ناخن هایی زیبا و محکم با این گیاه! + چندین خواص عالی دیگر

faateme1366
یک متخصص طب سنتی گفت: خانم‌هایی که همواره در آرزوی داشتن ناخن هایی بلند و محکم هستند روغن این گیاه را فراموش نکنند.

جلال الدین حسینی متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی ؛بیان کرد: گیاه «دم اسب» در ایران و کشورهای اروپایی و آسیای شرقی و جنوب شرقی مانند چین و ژاپن می‌روید و ساقه و برگ‌های این گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه گیاه دم اسبی تاثیر چشمگیری در تسکین سرفه های برونشیتی دارد؛ اظهار داشت:  بخور دم اسب در بهبود بیماری های تنفسی مانند آسم نیز مفید است.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف روزانه 2 استکان دمنوش دم اسبی به افراد دارای سوء هاضمه توصیه می شود. علاوه بر آن نوشیدن هر 12 ساعت 1 لیوان دمنوش مخلوط دم اسبی همراه با پنیرک تاثیر بسزایی در درمان کیست‌های تخمدان و سینه دارد.

وی با بیان اینکه استفاده موضعی از روغن دم اسبی سبب طراوت و شادابی پوست می شود؛ عنوان کرد: روغن دم اسبی نقش موثری در تقویت و استحکام ناخن ها نیز دارد.

حسینی یادآور شد: از آنجایی که زیاده‌روی در مصرف گیاه دم اسبی باعث خشکی و درد مفاصل و احساس کسالت و خستگی می‌شود، افراد باید پس از هر 4 هفته استفاده مداوم 1 هفته استراحت کنند سپس روند استفاده از گیاه را ادامه دهند.

این متخصص طب سنتی ضمن تاکید بر مصرف برگ‌های سبز گیاه دم اسبی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از خواص دارویی گیاه؛ توصیه کرد: زنان باردار و شیرده مجاز به استفاده از این گیاه نیستند.

حسینی در ادامه گفت: افراد می توانند برای کاهش خونریزی های رحم و روده 2 قاشق غذاخوری از گیاه دم اسبی را به مدت 30 دقیقه دم کنند سپس محلول صاف شده آن را مورد استفاده قرار دهند.

وی تصریح کرد: استفاده موضعی از مخلوط پودر شده گیاه دم اسبی همراه با زردچوبه، خرما و دنبه نیز سبب کاهش التهابات مفصلی در مبتلایان به روماتیسم و آرتروز می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

7 اشتباه رایج که به ناخن آسیب می زند!

چرا ناخن‌ها زرد می‌شوند ؟

تاثیر مخرب و باورنکردنی جویدن ناخن!

4 دستور خانگی برای زیباسازی ناخن‌ها

9 نکته‌ مهم که درباره ناخن‌هایتان نمی‌دانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ