رازهای زیبایی برای دختران نوجوان

مهرناز زاوه
همواره این نیاز در شما وجود دارد تا خوش‌تیپ باشید و خودتان را مطرح کنید. خب، سؤال این است که از کجا باید این کار را آغاز کرد؟

زندگی در دوران نوجوانی بسیار هیجان‌انگیز است. دختران نوجوان نسبت به خصوصیات ظاهری خود بسیار کنجکاو هستند؛ اگر شما هم یک دختر نوجوان هستید، شاید ایده و درک شما از زیبایی با خواننده‌های پاپ مورد علاقه‌تان شروع شده و به سوپراستارهای فیلم‌ها ختم شود. همواره این نیاز در شما وجود دارد تا خوش‌تیپ باشید و خودتان را مطرح کنید. خب، سؤال این است که از کجا باید این کار را آغاز کرد؟ در اینجا به نکات جالبی اشاره می‌کنیم که حتما به دردتان خواهد خورد.
آب
آب مایه حیات است، و اگر به اندازه کافی در روز از آن ننوشید، پوستتان هرگز آنطور که می‌خوا‌هید پاک و تمیز نخواهد شد. افراد برای پیشگیری از بروز لکه‌های سیاه، آکنه‌های پوستی و چیزهایی نظیر آن آب زیاد می‌نوشند، سوای این‌که نوشیدن آب مزایای زیادی برای سلامت‌تان به همراه دارد. 
کرم پودر استفاده نکنید
بله. شاید خیلی وسوسه‌انگیز باشد که بخواهید از کرم پودر استفاده کنید، اما بهتر است بدانید این زن‌های مسن هستند که بیشتر کرم‌پودر استفاده می‌کنند. از پوست تازه و با طراوت خود لذت ببرید و هیچ نوع کرم پودری روی آن نمالید، خصوصا وقتی با انجام این کار در این سن پوستتان دچار آکنه می‌شود. اگر تمایل زیادی دارید که آرایش کنید، بهتر است لکه‌های صورت‌تان را با کانسیلر بپوشانید و بعد روی آن پودر یا مرطوب‌کننده‌های رنگ‌دار بزنید. این مرطوب‌کننده‌ها نسبت به کرم‌پودرهای غلیظ، به مراتب رقیق‌ترند.
موهای طبیعی
هرگز رنگ موهایتان را به‌کل عوض نکنید، بگذارید موهایتان کمی طبیعی جلوه کنند. اگر موهایتان خیلی تیره است به دنبال هایلات‌های تیره‌تر یا روشن‌تر بروید. هرگز یک بطری رنگ مو را یک دفعه روی موهایتان خالی نکنید و موهای زیبایتان را به باد ندهید.
هر‌چه کمتر، بهتر
احتمالا فهمیده‌اید که اکثر ستاره‌های فیلم‌ها آرایش کمی می‌کنند و در عین حال زیبا به نظر می‌آیند. آرایش زیاد باعث می‌شود که فرد حالتی عجیب و غریب یا غیرعادی پیدا کند. شما که دوست ندارید شبیه چنین فردی باشید؟ با توجه به سن‌تان همه آن چیزی که نیاز دارید یک ریمل خیلی خوب، کانسیلر برای پوشاندن لکه‌ها و برق لب است. 
کانسیلر
هروقت لک خاصی روی صورتتان دیدید، بهتر است رویش را با کانسیلر بپوشانید. قانون اصلی استفاده از کانسیلر این است که آن را با ضربه‌های ملایم به صورت بزنید و اصلا نمالید. بنابراین اگر کانسیلر دارید و می‌خواهید از آن استفاده کنید، بهتر است کمی از آن را به نوک انگشت میانی خود بمالید و بعد به آرامی به پوستتان ضربه بزنید. 
از وازلین استفاده کنید
یکی از بهترین چیزهایی که برای از بین بردن و پاکسازی آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد وازلین است و سوای این مسئله، برای ترمیم ترک‌خوردگی‌ها و پوسته‌پوسته شدن لب هم بسیار تأثیرگذار است. کمی وازلین به لب خود بمالید و بعد آن را به آرامی روی آن ماساژ دهید. بعد با دقت مقدار اضافی آن را از روی لب پاک کنید. لب‌هایتان به مرور نرم خواهد شد.
موهایتان را یک روز در میان بشویید
شاید با خود فکر می‌کنید که شستن هر روزه موها باعث از بین رفتن انعطاف‌پذیری آنها می‌شود، اما این‌طور نیست. اگر موهایتان را یک روز در میان بشویید و حالت بدهید این مسئله باعث خشکی موهایتان خواهد شد و در عوض به تمیزی پوست سر کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید یک روز در میان آنها را بشویید، آنها را با گیره ببندید چرا که کثیفی به راحتی لابه‌لای موهای چرب گیر می‌کند.
پوست خشکتان را در زمستان لایه‌برداری کنید
در زمستان، باید برای تسکین و از بین رفتن خشکی و حساسیت پوستی، پوست خشک و خارش‌دار خود را با برس بسابید. بعد از مالیدن و لایه‌برداری پوست، حتما از یک مرطوب‌کننده غلیظ استفاده کنید. برای التیام و تسکین پاهای خشک و ترک‌خورده و پوسته‌های لایه‌لایه آن، می‌توانید از سنگ پا استفاده کنید چرا که به مراتب بهتر از هر نوع کرم موجود در بازار عمل خواهد کرد.
افزایش حجم موهای چرب
اگر موهایتان شدیدا چرب است و ظرف چند دقیقه بعد از شامپو زدن حالت چرب پیدا می‌کند، سعی کنید پودر بچه‌ را به ریشه‌های آن مالیده و بعد با شامپوی مخصوص موهای خشک آن را بشویید. 
یکی دیگر از نکات مهمی که باید به دختران نوجوان گوشزد کرد این است که سعی کنند برای افزایش زیبایی خود روی بهترین خصوصیات فیزیکی‌شان تمرکز کنند. اگر به کرات به شما گفته شده است که چشمانتان شباهت زیادی به چشمان یک بازیگر معروف دارد، سعی کنید از این مسئله مطمئن شوید که سایه چشم‌تان بیشتر به رنگ چشم‌تان نزدیک باشد. 
منبع: health 

اگر در خانه یک نوجوان لجباز دارید بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
یارا

یارا

1399-09-19 - 09:13 پاسخ

خیلی ممنون از مقاله مفیدتون

سانیا

سانیا

1399-04-11 - 19:52 پاسخ

خیلی ممنونم مقاله مفیدی بود سعی میکنم به همه دستوراتی که گفتید عمل ‌کنم