خطرات مرگبار پشت ظاهر خوش رنگ و لعاب آبمیوه های لاغری!

faateme1366
در اکثر رژیم های لاغری آبمیوه هایی با ترکیبات خاص برای چربی سوزی وجود دارد اما این نوشیدنی های خوش طعم می توانند خطری جدی برای سلامت به وجود آورند.

کارشناسان به آن دسته از افرادی که برای لاغر شدن از رژیم غذایی حاوی مقادیر فراوان آبمیوه استفاده می کنند هشدار می دهند که مصرف بیش از حد این نوع فرآورده ها می تواند باعث بروز انواع بیماری ها شود.

گفتنی است، آبمیوه  طبیعی با وجود کمک به کم کردن وزن و جذب مواد مغذی توسط بدن می تواند در دراز مدت باعث ابتلا به سردرد، بروز خستگی و سرگیجه، از دست رفتن حجم عضلات، بروز مشکلات کبدی و کاهش باروری در بانوان شود.

بسیاری از افراد اکنون در جهان برای کاهش وزن و درمان اختلالاتی چون آسم و یا پسوریازیس از آبمیوه به میزان زیاد در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کنند.

از جمله مزایای آبمیوه و یا ترکیب میوه ها می توان کاهش چین و چروک، آبرسانی و لطافت پوست را نام برد.

کارشناسان به خانم های باردار و یا افرادی که به خاطر مشکلات کلیوی تحت دیالیز قرار دارند توصیه می کنند از مصرف آبمیوه به میزان زیاد خودداری کنند زیرا ممکن است بیماری آنها تشدید شود و یا در زنان باردار رشد جنین دچار اختلال شود.

یک تحقیق در سال 2004 میلادی نشان داده است که مصرف بالای آب پرتقال می تواند باعث تنگی عروق خونی و بروز سردردهای میگرنی در افراد شود، مرکبات می تواند منجر به کاهش سطح منیزیم بدن شود که محرکی قوی برای عود سردردهای میگرنی در افراد است.

به گفته کارشناسان مصرف بیش از اندازه مرکبات می تواند باعث خستگی شدید، تحریک پذیری و بروز یبوست در افراد شود.

کارشناسان به افراد توصیه می کنند در کنار مصرف آبمیوه حتماً به میزان کافی از کربوهیدرات ها و نیز پروتئین کم چرب در وعده های غذایی روزانه خود استفاده کنند تا علاوه بر حفظ سلامت از تناسب اندام منحصربفرد برخوردار شوند.

منبع: افکار

کاهش وزن با بهترین متد مصرف میوه!

داروهای گیاهی لاغری و تخریب وحشتناک کبد!

کوچک کردن شکم با یک صبحانه متفاوت!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ