برای سلامت بیشتر در محل کار، این نکات را رعایت کنید

مهرناز زاوه
در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید محیط کاری خود را به فضایی امن‌تر برای سلامتتان تبدیل کنید.

شما بخش زیادی از روز خود را پشت میز محل کارتان می‌گذرانید. در شرایطی که شاید سعی می‌کنید به منظور پیشگیری از هر نوع آسیبی، کمتر کار فیزیکی انجام دهید، بهتر است بدانید که هشت ساعت نشستن پشت سیستم هم اصلا گزینه سالمی نیست. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید محیط کاری خود را به فضایی امن‌تر برای سلامتتان تبدیل کنید. 
۱.هوا را تمیز کنید
فضای کاری می‌تواند مسبب انواع آلرژی‌های کاری مانند حساسیت به رنگ، مبلمان و یا مواد شیمیایی موجود در فرش شود. حتی بدون هر نوع علائم فیزیکی، هوای خفه و گرفته می‌تواند قدرت مغز شما را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد محیط‌های کاری با تهویه‌های عالی و کمترین میزان مواد آلاینده باعث عملکرد بهتر کارمندان می‌شود.
۲.میزهای ایستاده را امتحان کنید
ببینید اگر امکانش در فضای کاری فراهم است، میزتان را به میز کاری ایستاده تغییر دهید چرا که باعث می‌شود در طول روز تحرک بیشتری داشته باشید و کمتر بنشینید. در شرایطی که سرپا بودن در تمام روز منجر به بروز انواع دردها می‌شود، با استفاده از این نوع میزها می‌توانید بهتر خود را با فضای کاری وفق دهید. 
۳.همیشه یک بطری آب در کشوی میزتان داشته باشید
تحقیقات نشان می‌دهد که آب نه تنها باعث بهبود وضعیت پوستتان می‌شود، بلکه از بروز سردرد در طول روز و دمای زیاد بدن پیشگیری کرده و اشتهایتان را کاهش می‌دهد. آب، عامل مهمی در کارکرد درست کلیه و کبد محسوب شده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند.
۴.میزتان را نزدیک پنجره قرار دهید
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در محیط کار میزشان کنار پنجره قرار دارد به لحاظ فیزیکی فعال‌تر بوده و نسبت به افرادی که میزشان چنین وضعیتی ندارد،‌ خواب بهتری دارند. در واقع وقتی میزتان کنار پنجره باشد، نور بیشتری به محیط پیرامون‌تان تابیده می‌شود. تماس با نور طبیعی به کاهش استرس و بهبود کارکرد ریتم شبانه‌روزی بدنتان کمک خواهد کرد. 
۵.هنگام استراحت، قدم بزنید
سعی کنید در زمان استراحت و یا بعد از کار حتما قدم بزنید. از همکارتان بخواهید که به شما ملحق شود؛ چرا که این کار باعث ارتقاء سرزندگی و شادابی در محیط کارتان می‌شود. یک پیاده‌روی ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای آن هم سه بار در روز باعث تحرک بدن و افزایش کارکرد متابولیسم‌تان می‌شود.  
منبع: medicaldaily 

راه‌هایی برای افزایش تمرکز در محل کار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ