اگر اضافه وزن زیادی دارید، با این روش‌ها راحت‌تر ورزش می‌کنید-قسمت اول

مهرناز زاوه
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، سعی کنید از یک پشتیبان کمک بگیرید. یک پشتیبان مجرب کمک می‌کند که تمرینات راحت‌تری داشته باشید و به راحتی از پس اضافه وزن خود برآیید.

چه دنبال کاهش وزن باشید، چه صرفا یک زندگی سالم بخواهید، ورزش نقش قابل‌توجهی در تحقق اهداف شما ایفا می‌کند. بیایید روراست باشیم. ورزش کردن می‌تواند دشوار، پر استرس و حتی دردناک باشد، به ویژه اگر اضافه وزن داشته باشید یا از مشکل چاقی رنج ببرید.
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، سعی کنید از یک پشتیبان کمک بگیرید. یک پشتیبان مجرب کمک می‌کند که تمرینات راحت‌تری داشته باشید و به راحتی از پس اضافه وزن خود برآیید.
1. سخت نگیرید
اگر تازه کارید یا پس از یک وقفه طولانی, دوباره تمرین را از سر گرفته‌اید، سعی کنید زیاد به خودتان فشار نیاورید. فشار اضافی در این شرایط می‌تواند شما را با محدودیت‌های جدی در آینده مواجه سازد و شما را از اهداف ایده‌آل‌تان دورتر کند.
در عوض، بهتر است کمی حرفه‌ای باشید و شدت تمرینات خود را به تدریج افزایش دهید. برای این کار می‌توانید از برنامه‌های موجود روی تلفن همراه‌تان که مخصوص ثبت تمرینات ورزشی است استفاده کنید و روند تمرینات خود را زیر نظر بگیرید. سطح فعالیت‌های خود را به مدت 3 روز ثابت نگه دارید و پس از آن یک هدف بلندمدت تعیین کنید. بلافاصله خواهید دید که عملکردی بهتر از قبل دارید و دیگر دچار پس‌رفت نمی‌شوید.
2. روی پاهای‌تان سرمایه‌گذاری کنید
پاها رابط اصلی شما با زمین هستند؛ از این رو، بیشترین فشار را در تمرینات متحمل می‌شوند. پس با خرید یک جفت کفش مناسب و باکیفیت از آنها استقبال کنید؛ کفش انتخابی شما باید با فعالیت بدنی مورد نظرتان هماهنگ باشد. به عنوان مثال، کفش‌های پیاده‌روی یا دو از شدت فشار وارده به پا حین تمرین می‌کاهند.
برای خریدن یک کفش مناسب باید به فروشگاه‌های مربوطه رفته و از یک فروشنده متخصص مشورت بگیرید. اگر می‌خواهید در کلاس‌های آمادگی جسمانی شرکت کنید، کفشی بخرید که از مچ پای‌تان بهتر مراقبت کند.
3. موسیقی گوش کنید
موسیقی یکی از بهترین عوامل انگیزه‌بخش برای انجام ورزش است که نشاط عمومی‌تان را نیز افزایش می‌دهد. مطالعه اخیر محققان که در مجله طب ورزشی و تناسب اندام منتشر شده، نشان می‌دهد که گوش کردن به موسیقی باعث افزایش مدت زمان تمرین ورزشکاران می‌شود. در این مطالعه مشخص شد خانم‌هایی که حین پیاده‌روی موسیقی گوش می‌کردند، نسبت به زمانی که موسیقی گوش نمی‌کردند، مسافت بیشتری را می‌پیمودند. آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که به شما قدرت می‌دهند و ذهن‌تان را برای تمرین آماده می‌کنند. همچنین می‌توانید از برنامه‌های موبایل و وب‌سایت‌های موجود برای انتخاب مجموعه‌ای از آهنگ‌های دسته‌بندی شده کمک بگیرید.
4. لباس مناسب بپوشید
لازم نیست کل بودجه خود را صرف خرید لباس‌های گران‌قیمت کنید؛ اما باید بدانید که تی‌شرت‌ها و عرق‌گیرهای معمولی کمکی به شما نمی‌کنند. لباس‌های گشاد و نامناسب علاوه بر اینکه بی‌ریخت هستند، از اندام شما پشتبانی نمی‌کنند و ممکن است باعث ساییده شدن سطح پوست‌تان هم بشوند. پس بهتر است برای هر تمرین یک یا دو دست لباس مناسب داشته باشید و هر بار یکی از آنها را بپوشید. لباسی بخرید که آزاد باشد، اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و امکان خروج رطوبت را فراهم سازد تا دچار مشکلات پوستی و عرق‌سوز نشوید.
5. به هرگونه احساس درد رسیدگی کنید
آسیب‌دیدگی یا درد مداوم، از جمله درد مفاصل معمولا به این معنی نیست که باید خانه‌نشین شوید. در واقع، فعالیت بدنی اغلب باعث بهبود درد و آسیب‌دیدگی می‌شود. با این حال، مشکلات ارتوپدی نیازمند تغییراتی هستند که باید دربرنامه تمرینات روزانه خود اعمال کنید.
اگر درد دارید، به یک مربی مجرب مراجعه کنید و درباره علایق ورزشی خود با او صحبت کنید. او به شما پیشنهاد می‌کند که به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مراجعه کنید تا مشکل اصلی‌تان تشخیص داده شود. این متخصصان با اتخاذ یک رویکرد مشترک، بهترین برنامه تمرینی را برای شما تدوین خواهند کرد.
منبع: prevention 

۱۰ روش سرگرم‌کننده برای تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ