روغن‌های معجزه‌آسا برای رشد مو-قسمت اول

مهرناز زاوه
وقتی صحبت از روغن‌های رشد مو به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی برای معرفی وجود دارد. ادعای اینکه یک روغن بهترین روغن مو است، می‌تواند شما را به انتخاب یک محصول اشتباه مجبور کند. برای داشتن یک انتخاب صحیح، باید اولویت‌های خود را طبقه‌بندی کنید.

وقتی صحبت از روغن‌های رشد مو به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی برای معرفی وجود دارد. ادعای اینکه یک روغن بهترین روغن مو است، می‌تواند شما را به انتخاب یک محصول اشتباه مجبور کند. برای داشتن یک انتخاب صحیح، باید اولویت‌های خود را طبقه‌بندی کنید.
برای مثال، اگر می‌خواهید بهترین روغن را برای رشد مو بخرید، باید در فهرست مواد تشکیل‌دهنده به دنبال ترکیباتی باشید که محرک فولیکول‌های مو باشند. بر اساس اطلاعات مندرج در برچسب محصول، می‌توانید بهترین روغن موجود را برای رشد موهای‌تان انتخاب کنید.
استفاده از روغن مو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چون این ماده نقش به‌سزایی در تغذیه مناسب موهای شما دارد. خوشبختانه گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که در این مطلب به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.
روغن زیتون
روغن زیتون به عنوان بهترین روغن برای رشد مو شناخته می‌شود. این روغن به پوست سر طراوت می‌بخشد و مواد مغذی لازم برای ریشه‌های مو را تامین می‌کند. همچنین نقش مرطوب‌کنندگی دارد. به علاوه، سرشار از ویتامین E است که برای رشد مو مهم است. روغن زیتون خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد که هم برای پوست و هم برای مو مفید است.
روغن زیتون یک روغن سبک و حاوی اولئیک اسید است که به راحتی در شفت مو نفوذ کرده و باعث حفظ رطوبت موها می‌شود. شما می‌توانید این روغن را به راحتی در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا کنید. معمولا روغن زیتون‌هایی که در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی عرضه می‌شوند خالص نیستند. پس سعی کنید قبل از خرید از خلوص روغن زیتون مطمئن شوید.
روغن رزماری
روغن رزماری یک روغن عالی برای رشد مو است. قرن‌هاست که از این روغن برای بهبود رشد مو و به تأخیر انداختن روند سفید شدن موها استفاده می‌شود. این روغن باعث تحریک گردش خون در سطح پوست سر می‌شود. شستشوی روزانه موها با برگ رزماری به حفظ رنگ موها کمک می‌کند.
کمی روغن زیتون را به همراه برگ رزماری در مایکروفر حرارت دهید. چند دقیقه منتظر بمانید تا کاملا گرم شوند. سپس آن را از مایکروفر بیرون بیاورید و در یک ظرف دربسته ذخیره کنید. هربار که احساس می‌کنید موهای‌تان خشک شده، از ترکیب این دو روغن استفاده کنید. روغن رزماری به افزایش گردش خون در سطح پوست سر کمک می‌کند و خواص ضد سرطانی نیز دارد.
روغن هسته انگور
روغن هسته انگور یک روغن غیرچرب، بی‌بو، بی‌رنگ و ضروری است که به رشد مو و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. این روغن نقش قابل‌توجهی در تغذیه مو و پوست سر دارد و به حفظ رطوبت پوست سر، رشد مو، تقویت ساختار مو ورفع سر کمک می‌کند.
روغن هسته انگور یک روغن ضروری برای رشد مو است؛ چون موجب تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. کافی است سرتان را به طور ملایم با روغن هسته انگور ماساژ دهید تا به نتایج دلخواهتان دست یابید. شما حتی می‌توانید این روغن را با 2 قاشق چای‌خوری اسطوخودوس یا اسانس رزماری مخلوط و سپس گرم کنید و از محصول نهایی روی پوست سرتان استفاده کنید.
روغن کرچک
روغن کرچک تاثیر به‌سزایی بر رشد موهای شما دارد. این روغن سرشار از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی است. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است و شما را از شر شوره سر و سایر مشکلات پوست سر رها می‌کند. روغن کرچک حاوی ریسینلیدیک اسید است که التهاب و بیماری‌های پوست سر را درمان می‌کند. همچنین به حفظ رطوبت و نرمی مو کمک کرده و موهای شما را قوی نگه می‌دارد.
روغن کرچک با بهبود گردش خون در سطح پوست سر و رساندن مواد مغذی بیشتر به موها باعث رشد هرچه بهتر موهای شما می‌شود. تامین مواد مغذی بیشتر به رشد بهتر موها منجر می‌شود. روغن کرچک را به نوک انگشتان‌تان بمالید و سپس آن را به موها بزنید. یا کمی از روغن را در کف دست‌ها ریخته و پوست سرتان را به آرامی ماساژ دهید.
روغن جوجوبا
روغن جوجوبا، عصاره گیاه جوجوبا است که در کالیفرنیا، آریزونا و بخش‌هایی از مکزیک یافت می‌شود. صدها سال پیش، سرخپوستان آمریکایی از این روغن برای مرطوب نگه داشتن و تقویت موهای خود استفاده می‌کردند. آرایش مولکولی روغن جوجوبا مشابه روغن‌های طبیعی است.
روغن جوجوبا به رفع پوسته‌پوسته شدن سر کمک می‌کند. این عارضه مانع از رشد فولیکول‌های مو و در نتیجه رشد موها می‌شود. این روغن نقش به‌سزایی در حفظ رطوبت و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به موهای شما دارد. روغن جوجوبا با تغذیه شفت مو موجب بهبود سلامت موها می‌شود. این روغن یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای رشد مو است، چون هم ضد حساسیت است و هم به پوست سر آسیب نمی‌رساند.
منبع: health 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

ویتامین‌های مناسب برای رشد مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1397-01-17 - 06:41 پاسخ

من ی روغنی دارم ک 3ماهه رشد مو تکامل پیدا