تلاش سامسونگ و نستله برای ارتقای سلامتی افراد

پانته آ توتونپیان
سامسونگ و نستله هر دو در حوزه‌ی فعالیتی خودشان جزو بزرگ‌ترین شرکت‌ها هستند و روز پنج‌شنبه از همکاری‌شان خبر دادند. این دو شرکت با همکاری یکدیگر می‌خواهند یک پلتفرم سلامت و سبک زندگی را در ترکیب با حسگرهای زیستی، برای تشویق به زندگی سالم راه‌اندازی کنند.

این همکاری شامل یک پروژه تحقیقاتی مشترک برای بررسی فواید علم تغذیه می‌شود. جزییات دقیق این پلتفرم سلامتی فاش نشدند، اما سامسونگ می‌خواهد روی هر دستگاهی از تلویزیون‌های هوشمند گرفته تا گجت‌های پوشیدنی کار کند. احتمالا این پلتفرم برای دو سیستم‌ عامل اصلی یعنی iOS و اندروید عرضه می‌شود، هر چند که این موضوع تایید نشده.

 «استفان کاتسیکاس»، مدیر ارشد تکنولوژی نستله می‌گوید: «ما بسیار خرسند هستیم که با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه تکنولوژی حسگر وارد همکاری شده‌ایم. این همکاری استراتژی ما را برای تغذیه، سلامت و رفاه بهبود می‌بخشد. به این ترتیب می‌توانیم از کسانی که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند، حمایت کنیم.»

وقتی اوضاع کسب و کار سنتی غذا و آشامیدنی نستله رو به رکود گذاشت، توجه این شرکت به سلامت و رفاه بسیار بیشتر شد. ارایه یک پلتفرم سلامتی به بازار می‌تواند حضور نستله را در بازار پررنگ‌تر کند. البته این شرکت هیچ اطلاعاتی از نحوه تولید درآمد با این قرارداد جدید نداد.

«یانگ سون»، رییس و مدیر ارشد استراتژی این شرکت می‌گوید: «امروزه، ما در عصر زندگی هوشمند قرار داریم، عصری که ارمغان همگرایی تکنولوژی و علوم مختلف است. عصری که داده‌های حسگرها و دستگاه‌های روزانه زندگی ما مثل موبایل‌ها، گجت‌های پوشیدنی و یخچال‌ها می‌توانند به ما کمک کنند که تغذیه و فعالیت‌هایمان را بهتر بفهمیم.»

این رویکرد شاید برای کسانی که می‌خواهند زندگی‌شان را در یک پایگاه داده قرار دهند، مناسب باشند، اما با توجه به اهمیتی که برای حریم شخصی وجود دارد، سامسونگ و نستله راه سختی برای جلب اعتماد مصرف‌کنندگان در پیش رو دارند.

منبع : دیجی مگ 

اپلیکیشن سامسونگ برای نوزادان زودرس 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ