ایرانیها سرطان را شکست دادند!

faateme1366
سونامی سرطان 2 کلمه آشنا که نه تنها مردم ایران بلکه جهان امروز را به وحشت انداخته ولی دانشمندان در راه کشف روشی برای مهار آن، با ساخت واکسن ضد سرطان سکان دار کشتی نجات بشریت شدند.

سرطان! نامی پرآوازه که امروزه شنیدنش لرزه بر تن آدم می اندازد چه برسد به اینکه کسی؛ خودش یا اطرافیانش مبتلا باشد؛ که اگر باشند تازه اول ماجراست، از هزینه های کمرشکن و پاهای خسته در راه تشخیص و درمان که بگذریم، بیمارستان خانه دوم و دکتر و پرستار اقوام نزدیک آدم می شوند.اما از درد کشیدن بیمار نوشتن کار بیهوده ای است که حس درد به قلم نمی آید.

غولی که شکست خورد/ ناقوس مرگ سرطان به صدا درآمد!

دانشمندان از همان زمان که سرطان ناشناخته بود تا الان که نام آن، سرطانی شده برای ذهن و فکر آدمی؛ به دنبال کشف بهترین راه مبارزه با این ببیماری بودند و همگی می دانیم که بهترین راه مبارزه با هر بیماری واکسیناسیون است که با مقاوم سازی دستگاه ایمنی بدن در برابر ویروس ها،سدی علیه بیماری ها است.

با تمام پژوهش های محققان برتر جهان، امروز این دانشمندان ایرانی هستند که بار دیگر با همت و غیرت خود حماسه ای بی نظیر را در دنیای علم رقم زدند و آن کشف واکسن پیشگیری و درمان سرطان است. محققان توانای ایرانی در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی به آرزوی دیرین دانشمندان برای کشف واکسن ضد سرطان جامعه عمل پوشاندند.

گام مهم دانشمندان در تولید واکسن سرطان

حجت اله ربانی سرپرست مرکز تحقیقات سلول های بنیادی سرطان پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی افزود: دانشمندان ایرانی پس از 15 سال تلاش بی شائبه موفق شدند آرزوی دانشمندان جهان را مبنی بر کشف واکسن ضد سرطان در راستای پیشگیری و درمان این بیماری مخوف تحقق بخشند.

وی ایمنی و بی خطر بودن را از ارکان اصلی یک واکسن برشمرد و تصریح کرد: روش های استاندارد درمان سرطان مانند رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی ، درمان قطعی محسوب نمی شوند ولی با کشف واکسن های ضد سرطان هم برای پیشگیری و هم برای درمان می توان به بهبودی کامل بیماران امیدوار بود.

علی احمد بیات عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا ادامه داد: طرح ساخت واکسن پیشگیری و درمان سرطان با نگاهی متفاوت به سلول های سرطانی برای اولین بار در ایران و حتی جهان صورت گرفته و با موفقیت بی نظیر محققان ما در کشف این واکسن، در صدد طرح جهانی آن در مجلات معتبر بین المللی هستیم.

غولی که در نهایت شکست خورد!

سرپرست مرکز تحقیقات سلول های بنیادی سرطان پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی با اشاره به بررسی 15 واکسن، اظهار داشت: پس از بررسی های آزمایشگاهی، 3 نوع از این واکسن ها به علت خطرآفرین بودن از دور خارج شده، 2 نوع بی اثر شناخته شد و از 10 واکسن باقی مانده، اثر 50 درصدی 3 واکسن و 100 درصدی 7 واکسن دیگر اثبات شد.

علی احمد بیات عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا در ادامه با بیان اینکه در ابتدای این پروژه 12 واکسن ساخته شده در فاز پیشگیری به 120 موش تزریق شد، یادآور شد: بعد از اتمام واکسیناسیون موش ها، سلول های سرطانی پستان موشی به آنها تزریق شد و پس از بررسی شاهد عدم رشد تومور در 7 نوع واکسن موفق این طرح بودیم.

سرطان یک بیماری نیست

ربانی با اشاره به نگاه متفاوت محققان پژوهشگاه ابن سینا بیان داشت: باتوجه به نظر محققان جهان مبنی بر اینکه سرطان نوعی بیماری ژنتیکی است بسیار متفاوت با دید دانشمندان ما در این مرکز بوده، چراکه ما معتقدیم جهش های ژنتیکی پس از بروز سرطان ایجاد می شود.

وی با اشاره نگاه متفاوت به ساختار پروتئینی واکسن، گفت: اختلاف ما با محققان دنیا، یافتن تفاوت ساختاری پروتئین سلول سرطانی با سلول های نرمال است که علت اصلی موفقیت ما در رسیدن به ساختار اصلی این واکسن است.

در ادامه فاطمه قائمی منش عضو هئیت علمی پژوهشگاه ابن سینا تولید واکسن های ضد سرطانی را مرهون تفاوت ایده محققان مرکز ابن سینا خواند و افزود: ما با تولید آنتی بادی که توانایی تشخیص تمایز بین سلول های سرطانی در بیمار و افراد نرمال را داشت، موفق شدیم در تست های آزمایشگاهی این آنتی بادی ها را در ایجاد القای مرگ سلول های بیمار استفاده کنیم .

با حمایت مردم ریشه سرطان را می خشکانیم

سرپرست مرکز تحقیقات سلول های بنیادی سرطان پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی تولید نیمه صنعتی واکسن ها و شروع کارآزمایی بالینی روی انسان را وابسته به ایجاد شرایط مناسب و ورود تکنولوژی های لازم دانست و اظهار داشت: به طور کلی تولید واکسن راه پر پیچ و خمی دارد و اکنون ما برای رسیدن واکسیناسیون سرطان در بعد انسانی نیاز به زمان طولانی، نیروی انسانی متخصص و تولید انبوه واکسن داریم که جز با کمک و حمایت مالی مردم و مسئولین تحقق نمی یابد.

وی با بیان اینکه در طول 12 سال گذشته هیچ گونه کمکی از سوی دولت برای اجرای طرح صورت نگرفته و فقط در همان مرحله طرح ایده مبلغ بسیار ناچیزی از سوی معاون تحقیقات ریاست جمهوری به این پروژه اختصاص دادند؛ اظهار داشت: امروز ما از مردم توقع حمایت و کمک داریم تا با تکمیل این پروژه فصلی تازه در درمان و پیشگیری سرطان ایجاد کنیم .

محققان و دانشمندان ایرانی از هیچ کوششی برای کمک به هم وطنان خود دریغ نمی کنند. لازم به ذکر است دکتر ربانی تمام آنتی ژن های کشف شده در طول 12 سال تحقیق و پژوهش را روی خود امتحان کرده چراکه معتقد است بر حسب وظیفه انسانیت برای اطمینان از کشف باید اول آن را خودم امتحان می کردم تا در صورت خطرناک بودن، آسیب آن به خودم می رسید نه به مردم کشورم!

 محققان ایرانی همیشه با ایثار و جانفشانی در راستای کمک به هم وطنان خود نام آور بوده اند و این بار نیز باید با کمک و حمایت مادی و معنوی ما ملت ایرانی همراهی خود را با این عالمان اثبات کرده و در جهت هموار کردن مسیر تعالی علم و کمک به بشریت برای خلاصی از سرطان تلاش کنیم.

منبع: افکار

ساخت دستگاه جدید تشخیص سرطان روده

پیشگیری از سرطان روده با ادویه خوشرنگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حسن

حسن

1395-05-31 - 09:49 پاسخ

ایشالا که واقعا همچین اتفاقی افتاده باشه..دیگه مثل داروی درمان ایدز یا روش درمان قطع نخاع دروغ نباشه

حسین

حسین

1395-05-27 - 23:35 پاسخ

خدا قوت عزیزان دستاوردتان را ثبت کنید، برای کمک و حمایت مردم هم درخواستتان را اعلام رسانه ای کنید. حتما مردم حمایت می کنند.. ما ایرانی ها به داشتن چنین دانشمندانی افتخار می کنیم