شدن از شر آکنه در ناحیه چانه برایمان بگوید.
آکنه چانه ممکن است به دلیل مشکلات مرتبط با عدم تعادل هورمونی از جمله سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOD) یا روزاسه رخ دهد. از این رو، حفظ تعادل هورمونی بسیار مهم است. بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا از علت اصلی مطلع شوید. اگر روزاسه نداشته باشید، به احتمال زیاد دچار عدم تعادل هورمونی هستید. تست سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و لگن به تشخیص هرچه بهتر کمک می‌کند تا در صورتی که سندرم تخمدان پلی‌کیستیک داشته باشید، سریعا تحت درمان قرار بگیرید.
در مورد روزاسه، باید مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، الکل و غذاهای تند را به حداقل برسانید. تغییر رژیم غذایی و افزایش مصرف مایعات نقش به‌سزایی در کاهش خطر بروز آکنه چانه دارند. همچنین می‌توانید هفته‌ای یک بار از خاک رس روی لکه‌ها استفاده کنید تا علائم آن کم‌رنگ‌تر شود. تصفیه خون نیز می‌تواند کمک کند.
منبع: thehealthsite

۶ دلیل عجیب بروز جوش در بزرگسالی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ