احیای موهای مرده با ماسک‌های طبیعی

پانته آ توتونپیان
تا به حال برای‌تان پیش آمده در یخچال خانه‌تان را باز کنید و با خودتان بگویید خب، شاید چیزی داخل این یخچال باشد که به درد سلامت موهای من بخورد.

اگر این‌ کار را کرده‌اید کاملا حق با شماست؛ البته قرار نیست این خوراکی‌ها را بخورید بلکه قرار است ساده‌ترین و موثرترین راه ممکن را برای مراقبت از مو انتخاب کنید. راه‌حل ساده ، ارزان و در دسترس همان تهیه ماسک‌های خانگی برای موهای‌تان است که با توجه به شرایط آب و هوایی و رنگ کردن‌های پی‌در‌پی خشک و آسیب‌دیده شده‌اند.
  ماسک  شیر و تخم‌مرغ
به نسبت اینکه موهای‌تان بلند است یا کوتاه می‌توانید تصمیم بگیرید برای این ماسک از یک یا دو عدد تخم‌مرغ استفاده کنید. بعد از این سفیده و زرده تخم‌مرغ را از هم جدا کنید. زرده تخم‌مرغ را با یک لیوان شیر و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. سپس آب یک عدد لیمو را هم به این ترکیب اضافه کنید و کل این ماسک را روی موهای‌تان ماساژ دهید. در این مرحله موهای‌تان را با کلاه حمام بپوشانید و برای 15 دقیقه اجازه دهید ماسک روی سرتان باقی بماند.وقتی این ماسک را می‌شویید برای نتیجه بهتر از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.

  ماسک شیر و عسل
بسیار ساده و بی‌دردسر است. تنها کاری که باید انجام دهید ترکیب کردن یک قاشق چایخوری عسل با یک لیوان شیر است و بعد هم ماساژ دادن موهای‌تان از ریشه تا سر موها با این ماسک. برای 15 دقیقه اجازه دهید این ماسک روی موهای‌تان بماند و سپس با شامپو و آب ولرم آن را آبکشی کنید و منتظر نتایج فوق‌العاده این ماسک باشید.

 ماسک توت‌فرنگی
از توت‌فرنگی‌های خوشمزه این روزهای تابستان می‌توانید استفاده ماسکی بکنید. به اندازه یک فنجان متوسط توت‌فرنگی‌های نرم را بردارید. یک زرده تخم‌مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون هم کنار بگذارید. همه اینها را با هم ترکیب کنید تا زمانی که توت‌فرنگی‌ها تبدیل به آب توت‌فرنگی شوند. حالا این ماسک را برای 20 دقیقه روی موهای‌تان بگذارید. سپس با یک شامپوی سبک آن را بشویید و آبکشی کنید.

 ماسک موز و بادام
درست حدس زده‌اید. موز و بادام هر دو برای موهای شما بسیار مفید است. دستور بسیار ساده است. یک عدد موز را له کرده و با سه قطره روغن بادام ترکیب کنید تا ترکیب چسبناکی به دست بیاید. حالا این ترکیب را روی موهای‌تان ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک برای 25 دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس موهای‌تان را بشویید و آبکشی کنید.

 ماسک چای و عرق نیشکر
این ترکیب قطعا برای‌تان عجیب به نظر می‌رسد اما مطمئن باشید به امتحانش می‌ارزد. یک قاشق چای‌خوری عرق نیشکر را همراه با یک قاشق چایخوری لرد باقیمانده در ته استکان چای ترکیب کنید. این ترکیب را در ابتدا روی ریشه‌های موی خود بگذارید و سپس آرام‌آرام آن را به سمت بقیه موهای‌تان پخش کنید. بهتر است این ماسک برای 50 دقیقه روی سر شما بماند و بعد آن را بشویید و آبکشی کنید.

 ماسک مایونز و آووکادو
این یکی هم عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما امتحانش کنید. این ترکیب برای موهای‌تان مفید خواهد بود. حالا یک شیشه متوسط پر از مایونز بردارید و با نصف یک عدد آووکادوی له شده ترکیب کنید. حالا این ترکیب را روی موهای‌تان بگذارید.
بهتر است این ترکیب را بیشتر روی ریشه‌های موهای‌تان بگذارید. بعد از 20 دقیقه ماسک مایونز و آووکادو را با آب سرد بشویید و آبکشی کنید. 

 ماسک آبلیمو و روغن زیتون
ترکیب آبلیمو و روغن زیتون همیشه مختص سالاد نیست. اگر موهای‌تان خشک است و کف سرتان پوسته‌پوسته شده حتما این ماسک را امتحان کنید. باید دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و روی موها و کف سرتان قرار دهید. اجازه دهید این ماسک برای 20 دقیقه روی سرتان باقی بماند و بعد آن را بشویید. این ماسک اگر یک هفته در میان استفاده شود، نتایج دلخواهی برای‌تان خواهد داشت.

 ماسک عسل و روغن زیتون
جدا از اینکه عسل یک خوراکی خوشمزه است، می‌تواند برای موهای خشک و آسیب‌دیده شما حسابی مثمر‌ثمر واقع شود.
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که نصف لیوان عسل را با یک تا دو قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و روی موهای‌تان ماساژ دهید. برای 20 دقیقه اجازه دهید این ماسک روی موهای‌تان بماند و سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید. استفاده ماهی یک‌بار از این ماسک می‌تواند نتیجه دلخواهی را برای‌تان همراه داشته باشد.

ماسک کرمی نارگیل
این یکی از ماسک‌های چسبناک، شیرین و البته زمان‌بر است. با این حال باید بدانید هر دقیقه‌اش باارزش است. یک مشت کرم نارگیلی بردارید و آن را با حرارت دستان‌تان گرم کنید. وقتی که بر اثر گرما نرم و قابل انعطاف شد، آن را روی موهای‌تان ماساژ دهید. سپس خیلی آرام موهای‌تان را با یک حوله بپیچید و بعد اجازه دهید برای یک‌ساعت ماسک در همان حالت روی سرتان باقی بماند. بعد از یک‌ساعت موهای‌تان را با یک شامپوی ملایم بشویید و اجازه دهید در دمای طبیعی محیط خشک شود. 

 ماسک موز و بادام
درست حدس زده‌اید. موز و بادام هر دو برای موهای شما بسیار مفید است. دستور بسیار ساده است. یک عدد موز را له کرده و با سه قطره روغن بادام ترکیب کنید تا ترکیب چسبناکی به دست بیاید. حالا این ترکیب را روی موهای‌تان ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک برای 25 دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس موهای‌تان را بشویید و آبکشی کنید.

منبع : مجله ی ایده آل 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ