طرح دندانیار بایودنت به مناطق محروم می رود!

jalalvand
تفاهم نامه طرح دندانیار بایودنت فی مابین انجمن دندانپزشکی ایران و شرکت تولید کننده داخلی(بایودنت) در تاریخ بیست و هفتم مرداد ماه سال جاری امضاء شد.

به گزارش خبرنگار الو دکتر- این برنامه با حضور و سخنرانی مهندس صادق نیارکی- مدیر کل صنایع بهداشتی و دارویی، دکتر علی تاجرنیا-رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران و همچنین مسعود سزاوار- رئیس هیات مدیره شرکت ماستر فود، در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

این تفاهم نامه که برای اولین بار در کشور، به منظور حمایت از تولید و صنعت داخلی به امضاء رسید، پیوندی تازه بین صنعت و بهداشت ایجاد کرد. همچنین طرح مسئولیت اجتماعی با نام و موضوعیت «دندانیار بایودنت» معرفی شد و قرارهای اولیه آن به منظور اجرایی شدن طرح به امضاء رسیده است.

دکتر علی تاجرنیا- رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، هدف این انجمن را ارتقاء سلامت و بهداشت دهان و دندان، همچنین توانمندسازی پزشکان اعلام کرده و گفت: «در این انجمن ما همیشه تلاش کرده ایم تا مسایل مربوط به حوزه سلامت عمومی را بالا ببریم و امضای این تفاهم نامه دقیقا در جهت پیشبرد همین هدف است.»

وی همچنین خاطر نشان کرد: انجمن دندانپزشکی ایران اسپانسر هیچ شرکت یا کارخانه داخلی نیست. این انجمن یک نهاد علمی بوده و قصد حمایت از هیچ مجموعه ای را ندارد. اما ما مفتخریم که آرم این انجمن پس از تحقیقات سختگیرانه ی کمیته علمی انجمن دنداپزشکی ایران، با صرف زمان طولانی و تحقیقات فراوان، در کنار نام شرکت بایودنت قرار گرفته است. این موضوع در جهت حمایت از تولید ملی انجام شده و این محصول از کیفیت بالا جهانی برخوردار است.»

تاجرنیا افزود: شاید محصولی همچون آدامس نتواند بهداشت کامل دهان و دندان را به همراه داشته باشد و این کار از طریق مسواک زدن و استفاده از نخ دندان صورت پذیرد، اما آدامس بدون قند بایودنت می تواند زمینه های پوسیدگی دندان را کمتر کند.»

دکتر علی تاجرنیا- رئیس هیات مدیره دندان پزشکی ایران ضمن ابراز امیدواری به خبرنگار الو دکتر در مصاحبه اختصاصی گفت: «امضاء این تفاهم نامه زمینه ساز فعالیت در حوزه ارتقاء سلامت خواهد بود و فعالیت های مشترکی را با شرکت نام برده به دنبال دارد. این فعالیت ها شامل پیشگیری و ارائه خدمات در سطوح اولیه دندانپزشکی خواهد بود که با اعلام آمادگی 200 نفر از دندانپزشکان داوطلب این انجمن، انجام می شود. لازم به ذکر است این طرح از ماه آینده و از اوایل پاییز به محض آماده شدن تجهیزات مورد نیاز، شروع به فعالیت می کند. مناطق هدف این طرح حاشیه نشین ها و مناطق محروم خواهند بود و تبلیغات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.»

لینک مرتبط:حمایت صنعت کشور مساوی با حمایت سلامت ایرانیان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ