۱۰ توصیه غذایی که در آن افراط می‌کنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر وزن خود را به طور دائم کنترل نکنند، به مشکل برمی‌خورند. این حرف تا حدی درست است. اما باید بدانید که وزن بدن یک مقدار متغیر است و خیلی بالا و پایین می‌شود.

همانطور که درقسمت اول گفتیم اگر احساس می‌کنید با تمام قدرت به برنامه غذایی‌تان پای‌بندید، اما وزن کم نمی‌کنید، باید بدانید که یک جای کار می‌لنگد.
برای ورزش کردن فقط می‌دوید
تمرینات هوازی از مدت‌ها پیش به عنوان بهترین ورزش برای کاهش وزن شناخته می‌شود. در گذشته، تمرین کردن با بیرون رفتن و دویدن یا مشت زدن در باشگاه تعریف می‌شد. با این حال، تحقیقات اخیر محققان استرالیایی نشان می‌دهدکه داشتن تمرینات پرفشار داخل خانه نیز به کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع، تنوع رمز موفقیت شماست. چند روز برنامه تمرینی خود را کنار بگذارید و در کلاس پیلاتس شرکت کنید یا بقیه عضلات بدن‌تان را به چالش بکشید تا کالری بیشتری بسوزانید. برای سوخت‌گیری بهتر پس از تمرینات باید یک غذای پروتئینی بخورید.
دائما خودتان را وزن می‌کنید
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر وزن خود را به طور دائم کنترل نکنند، به مشکل برمی‌خورند. این حرف تا حدی درست است. از دست دادن وزن وقتی معنا دارد که بدانید چقدر وزن کم کرده‌اید و در مقایسه با چند هفته پیش، چقدر پیشرفت داشته‌اید. اما باید بدانید که وزن بدن یک مقدار متغیر است و خیلی بالا و پایین می‌شود. در این شرایط، ممکن است روی ترازو بروید و ببینید وزن‌تان زیاد شده است. در این حالت امکان دارد ناامید شوید و تمریناتتان را کنار بگذارید. اما این اضافه وزن فقط یک معنا دارد: هیچ!
از نوشیدنی‌های پروتئینی به عنوان میان وعده استفاده می‌کنید
مطالعه اخیر محققان اسپانیایی نشان می‌دهد کسانی که در طول روز بیش از حد نوشیدنی‌های پروتئینی مصرف می‌کنند، در بلندمدت بیشتر در معرض اضافه وزن قرار می‌گیرند. اما اشتباه نکنید؛ پروتئین سیرکننده است و در بلندمدت باعث تقویت عضلات شما خواهد شد و در صورتی که به درستی در رژیم غذایی‌تان گنجانده شود، به کاهش وزن شما نیز کمک خواهد کرد. متوسط مصرف روزانه پروتئین برای مردان 56 گرم و برای زنان 46 گرم در روز در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از افراد وقتی از خواب بیدار می‌شوند، یک تخم‌مرغ می‌خورند، پس از تمرین یک شیک پروتئینی و برای وعده ناهار چندین تکه مرغ می‌خورند؛ شب را هم با استیک به پایان می‌برند. با این حال، باید بدانید که یک تکه سینه کوچک مرغ دارای 27 گرم پروتئین است. به این معنی که تنها دو تکه از آن برای مصرف روزانه یک خانم، زیاد هم هست.
بیش از حد فیبر دریافت می‌کنید
فیبر مثل پروتئین به کاهش وزن کمک می‌کند. این دو ترکیب مهم، نقش قابل‌توجهی در سلامت جسمانی ما دارند، بدون آنکه نیاز باشد در مصرف آنها زیاده‌روی کنیم. فیبر علاوه بر ارضای احساس گرسنگی کمک می‌کند که دستگاه گوارش در بهترین شرایط ممکن عمل کند. همچنین، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. اما مصرف بیش از حد فیبر مثل پروتئین می‌تواند مضراتی را به دنبال داشته باشد. فیبر زیاد مانع از جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم در بدن می‌شود؛ عناصری که برای سلامت استخوان ضروری‌اند. اگر بیش از حد فیبر دریافت کنید، ممکن است دچار شکم‌درد، نفخ و یا اسهال شوید. فیبر زیاد می‌تواند شما را تا چند ساعت پس از صرف غذا ناراحت نگه دارد و ارزش غذاهایی را که خورده‌اید از بین ببرد.
رژیم غذایی‌تان بیش از حد شامل مایعات است
توجه داشته باشید که انسان‌ها در زمان‌های قدیم توجهی به امر پاکیزگی و سم‌زدایی نداشتند. باور کنید یا نه، بدن شما وقتی به حال خودش باشد، عملکرد بهتری در دفع سموم و مواد زائد از خود خواهد داشت. کلیه‌های ما خون را به طور طبیعی فیلتر می‌کنند و کبد ما به طور طبیعی به از بین بردن سموم کمک می‌کند. اما در سال‌های اخیر مواد غذایی غیربهداشتی زیادی وارد برنامه غذایی مردم شده‌اند که اغلب‌ با یک رژیم غذایی سالم میانه خوبی ندارند. یکی از اینها آب‌میوه است. ایده پشت آب‌میوه این است که تمام مواد مغذی موجود در میوه و سبزیجات را در قالب یک نوشیدنی کم کالری و مغذی جمع کنیم. در واقع، این آب‌میوه‌ها کم پروتئین، کم فیبر و پر قند هستند. اگر توجه داشته باشید، می‌دانید که مواد غذایی پر قند برای فشار خون مناسب نیستند و ممکن است فشار خون شما را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهند. امری که می‌تواند در بلندمدت منجر به چاقی شود.
منبع: eatthis 

۱۵ تله‌ی غذایی که شما را از مسیر سلامت منحرف می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ