۸ روش برای رهایی از شر جوش بعد از اپیلاسیون

مهرناز زاوه
درد ناشی از اپیلاسیون یک درد لحظه‌ای است. اما برخی از افراد بعد از این کار دچار جوش می‌شوند که علائم آن تا چند هفته روی پوست باقی می‌ماند.

درد ناشی از اپیلاسیون یک درد لحظه‌ای است. اما برخی از افراد بعد از این کار دچار جوش می‌شوند که علائم آن تا چند هفته روی پوست باقی می‌ماند. این جوش‌ها که فولیکولیت نامیده می‌شوند، به دلیل آلودگی یا عفونت فولیکول‌های سطحی و عمیق پوست پدید می‌آیند.
در برخی موارد، این جوش‌ها در عرض چند ساعت یا چند روز و بدون ایجاد ناراحتی ناپدید می‌شوند. با این حال، در برخی موارد برای یک مدت طولانی دوام پیدا می‌کنند. این عارضه معمولا در ناحیه شانه، پشت و بازو رخ می‌دهد. وقتی جوش‌ها خشک می‌شوند، احساس خارش ایجاد شده و لکه‌های تیره‌ای بر روی پوست پدید می‌آید. در ادامه شما را با نکاتی در راستای خلاص شدن از شر جوش بعد از اپیلاسیون بیشتر آشنا می‌کنیم.
1. اگر قصد دارید از اسکراب یا سنگ پا برای لایه‌‌برداری از پوست بعد از اپیلاسیون استفاده کنید، بهتر است چند ساعت یا چند روز بین این دو کار فاصله بیاندازید.
2. استفاده از کرم‌های آنتی‌بیوتیک در ناحیه آسیب‌دیده از گسترش میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.
3. از صابون‌های تند در روزی کهاپیلاسیون کردید استفاده نکنید. حمام ساده و استفاده از یک لیف نرمکفایت خواهد کرد.
4. لباس‌های گشاد بپوشید. پوشیدن شلوار جین یا پیراهن تنگ باعث ساییده شدن پوست و ایجاد ناراحتی بیشتر می‌شود.
5. استفاده از پمادهای موضعی در چند روز اول شما را از شر جوش خلاص خواهد کرد.
6. همیشه بعد از اپیلاسیون از کمپرس یخ و یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.
7. استفاده از لیموی تازه، روغن نارگیل یا روغن درخت چای نیز موثر است. همچنین می‌توانید از پودر بچه برای جلوگیری از خارش در ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید.
8. از خارش دادن ناحیه آسیب‌دیده با ناخن خودداری کنید. اگر زیاد دچار خارش می‌شوید، ناحیه آسیب‌دیده را با یک پارچه نرم مالش دهید.
منبع: prevention

آیا اپیلاسیون باعث افزایش میل جنسی می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ