آیا کودکان می‌توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند؟

مهرناز زاوه
سن، یکی از عوامل مهم در تعیین این مسئله است که آیا یک کودک گزینه مناسبی برای استفاده از لنزهای تماسی خواهد بود یا نه، اما نمی‌توان گفت تنها عامل آن محسوب می‌شود.

سن، یکی از عوامل مهم در تعیین این مسئله است که آیا یک کودک گزینه مناسبی برای استفاده از لنزهای تماسی خواهد بود یا نه، اما نمی‌توان گفت تنها عامل آن محسوب می‌شود. از آن مهم‌تر این است که خود کودک‌ تمایل داشته باشد از این لنزها استفاده کند و آنقدر بالغ شده باشد که بتواند از آنها مراقبت نماید. از طرفی متخصص چشم شما هم دوست دارد از این مسئله اطمینان حاصل کند که هیچ نوع بیماری خاصی در جریان استفاده از لنزهای تماسی، چشم‌ را تهدید نخواهد کرد.
تحقیقات نشان می‌دهد که لنزهای تماسی مزایای شاخصی فراتر از ترمیم وضعیت بینایی برای کودکان به همراه دارد. در واقع کودکانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند نسبت به وضعیت ظاهری خود، توانایی ورزشی و پذیرفته‌شدن در اجتماع نسبت به کودکانی که عینک می‌زنند حس بهتری دارند.
تعیین این مسئله که آیا کودکان گزینه‌های مناسبی برای لنزهای تماسی هستند یا نه، با مسئله آموزش والدین و آگاهی آنها در این زمینه و آموزش کودکان مرتبط بوده و حائز اهمیت است. از آنجایی که والدین بهتر از هر کس دیگری کودکانشان را می‌شناسند، بنابراین این شما هستید که می‌توانید این مسئله را تعیین کنید که آیا کودک‌تان می‌تواند مسئولیت استفاده و مراقبت از لنزهای تماسی را بپذیرد یا نه. هم‌چنین والدین باید کودکانشان را تشویق کنند تا از لنزهایشان مراقبت نمایند. با این همه، لازم نیست که همه کارهای لازم را در هر زمانی در این رابطه انجام دهید. وقتی کودکان از سنین کم شروع کنند به استفاده از لنزهای تماسی، این مسئله حس مسئولیت‌پذیری را در آنها شکوفا کرده و عادت‌های مراقبت از خود را به آنها القاء خواهد کرد که به مرور زمان پرورده خواهد شد.
منبع: thehealthsite

خطر بروز تنبلی چشم در صورت انسداد مجرای اشکی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ