با این روش‌ها مثل یک مرد وزن کم کنید

مهرناز زاوه
بله، مردان سریع‌تر از زنان وزن کم می‌کنند. پس بهتر است چند ترفند مهم و نتیجه‌بخش را از مردان یاد بگیرید تا به روند کاهش وزن‌تان کمی سرعت ببخشید.

بله، مردان سریع‌تر از زنان وزن کم می‌کنند. زنان به طور متوسط 6 تا 11 درصد بیشتر از مردان چربی حمل می‌کنند. به علاوه مردان عضلات بیشتری دارند که باعث می‌شود کالری بیشتری بسوزانند. پس بهتر است چند ترفند مهم و نتیجه‌بخش را از مردان یاد بگیرید تا به روند کاهش وزن‌تان کمی سرعت ببخشید.
1. اجتناب از مصرف چربی در شرایط احساسی
بله، این یک تصویر کلیشه است: زنی که روزهای نا‌امید‌کننده‌ای را سپری می‌کند یا به تازگی از همسرش جدا شده، می‌خواهد خود را از افکار ناراحت کننده برهاند؛ پس به خوردن یک بستنی بزرگ روی می‌آورد. اما این تصویر به ندرت در مردان دیده می‌شود. مردان بهتر می‌توانند از پس شرایط احساسی بر بیایند و دچار پرخوری احساسی نشوند.
2. مردان زیاد به استانداردهای جامعه در قبال اندام‌شان توجه نمی‌کنند
هر کیلوگرم وزن اضافی برای خانم‌ها مهم است؛ آنها فکر می‌کنند وزن‌شان دائما تحت نظر است. از این رو، همیشه نگرانند که از وزن ایده‌‌آل خود فاصله بگیرند. این در حالی است که توجه بیش از اندازه بعضا به شکست منجر می‌شود. در مقابل، مردان اینگونه نیستند و زیاد به این مسائل توجه نمی‌کنند.
3.مردان بیش از حد به مصرف کربوهیدرات روی نمی‌آورند
مردان در مورد کربوهیدرات زیاد به خود سخت نمی‌گیرند؛ آنها ترجیح می‌دهند با ورزش جبران مافات کنند، نه آنکه با خودزنی باعث پس‌رفت خودشان شوند.
4. مردان در مورد شکلات وسواسی نیستند
به طور معمول خانم‌ها میل بیشتری به خوردن شکلات دارند. این در حالی است که مردان، کمتر درگیر آن هستند و می‌توانند از خوردن آن صرف‌نظر کنند.
5. مردان عاشق پروتئین، پروتئین و پروتئین بیشتر هستند
از نوشیدنی‌های پروتئینی گرفته تا یک بشقاب گوشت بدون چربی مثل گوشت مرغ یا استیک، همگی بخش جدایی‌ناپذیری از رژیم غذایی مردان هستند. پودرهای پروتئینی فقط برای مردان و مخصوصا مردان بدن‌ساز نیست و همه می‌توانند از آنها استفاده کنند.
6. مردان تمرینات مقاومتی را دوست دارند
وقتی صحبت از عضلات به میان می‌آید، خانم‌ها تمایل زیادی برای شرکت در بحث ندارند. اما وزنه زدن در باشگاه یکی از بهترین روش‌هایی است که مردان برای کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه‌شان در پیش می‌گیرند. تمرینات منطم، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث می‌شود کالری بیشتری بسوزانید.
7. مردان طرفدار روزه گرفتن هستند
به گفته محققان، روزه گرفتن در بین مردان بسیار رایج است؛ آنها روزه را یک سلاح مخفی برای کاهش وزن می‌دانند.
8. مردان کالری‌های مصرفی‌شان را نمی‌شمارند
نظارت بر مواد غذایی یک چیز است و شمردن کالری‌ها یک چیز دیگر. مردان به اندازه زنان درگیر اعداد نمی‌شوند. کمیت برای مردان مهم نیست، آنها به کیفیت کار دارند.
9. مردان از خوردن چربی نمی‌ترسند
همانطور که مردان از خوردن غذا بدون شمارش کالری نمی‌هراسند، از گنجاندن چربی در رژیم غذایی خود نیز ابایی ندارند. این باور که خوردن چربی باعث افزایش وزن می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در بین بسیاری از افراد است.
10. مردان می‌توانند مثل انسان‌های غارنشین غذا بخورند
نحوه غذا خوردن انسان‌های غارنشین خیلی ساده است: تصورش را بکنید که رژیم غذایی روزانه شما یک رژیم 80/20 باشد. یعنی 80 درصد قلیایی و 20 درصد اسیدی باشد. برای این کار باید قند، گلوتن، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، چربی‌های ترانس، لبنیات، گوشت، غذاهای فرآوری‌شده، نوشابه، آب گازدار و قهوه کمتری مصرف کنید.
11. مردان 6 بار در روز غذا می‌خورند
مردان از غذا خوردن نمی‌ترسند؛ پس شما هم نباید بترسید. در واقع، 6 بار غذا خوردن در روز می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد. همه کالری‌ها مثل هم نیستند. برخی از میان‌وعده‌ها و تنقلات به ظاهر بی‌ارزش، خوراکی‌های مغذی و با‌کیفیتی هستند.
12. مردان هیدراته می‌مانند
زنان در مصرف نوشیدنی صرفه‌جو هستند؛ اما مردان می‌توانند یک بطری کامل را سر بکشند. کم‌آبی، سوخت و ساز بدن را کاهش داده و روند سوزاندن چربی را کند می‌کند.
13. مردان صبح‌ها ورزش می‌کنند
اغلب زنان ساعات صبح را در خانه هستند و به امور مربوط به بچه‌ها رسیدگی می‌‌کنند. چون ذاتا یک سرپرست هستند و اغلب بقیه را به خود ترجیح می‌دهند. اما مردان ورزش را یک الویت می‌دانند و اغلب صبح‌ها آن را انجام می‌دهند؛ کاری که سوخت  و ساز بدن را افزایش می‌دهد.
14. مردان همیشه غذای بیرون نمی‌خورند
این بدان معنی نیست که مردان هرگز غذای بیرون نمی‌خورند؛ اما خانم‌ها بیشتر مستعد بیرون رفتن و غذا خوردن در رستوران هستند. این در حالی است که غذا خوردن در خانه، با کنترل بیشتری همراه است. چون در پروسه تهیه غذا نقش دارید و می‌دانید چه دارید می‌خورید.
15. مردان غذای ادویه‌دار می‌خورند
مثل یک مرد غذا بخورید و از مواد غذایی ادویه‌دار و بعضا تند نترسید. افزودن سیر، دارچین، زردچوبه، فلفل قرمز و سس به غذا راهکار خوبی است. اگر به ادویه‌جات علاقه ندارید، سعی کنید از تخم چیا استفاده کنید.
16. مردان صبحانه کاملی می‌خورند
هیچ‌وقت از خوردن غلات، قهوه و سایر گزینه‌های رایج صبحانه پرهیز نکنید؛ صبح باید با پروتئین و چربی شروع شود. دو چیزی که مردان به آن علاقه وافر دارند.
17. مردان بر آنچه می‌‌خورند، تمرکز بیشتری دارند
آیا شما هم اینطور هستید؟ و هر بار که رژیم دارید، درباره غذاهایی که نباید بخورید، غر می‌زنید؟ اگر اینطور است، بهتر است بس کنید. وقتی مردان می‌خواهند اندام‌شان را بسازند، بر آنچه می‌توانند بخورند تمرکز بیشتری دارند. این در حالی است که زنان بیشتر به غذاهایی فکر می‌کنند که نمی‌توانند بخورند.
منبع: eatthis 

راهکارهایی برای زوج‌هایی که می‌خواهند با هم رژیم بگیرند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ