ترفندهایی جالب برای کاهش چین و چروک پوست صورت!

پانته آ توتونپیان
کیست که نخواهد پوستی صاف و بدون چروک داشته باشد؟ قطعا همه دوست دارند این اتفاق بیفتد اما آیا برای وقوع این اتفاق کاری هم انجام می دهید؟ نکته مهم برای داشتن پوست صاف این است که مراقبت لازم از آن انجام گیرید

که به طور مداوم باید استفاده از آنها را در دستور کار قرار دهید، رعایت برخی نکات دیگر هم از پیری زودرس پوست­ تان جلوگیری می­‌کند. کافی است سبک زندگی­ تان را به سمت سلامت تغییر دهید تا پیر شدن پوست تان را دیرتر ببینید. درست است که استفاده از کرم های ضدچروک مناسب است اما باید دنبال راهی باشید که از چین و چروک صورت پیشگیری کنید. با وجود آنکه پیری یک فرایند طبیعی در زندگی محسوب می شود اما حتما راهی برای دیرتر اتفاق افتادن این فرایند وجود دارد. پس با ما برای تغییر سبک زندگی همراه باشید. 

موقعیت خواب تان را عوض کنید
یکی از موثرترین عوامل بر وضعیت پوست، وضعیت خواب شما است. این را بررسی­ های مختلف نشان داده است. اینکه شما در چه وضعیتی بخوابید خطوطی را روی صورت تان ایجاد می کنند که به اصطلاح به آنها خطوط خواب می گویند. این خطوط در طول خواب روی صورت حک می شود و هیچ وقت هم از بین نمی رود. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید بهتر است بدانید که با این کار چروک­ های روی گونه و چانه تان افزایش پیدا می کند. اگر هم روی شکم یا به اصطلاح دمر بخوابید بین دو ابرویتان چروک می شود. ایده آل ترین حالت خواب این است که به پشت بخوابید در این حالت از بروز چروک­ های زیادی پیشگیری می کنید. 

رژیم تان را تقویت کنید
شک نکنید که تغذیه در بروز یا عدم بروز چروک های صورت نقش مهمی دارد. اگر می خواهید پوست تان دچار پیری زودرس نشود ماهی به ویژه ماهی سالمون و انواعی که در آب های سرد زندگی می کنند، بهترین گزینه است. ماهی منبع فوق العاده پروتئین است که برای ساخت بافت های پوستی بسیار موثر است و به نوعی سلامت پوست را تضمین می کند. یکی از منابع مفید ماهی برای پوست اسیدهای چرب ضروری یا همان امگا 3 است که پوست را حسابی تغذیه می کند و به انعطاف پذیری و جوانسازی پوست کمک زیادی می کند. نتیجه استفاده از ماهی این است که پوست انعطاف­ پذیری بیشتری پیدا می کند و چین و چروک آن کمتر می شود. در صورتی که عادت کرده­ اید برای دیدن هرچیز چشم های تان را جمع کنید باید منتظر چین و چروک زودهنگام دور چشم تان باشید. حتی ممکن است مدام اخم می کنید یا حالت خاص دیگری به صورت تان بدهید که همه اینها موجب می شود ماهیچه­ های صورت کم کم به این تغییرات عادت کرده و روی صورت خطوط و چین هایی شکل بگیرد. بهترین حالت این است که چشم های تان را جمع نکنید و اگر برای دیدن چیزی مشکل دارید از عینک استفاده کنید. نکته مهم دیگر استفاده از عینک آفتابی است که تا حدود زیادی از دور چشم را در مقابل اشعه ­های مضر آفتاب مراقبت می کند و نور خورشید باعث جمع کردن چشم ها نمی شود. 

حتما کرم کلاژن ساز استفاده کنید
اگر به فکر مراقبت از پوست تان هستید بهتر است از کرم هایی که در ترکیباتش از آلفاهیدروکسی اسید به کار رفته، استفاده کنید. این اسید در واقع اسید میوه طبیعی است که باعث می شود سلول‌های مرده روی پوست برداشته شود و خطوط ریزی که تازه روی پوست به‌وجود آمده را از بین می‌برد. بعضی از بررسی­ ها نشان داده است، کرم‌هایی که درصد بالای آلفاهیدروکسی اسید دارند می‌توانند محرک تولید کلاژن در پوست شوند، بنابراین بهتر است استفاده از این نوع کرم ها را در برنامه­ تان داشته باشید. 

تا می توانید کاکائو بخورید
تحقیقات مختلف نشان داده است که کاکائو دو نوع فلانول دارد که این دو ماده پوست را در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. این دو ماده مهم جریان خون را بهتر به سلول های پوست می رسانند و با آبرسانی و رطوبت رسانی باعث نرم و لطیف شدن پوست می شود. پس با خیال راحت شکلات و هات چاکلت بخورید.  

این عادت غلط را ترک کنید
حتما با خودتان فکر می کنید هر چه بیشتر صورت تان را بشویید آلودگی روی صورت تان نمی ماند و تمیزی مانع چین و چروک می شود در حالی که آب چربی‌ها و مرطوب‌‌کننده‌های طبیعی پوست را هم با همین آلودگی‌ها پاک می‌کند. در حالی که این مواد طبیعی، از پوست شما در مقابل چروک‌ مراقبت می‌کنند. بنابراین صورت‌تان را زیاد نشویید، اگر پوست تان خیلی چرب است روزی 2 بار می توانید صورت تان را بشویید و اگر پوست معمولی یا خشک دارید برای شستن صورت‌تان از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید، چون پاک‌کننده مخصوص پوست خشک مرطوب‌کننده‌ دارد و چربی و رطوبت پوست را نمی گیرد. 

کرم صورت را درست انتخاب کنید
یکی از موادی که در کرمی که تهیه می کنید باید وجود داشته باشد ویتامین C است چون تولید کلاژن را در پوست افزایش می‌دهد. خاصیت این ویتامین آن است که  لک‌های پوست را هم کم‌رنگ می‌کند و باعث بهبود مشکلات رنگدانه‌‌ای پوست می‌شود. ضمن آنکه التهاب‌های پوستی را هم کاهش می‌دهد. یکی از مهم ترین خواص ویتامین C یا اسید اسکوربیک هم بهبود چین و چروک های صورت است. به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید کرم به این موضوع دقت کنید.  

سویا بخورید
تغذیه در بهبود یا حتی پیشگیری از چین و چروک حرف اول را می زند. اگر پوست­ تان به هر دلیل دچار پیری زودرس شده و کلی چین و چروک پیدا کرده بهتر است از سویا در رژیم غذایی ­تان استفاده کنید چون کمک می کند آسیب های پوستی بهبود پیدا کند و پوست کمی سفت شود.

بی خیال سیگار شوید
مصرف سیگار به مرور زمان چروک‌هایی را  اطراف چشم به وجود می­ آورد و این به‌علت تنباکوی موجود در آن است. جالب است بدانید که سیگار حاوی آنزیمی است که تولید کلاژن را در پوست کاهش
می دهد. همانطور که می دانید این ماده باعث انعطاف‌پذیری پوست می‌شود که اگر نباشد چروک‌ها خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید بروز می کند.  نکته مهم دیگر این است که سیگار به دلیل داشتن مواد سمی جریان خون در پوست را کاهش می دهند کار زیاد چروک­زاست. 

به اندازه کار کنید
کار کردن هزار و یک حسن و مزیت دارد اما یک عیب آن همان است که خیلی ها می گویند: پیری زودرس. با کار زیاد بدون شک خواب شما کم می شود و خواب ناکافی باعث ترشح هورمون استرس یا همان کورتیزول می شود که سلول های پوست را از بین می برد و باعث بروز چین و چروک در صورت می شود. حالا که این را می دانید بهتر است حواستان باشد که اگر هم زیاد کار می کنید باید 8 ساعت در روز بخوابید تا خطر پیری زودرس کاهش پیدا کند. 

منبع : مجله ی سیب سبز

۷ روش عجیب برای کاهش چین و چروک پوست 

چند نکته جالب برای کاهش چین و چروک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ