12 مشخصه افرادی که خالکوبی دارند!

faateme1366
این افراد غالبا مصرف‌کنندگان الکل، سیگار و مواد مخدر هستند. مصرف این مواد به‌خصوص الکل و مواد مخدر، خطرپذیری را افزایش می‌دهد. به همین دلیل حتی در فیلم‌ها زیاد می‌بینیم افرادی که تاتو دارند، بیشتر به کارهای خشونت‌بار و خلاف قانون دست می‌زنند. اختلالات شخصیتی مانند شخصیت ضداجتماعی، مرزی و اختلال روان‌رنجورخویی نیز در این افراد زیاد است و بیشتر آنها نمی‌توانند با خانواده و اجتماع کنار بیایند

در دوران پست‌مدرن که در حال گذر از آن هستیم، فرد معتقد است هر کار که دوست دارم انجام می‌دهم؛ برای عضلانی کردن بدنم تستوسترون تزریق می‌کنم، هر موسیقی‌ای که می‌خواهم گوش می‌دهم، موهایم را هر مدل و هر رنگی بخواهم می‌زنم، خالکوبی هم می‌کنم؛ یعنی نقوش دائمی روی پوستم طراحی می‌کنم. اتفاقا این مطلب در مورد خالکوبی است؛ عملی که در زمان قدیم اراذل و اوباش و جاهلان انجام می‌دادند ولی امروزه بین جوانان رایج شده و به شکل رقابتی یا همان اصطلاح معروف «کلاس» را به خود گرفته، اما این کار از نظر جسمی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند زیرا رفتار پرخطری است و باعث انتقال بیماری‌های ویروسی مثل هپاتیت نوع2، ایدز، بیماری‌های پوستی- التهابی، زگیل، زردزخم و… می‌شود که ممکن است از طریق وسایل آلوده به افراد سرایت کند. جالب است بدانید نتایج مطالعات انجام‌شده نشان داده افرادی که دست به این کار می‌زنند، از اختلالات شخصیتی و رفتاری هم رنج می‌برند.

در بررسی‌هایی که در مورد افراد دارای خالکوبی انجام گرفته، این موارد گزارش شده است:

1. این افراد غالبا مصرف‌کنندگان الکل، سیگار و مواد مخدر هستند. مصرف این مواد به‌خصوص الکل و مواد مخدر، خطرپذیری را افزایش می‌دهد. به همین دلیل حتی در فیلم‌ها زیاد می‌بینیم افرادی که تاتو دارند، بیشتر به کارهای خشونت‌بار و خلاف قانون دست می‌زنند.

2. اختلالات شخصیتی مانند شخصیت ضداجتماعی، مرزی، اختلال روان‌رنجورخویی و… در این افراد زیاد است و آنها نمی‌توانند با خانواده و اجتماع کنار بیایند.

3. شریکان جنسی متعددی دارند. گاهی هم در گروه‌های نامتعارف اجتماعی عضو می‌شوند. رفتار جنسی پرخطر، احتمال ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال از طریق جنسی را افزایش می‌دهد.

4. هویت درست و شکل‌گرفته‌ای ندارند. کمبود زیادی را در خود حس می‌کنند و با این نقش و نگار‌ها فکر می‌کنند هویت تازه‌ای به خود می‌دهند و ارتقای شخصیتی پیدا می‌کنند.

5. بسیاری از آنها سعی دارند با نقش و نگارهایی که روی بدن خود ایجاد می‌کنند با دیگران ارتباط برقرار کنند و حتی عقاید و افکار خود را با نوع نقشی و نگاری که روی پوست‌شان حک کرده‌اند، انتقال دهند.

6. افرادی که تاتوهای مذهبی دارند جزو انسان‌های خرافاتی هستند چون افراد مذهبی واقعی غالبا از تاتو استفاده نمی‌کنند.

7. یکی از علل خالکوبی به اشکالاتی که در خانواده یا والدین وجود دارد، مربوط است. والدینی که بیش از اندازه به فرزندان خود فشار می‌آورند و مدام در حال کنترل آنها هستند، استقلال فرزندشان را محدود می‌کنند و به او اجازه خود بودن نمی‌دهند. زمانی که استقلال سلب می‌شود، اعتماد به‌نفس گرفته خواهد شد و به دنبال آن عزت نفس مشکل پیدا می‌کند. در نتیجه کودک، نوجوان و جوان دیگر نمی‌توانند خود را باور کنند. در واقع، ضعف شخصیتی‌ای که وجود دارد، احتمال انجام این کار را افزایش می‌دهد.

8. مطالعه دیگری که در دانشگاه اکسفورد انجام شد، نشان داده، بعضی از افرادی که تاتوی بدن دارند، در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

9. گاهی ضربه‌های عاطفی و تلخی به فرد وارد می‌شود. مثلا مجبور است به دلایلی یک رابطه عشقی را پایان دهد.

10. بعضی افراد برای بیان ابراز نارضایتی خود مثلا اختلاف طبقانی یا بیان اعتراضات سیاسی از تاتو استفاده می‌کنند.

11. گروهی هم تاتو را نتیجه تنفر از خود می‌دانند و برای بیان نارضایتی از خود و زندگی، تاتو می‌کنند. این افراد ممکن است به خودزنی هم دست بزنند. خودزنی هم اعتراض به بدن، خانواده، گذشته و… خود است. در واقع، عادت خودآزاری یا مازوخیسمی مطرح می‌شود.

12. هدف برخی خانم‌ها نیز از تاتو کردن برابری با مردان است.

دکتر رضا ناظری-روان‌شناس و مشاور خانواده

منبع: هفته نامه سلامت

عکسهای تتوی سفید، فاجعه جدید زیبایی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
علیرضا بهرامیان

علیرضا بهرامیان

1398-10-15 - 00:14 پاسخ

من چهارتا تتو زدم رک هم میگم مازوخیسم دارم خودمم میدونم ولی حس خوبیه