10 راه غیرمعمول درمان سرطان سینه!

faateme1366
در این مطلب شیوه‌هایی جایگزین که می‌توانند در طول درمان سرطان پستان به شما کمک ‌کنند را میخوانید.

طب سوزنی: در این روش درمانی در نقاط مشخصی از بدن سوزن‌های بسیار نازکی قرار می‌دهند یا این نقاط را تحت‌گرما یا فشار قرار می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهند که طب سوزنی سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند و مسکن‌های طبیعی بدن را آزاد می‌سازد. علاوه بر این، طب سوزنی می‌تواند از اثرات جانبی درمان سرطان همچون حالت تهوع، درد، خستگی و اضطراب جلوگیری کند؛ اما استفاده از طب سوزنی به این معنا نیست که می‌توانید قرارهای ملاقات با پزشک خود را کنسل کنید. در حقیقت، پیش از امتحان طب سوزنی با پزشک خود در مورداستفاده از طب سوزنی صحبت کنید. در بعضی از موارد ممکن است که طب سوزنی اثرات جانبی برای فرد داشته باشد و پزشک انجام آن را به فرد موردنظر توصیه نکند.

        ماساژ: بعضی از بیمارستان‌ها در کادر پزشکی خود ماساژ درمانگرهایی دارند. ماساژ می‌تواند به تسکین درد کمک کند. علاوه بر این، اگر پیش از لامپکتومی، ماستکتومی یا بازسازی پستان خودتان را تحت‌ماساژدرمانی قرار دهید می‌توانید باعث آرام کردن خود شوید. اگر پس از عمل جراحی مربوط به سرطان پستان یک ماساژ مخصوص از یک ماساژ درمانگر آموزش‌دیده دریافت کنید می‌توانید ورم ناشی از جراحی را کاهش دهید. می‌توانید در مورد انجام ماساژ با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می‌تواند تکنیک‌های ماساژ تخلیه لنف را به شما پیشنهاد کند.

        یوگا: یوگا یکی از انواع مختلف تمرین‌هاست که در پیوند دادن تنفس به حرکت به شما کمک می‌کند. یوگا ضربان قلب، فشارخون و امواج مغزی شما را کاهش می‌دهد. زنانی که به دلیل سرطان پستان تحت‌پرتودرمانی هستند می‌گویند که شرکت در کلاس‌های یوگا باعث احساس خستگی کمتر و استرس کمتر در آنها شده است. اگر یوگا را به‌طور منظم انجام دهید، می‌توانید التهاب را نیز کاهش دهید. پیش از انجام تمرین‌های یوگا سابقه پزشکی خود را با مربی یوگا در میان بگذارید تا تمرین‌های مناسب را برای شما انتخاب کند.

        تای‌چی: تای‌چی یکی از هنرهای رزمی بسیار قدیمی چین است که حرکات آرام و باوقار بدن را با تنفس و مراقبه ترکیب می‌کند. تای‌چی با آرام کردن ذهن به تقویت بدن کمک می‌کند. تای‌چی می‌تواند التهاب افراد مبتلابه سرطان پستان را کاهش دهد. به‌طورکلی، زنانی که در طول هفته 3 بار و هر بار 3 ساعت تای‌چی تمرین می‌کنند احساس سلامت بیشتر و زندگی بهتری دارند.

        هنردرمانی: برای بهره بردن از مزیت‌های هنردرمانی نیاز نیست که یک هنرمند خوب باشید. وقتی‌که طراحی می‌کنید، نقاشی می‌کشید یا مجسمه می‌سازید این فرصت را به خود می‌دهید که ترس‌ها و دیگر احساس‌های خود را بیان دارید که خواهان صحبت راجع به آنها نیستید. کار کردن با یک هنر درمانگر آموزش‌دیده می‌تواند احساس شما به درمان را بهتر سازد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که هنردرمانی می‌تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و به افزایش عزت‌نفس کمک کند.

        آرایش و مدل مو: سرطان پستان می‌تواند عوارض جانبی همچون ریزش مو و مشکلات پوستی داشته باشد. بعضی از افراد تحت‌درمان سرطان پستان دوست ندارند که از خانه خود خارج شوند چون دوست ندارند که دیگران ظاهر تغییر کرده آنها را ببینند. وقتی‌که نسبت به‌ظاهر خود احساس بهتری دارید، کیفیت زندگی شما بهبود می‌یابد و احساس قوی بودن به شما دست می‌دهد. برای حفظ ظاهر خود می‌توانید از یک کلاه‌گیس استفاده کنید یا لباس زیر را استفاده کنید که مناسب با سایز فعلی پستان شماست.

        درمانگری به کمک اسب: اسب‌ها درمانگرهای طبیعی هستند؛ ازآنجا ‌که اسب‌ها منعکس‌کننده زبان بدن افراد دوروبر خود هستند می‌توانند در آگاهی بیشتر از احساس‌های خود به شما کمک کنند. یادگیری مراقبت از اسب و راندن یک اسب می‌تواند به ایجاد اعتمادبه‌نفس در شما کمک کند. در یک تحقیق کوچک محققان دریافتند که افرادی که تحت اسب‌درمانی قرار گرفتند با کاهش استرس مواجه شدند. چرایی این تاثیر مثبت اسب‌ها را نمی‌دانیم، اما این درمان ارزش امتحان کردن را دارد.

        موسیقی‌درمانی: شاید گوش دادن به موسیقی موردعلاقه‌تان باعث شده باشد که آسان‌تر شکست خود را فراموش کرده باشید یا در طول تمرین بدنی احساس قدرت بیشتری به شما دست دهد. موسیقی این توانایی را دارد که شما را با احساس‌هایتان پیوند دهد و به همین دلیل است که از موسیقی می‌توان در طول درمان نیز استفاده کرد. تحقیقات نشان می‌دهند که کار کردن با یک درمانگر موسیقی آموزش‌دیده می‌تواند باعث کاهش سطوح درد، بهبود ذهن و کاهش نگرانی در افراد مبتلابه سرطان پستان شود.

        نوشتن در مورد سرطان: اگر احساساتی را که در مورد سرطان پستان خود دارید (از امیدها گرفته تا بزرگ‌ترین ترس‌های خود) روی یک کاغذ بنویسید، پس از مدتی با علائم فیزیکی کمتری در خود مواجه می‌شوید. داشتن یک دفترچه یادداشت می‌تواند روحیه شما را تقویت کند و شما را نسبت به بهبود بیماری خود آگاه سازد. نگران دست خط خود و غلط‌های املایی نباشید، بلکه تنها بنویسید و تمرکز خود را روی افکار و اهداف قرار دهید.

        گروه‌های حمایتی: حتی اگر دوستان یا اعضای خانواده شما از شما مراقبت می‌کنند بازهم یک گروه حمایتی می‌تواند برای شما سودمند باشد. گذراندن وقت خود با دیگر خانم‌هایی که مبتلابه سرطان هستند می‌تواند احساس تنهایی را از شما دور کند. ازآنجا ‌که با این خانم‌ها یک ویژگی مشترک دارید می‌توانید در مورد مشکلات خود با آنها صحبت کنید. علاوه بر این، می‌توانید از این زنان توصیه‌هایی بگیرید و از آنها در مورد مراحل مختلف درمان و اثرات جانبی آن اطلاعاتی کسب کنید.

منبع: روزنامه سپید

با رعایت این ۴ نکته غذایی سرطان نگیرید!

دکل برق سرطان خون می آورد! صحیح یا غلط؟!

8 علامت سرطان بیضه / این علامتها را حتما جدی بگیرید!

زیاد چاق بمانید، سرطان میگیرید؟!

توقف رشد سرطان سینه با هورمون خواب!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ